PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a confirmat recrutarea fostului director operational al Renault, Carlos Tavares, care va intra din ianuarie in consiliul de administratie al grupului si va prelua, anul viitor, functia de director general.
Actualul CEO, Philippe Varin, se va concentra in urmatoarea perioada pe negocierile cu partenerii, a precizat grupul francez, transmite Bloomberg.
Peugeot a propus o majorare de capital de 3 miliarde euro, in urma careia statul francez si partenerul din China al companiei, Dongfeng Motor, ar urma sa preia cate 20% din actiuni, au declarat in luna octombrie surse apropiate situatiei.
Dongfeng vrea insa o participatie mai redusa, de aproximativ 10%, deoarece prefera sa se concentreze pe extinderea parteneriatului cu Peugeot pe piata chineza, unde cele doua companii produc automobile in joint-venture, au afirmat ulterior alte surse apropiate discutiilor.
Peugeot incearca sa-si reduca dependenta de piata auto europeana, aflata aproape de minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si recesiunii.
In prezent, mai mult de jumatate din vanzarile grupului francez sunt generate in Europa, iar parteneriatul cu Dongfeng este considerat cea mai buna optiune pentru extinderea in afara cotinentului. Singura alternativa probabila ar fi un bailout de la guvernul francez.
"Aparent, chinezii sunt ultima barca de salvare pentru Peugeot. Intr-un fel, PSA are noroc ca a atras interesul unei companii... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 13:55
Directorul general al PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin, se pregateste sa se retraga anul viitor, urmand sa fie inlocuit de Carlos Tavares, fost director operational executiv (COO) la Renault, au declarat surse apropiate situatiei.
In prima faza, Tavares ar urma sa activeze ca secundul lui Varin (61 de ani), care se concentreaza in aceasta perioada pe negocierile privind extinderea parteneriatului cu grupul chinez Dongfeng Motor, au afirmat sursele citate pentru Bloomberg.
Tavares (55 de ani) nu a semnat inca vreun contract, iar consiliul de administratie al Peugeot nu a avizat numirea acestuia, a adaugat una dintre surse.
Contactat de Bloomberg, purtatorul de cuvant al Peugeot Pierre-Olivier Salmon a refuzat sa comenteze informatiile. De asemenea, Tavares nu a raspuns intrebarilor jurnalistilor.
PSA Peugeot Citroen, pierdere operationala de 510 milioane euro la auto
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a raportat o pierdere operationala de 510 milioane euro la divizia auto in prima jumatate a acestui an. Compania incearca sa-si reduca dependenta de piata europeana, unde inregistreaza in prezent mai mult de jumatate din vanzari.
Surse apropiate discutiilor au declarat in luna octombrie ca Peugeot a propus actionarilor o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, in urma careia Dongfeng Motor si statul francez ar urma sa preia cate 20% din actiuni. Cele doua companii s-au asociat intr-o companie mixta si produc autoturisme... mai mult
Luni, 25 Noiembrie 2013, ora 10:50
Directorul operational executiv al Renault, Carlos Tavares, se retrage din functie incepand de joi, atributiile sale fiind preluate temporar de directorul general Carlos Ghosn, dupa ce a declarat recent ca ar dori sa preia conducerea General Motors sau Ford.
Tavares se va ocupa de "alte proiecte personale", se spune intr-un comunicat al Renault, grup care detine si Dacia.
"Domnul Carlos Ghosn, presedinte si director general executiv, doreste sa ii multumeasca lui Carlos Tavares pentru contributia de succes la rezultatele companiei pe parcursul carierei sale", se arata in comunicat.
Astfel, Ghosn preia interimar functia de director operational, iar compania va stabili si va anunta in curand "o readaptare a organizarii managementului".
Carlos Tavares, 55 de ani, a declarat recent pentru Bloomberg ca are sanse mici sa devina succesorul lui Ghosn (59 de ani), si ca ar dori sa preia conducerea General Motors (GM) sau Ford.
"Orice persoana cu pasiune pentru industria auto ajunge la un moment dat la concluzia ca are energia si ambitia sa devina numarul unu", a afirmat Tavares.
