Jumatate dintre companiile din Uniunea Europeana au utilizat in anul 2019 cel putin un tip de social media, in randul statelor membre companiile din Romania fiind pe ultimul loc la acest capitol, in conditiile in care numai 33% dintre acestea au declarat ca au utilizat cel putin un tip de social media, arata datele publicate marti de Eurostat.
Alte state membre in care utilizarea social media este mai putin populara in randul companiilor sunt Bulgaria (34%), Polonia (37%), Ungaria (38%), Letonia (41%) si Slovacia (42%).
La polul opus, utilizarea social media este cea mai populara in randul companiilor din Malta (84%), urmate de companiile din Danemarca (75%), Olanda (74%), Cipru (73%), Suedia (72%), Belgia, Irlanda si Finlanda (toate cu 71%).
Comparativ cu situatia din 2004, procentul companiilor care utilizeaza social media a crescut in toate statele membre UE. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate in Danemarca si Luxemburg (26 puncte procentuale in ambele cazuri), urmate de Finlanda (25 puncte procentuale), Suedia (24 puncte procentuale) si Letonia (22 puncte procentuale). In schimb, cele mai mici cresteri au fost inregistrate in Bulgaria (6 puncte procentuale), Irlanda, Portugalia, Romania si Slovenia (toate cu 11 puncte procentuale). mai mult
Marti, 25 Februarie 2020, ora 10:26
Managerii romani folosesc social media, cel putin la nivel personal, dar utilizarea acestui mediu in scopuri de business este intalnita mai ales la nivelul companiilor multinationale si mai putin la nivelul firmelor mici, a declarat in cadrul unui interviu pentru Business24 consultantul in comunicare Victor Kapra.
Inedit, Radu Apostolescu, omul numarul doi in cadrul celui mai mare magazin online din Romania, cu afaceri estimate pentru anul trecut de 180 de milioane de euro, a anuntat, in premiera, un nou serviciu al companiei prin intermediul contului sau de Twitter. Presa de specialitate a fost la ore distanta cu anuntarea stirii.
L-am intrebat pe Victor Kapra, consultant in comunicare, cati sunt ca Radu Apostolescu si ce fac managerii din Romania in social media, pe Facebook?
Marea majoritate dintre ei consuma social media in portii mari, zilnic. E si normal: cum presa profesionista se dilueaza accelerat, nevoia de informare trebuie satisfacuta cumva. Si atunci, blogurile si retelele sociale umplu in mod natural golul de informatie, plus ca vin cu o cantitate de cancan care ii atrage pe multi.
Asadar, as spune ca in calitate de consumatori pasivi managerii romani sunt prezenti in social media.
Cum isi promoveaza managerul roman afacerea prin Social Media?
Cand se pune problema sa isi potenteze afacerile prin promovare prin Social Media, managerul roman devine uneori cam nauc. E greu sa ia o decizie daca si cat de mult sa foloseasca acest canal, sa... mai mult
Vineri, 11 Ianuarie 2013, ora 14:09
2011 a fost anul social media in Romania, potrivit Digigtal Factbook, o sinteza online realizata de catre agentia Hyperactive. Ce s-a intamplat insa in 2012 si la ce amploare a ajuns social media in Romania?
Social media in Romania inseamna, intr-o mare masura, Facebook. Potrivit celor mai recente cifre ale Facebrands, care monitorizeaza prezenta brandurilor pe Facebook, la nivelul lunii octombrie 2012 in Romania existau aproape 5,1 milioane de conturi active pe Facebook.
Potrivit Socialbakers.com, reteaua Facebook in Romania numara 5,3 milioane de utilizatori, iar cel mai popular brand pe Facebook este Lidl Romania, cu peste 740.000 de fani.
Cresterea Facebook in Romania este impresionanta. La inceputul anului 2010 exista 500.000 de utilizatori Facebook in Romania. Numarul lor s-a dublat dupa numai trei luni. Un an mai tarziu, in Romania existau peste 3,2 milioane de utilizatori Facebook.
Potrivit Facebrands, cei mai multi utilizatori romani de Facebook (33,12%) au varsta cuprinsa intre 15-24 de ani. Pe locul urmator (12,7%) se situeaza utilizatorii cu varsta cuprinsa intre 25 si 49 de ani.
Potrivit Alexa.com, Facebook este cel mai vizitat website din Romania. Pe locurile urmatoare se claseaza Google - versiunea internationala si Google.ro, urmate de YouTube si Yahoo. Pe locul 6 se afla eMAG.ro, cel mai mare magazin online din Romania.
In ceea ce priveste paginile publice romanesti de pe Facebook, potrivit Zelist Monitor, existau peste 12.000 de... mai mult
Vineri, 21 Decembrie 2012, ora 08:22
Social media nu mai este doar o platforma de unelte moderne de comunicare, acestea pot fi corelate in mod direct cu performanta unei companii pe piata bursiera.
Gradul de implicare al unei companii in social media este strans lega de modul in care compania respectiva se comporta pe piata de capital, potrivit unui studiu realizat de catre agentia media Sociagility.
Cu cat o companie este mai mare, cu atat se mareste numarul de canale prin intermediul carora trebuie sa comunice cu publicul sau.
In mod surprinzator, Sociagility a descoperit ca pretul actiunilor unei companii poate fi influentat de social media.
"Scorurile mari inregistrate de companii in social media sunt asociate cu schimbari pozitive in ceea ce priveste pretul actiunilor", au declarat reprezentantii Sociagility.
Cum se prezinta in social media cele mai profitabile companii la BVB
Potrivit ultimei sedinte de tranzactionare de la BVB, top 10 companii in functie de valoarea tranzactionata au fost:
1. Fondul Proprietatea
2. Petrom
3. Carbochim Cluj Napoca
4. BRD Societe Generale
5. SIF Transilvania
6. Banca Transilvania
7. SIF Oltenia
8. SIF Muntenia
9. SIF Moldova
10.SIF Banat Crisana
Fondul Proprietatea
In afara de site-ul fondulproprietatea.ro, fondul administrat de Franklin Templeton Investments nu are niciun alt canal de comunicare online. Pe Facebook exista un cont personal cu numele Fondul Proprietatea, dar fara nicio legatura oficiala cu firma in discutie.
Petrom... mai mult
Marti, 04 Decembrie 2012, ora 08:06
Aproximativ 30% dintre companiile de la nivel global utilizeaza social media pentru furnizarea de servicii de asistenta, iar in urmatoarele 12 luni numarul lor va creste cu 15%, apreciaza Interactive Intelligence Group, furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business.
Potrivit celor mai recente statistici referitoare la utilizarea retelelor sociale, aproximativ 90% dintre utilizatorii europeni de Internet folosesc in mod frecvent social media, iar peste jumatate dintre ei acceseaza zilnic un site de socializare.
Dintre utilizatori, peste 45% si-au manifestat nemultumirea in legatura cu produsele sau serviciile companiilor private prin intermediul comentariilor postate pe retelele sociale, se arata intr-un comunicat de presa al Interactive Intelligence Group.
Pe plan local