Tavares ar fi astfel in cursa pentru preluarea conducerii General Motors sau Ford, ai caror directori generali, Dan Ackerson (64 de ani), respectiv Alan Mulally (68 de ani) s-ar putea retrage in curand. mai mult
Joi, 29 August 2013, ora 13:33
Grupul auto francez Renault ar putea produce vehicule electrice in China printr-o societate mixta in valoare de 1,2 miliarde de dolari, pentru a-si majora vanzarile pe cea mai mare piata auto din lume, transmite Wall Street Journal (WSJ).
Directorul operational Carlos Tavares a declarat ca Renault a obtinut aprobarea Ministerul Mediului din China pentru infiintarea unei societati mixte cu firma Dongfeng Motor Group Co, cu sediul in Wuhan, provincia Hubei. Propunerea Guvernului include se refera si la vehiculele ecologice.
Planificata societate mixta cu firma Dongfeng Motor va avea o capacitate anuala de productie de 150.000 vehicule de pasageri, inclusiv SUV-uri si MPV-uri, au anuntat in ianuarie autoritatile chineze.
Dongfeng, al doilea producator auto din China dupa productie si vanzari, face, de asemenea, masini cu Nissan Motor si Kia Motors Corp.
"Pentru noi a fost un avantaj competitiv si o coincidenta fericita ca autoritatile chineze au cerut ca noi sa aducem tehnologia EV in societate mixta pe care o avem cu Dongfeng, si suntem incantati sa facem asta", a declarat Tavares.
Acesta a adaugat ca nu s-a stabilit inca ce modele vor fi introduse pe piata din China, dar Renault "este singurul producator auto din lume care vinde patru modele de vehicule electrice" - Zoe, Twizy, Kangoo si Fluence.
Tavares sustine ca Renault are 51% din piata vehiculelor electrice in Europa, fata de cota totala de 9% pe piata europeana.
De asemenea, directorul... mai mult
Joi, 13 Iunie 2013, ora 16:05
Renault SA, al doilea constructor auto francez, estimeaza ca piata auto europeana va inregistra o scadere de 5% in acest an comparativ cu anul precedent, a declarat marti directorul operational Carlos Tavares.
Potrivit lui Tavares, in urmatoarele trei trimestre piata europeana va inregistra performante usor mai bune decat in primele trei luni, cand vanzarile au scazut cu 10%, transmite Bloomberg.
"Avem o explozie de produse, prin introducerea de noi modele in acest an", a spus Tavares la o conferinta care a avut loc la Istanbul. Renault a decis sa-si extinda gama de produse prin relansarea marcii de automobile sportive Alpine si dezvoltarea marci de lux Initiale Paris.
Tavares a apreciat ca Initiale va intra pe piata intr-un interval de 10-15 ani. De asemenea, Tavares a spus ca Renault si-a propus dublarea vanzarilor de vehicule electrice in acest an, de la 18.000 de unitati vandute in 2012.
Referindu-se la piata din Turcia, reprezentantul companiei a spus ca Renault nu exclude posibilitatea de a produce autoutilitare la societatea sa mixta Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari AS, care in prezent produce modele Fluence si Clio 4, insa a subliniat ca aceasta uzina va produce in acest an un nivel record de 340.000 de unitati, aproape de capacitatea maxima de productie.
Tavares a adaugat ca uzinele Renault din Romania si Maroc devin competitive in termeni de costuri de productia iar Turcia ar putea sa nu mai fie un reper in termeni de costuri.
Oyak-Renault... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 12:39
Actualul director operational al Renault, Carlos Tavares, este favorit la functia de CEO al acestei companii, potrivit publicatiei Wall Street Journal.
Inginerul in varsta de 54 de ani, originar din Portugalia, este un impatimit al curselor de Formula 1, cunoaste patru limbi straine si a condus operatiunile Renault in Japonia, Europa America de Sud si de Nord, scrie WSJ.
"El va fi cel mai bun CEO din industria auto. Cu siguranta omul acesta este in stare sa conduca o companie", a declarat Tom LaSorda, fostul presedinte al Chrysler Group LLC, care a lucrat impreuna cu Tavares.
Omul de afaceri ar putea prelua mandatul de la Carlos Ghosn (58 de ani), care, potrivit unui purtator de cuvant al companiei, va renunta la functia de CEO in urmatorii cinci ani.
Citeste mai multe despre Omul care a relansat Dacia ar putea deveni CEO la Renault pe Ziare.com. mai mult
Luni, 07 Ianuarie 2013, ora 10:58
Grupul auto francez Renault este pe punctul de a face un anunt cu privire la modele sale pe segmentul de varf (high-end), a declarat duminica ministrul francez al Industriei, Arnaud Montebourg.
"Mai multe decizii urmeaza sa fie anuntate de Renault pe segmentul de varf", a declarat Arnaud Montebourg intr-un interviu comun acordat BFM-TV, RMC si Le Point. "Cred ca Renault va crea patru modele pe segmentul premium deoarece au decis sa intre in forta pe acest segment", a adaugat ministrul francez, citat de Reuters.
Un purtator de cuvant de la Renault a refuzat sa faca comentarii cu privire la declaratiile lui Arnaud Montebourg, adaugand doar ca singurul anunt pe care grupul l-a facut pana acum cu privire la vehiculele sale din segmentul de varf este noua generatie a modelului Espace, care va fi lansata in 2014. "In perioada urmatoare, pasii importanti sunt Clio 4 si Zoe", a mai spus purtatorul de cuvant.
Cea de a patra generatie a modelului Clio este prima creatie completa a noului sef de design Laurens van den Acker, angajat de Renault de la Mazda. Zoe este un automobil electric pe care Renault are de gand sa-l lanseze pe piata pana la finele acestui an.
In luna iunie a acestui an directorul operational de la Renault, Carlos Tavares, a declarat ca Renault analizeaza adaugarea altor doua marci la portofoliul actual de branduri, compus in prezent din Dacia si Renault.
Potrivit planului prezentat de Tavares, Renault ar urma sa aiba un portofoliu compus din patru... mai mult
Luni, 27 August 2012, ora 10:41
Renault ia in calcul introducerea a doua marci, sport si de lux, si continuarea extinderii pe pietele emergente, pentru a-si reduce expunerea pe piata de volum din Europa, aflata in contractie abrupta, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operational executiv al grupului francez.
Renault ar putea invia marca Alpine, pentru a propune pietei o gama de autoturisme sport, si ar putea adauga la portofoliu o marca de lux, a afirmat Tavares intr-un interviu acordat Bloomberg.
"Trebuie sa fii competitiv peste tot in lume. De aceea ne-am orientat catre tranzitia de la o companie concentrata pe Europa la un constructor auto de anvergura globala", a spus el.
Compania cu o traditie de 113 ani, care detine si Dacia, se confrunta cu scaderea abrupta a vanzarilor in Europa de Vest, piata care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.
Asociatia Europeana a Constructorilor de Automobile estimeaza ca piata auto din regiune se va contracta in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.
Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va detine patru marci: Dacia, cu automobile focusate pe functionalitate, Renault, marca de volum care ofera mai multe optiuni decat masinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, si probabil "Initiale Paris" pe nisa de lux.
In prezent, Renault nu detine marci premium. Cel mai scump model oferit in prezent de companie este Espace,... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 13:46
Strategia Renault pentru Romania e sa ramana aici, sa-si consolideze pozitia si sa-si foloseasca eficient capacitatile de productie, afirma Carlos Tavares, directorul de operatiuni al grupului Renault.
Acesta a precizat ca nu numai ca nu se pune problema ca francezii sa plece, dar Romania e un exemplu de urmat pentru celelalte uzine ale grupului, iar locul ei in strategia grupului va ramane foarte important, scrie Businessmagazin.ro
"Am avut placerea ca in aceasta dimineata sa felicit echipa de la Dacia pentru excelenta muncii sale", a declarat Carlos Tavarez.
Acesta si-a manifestat aprecierea vizavi de munca angajatilor romani si calitatea produselor fabricate aici, felicitand angajatii pentru faptul ca Dacia e cea mai vanduta marca din Romania, cu 35% din piata, iar Renault e pe pozitia a treia.
Mutarea unei parti din productia modelului Sandero in Maroc a nascut nelinisti in Romania, privind o eventuala plecare Renault din Romania, dupa exemplul Nokia.
Carlos Taveres, a exclus ideea ca Renault ar putea parasi Romania, afirmand ca strategia Renault este de a-si consolida pozitia aici.
In plus, Taveres a precizat ca Renault Romania este un exemplu de performanta pentru restul uzinelor grupului, iar compania va continua sa foloseasca eficient capacitatea industriala de pe piata locala, ritmul de productie vizat fiind de 300.000 de unitati pe an. mai mult
Luni, 16 Ianuarie 2012, ora 15:43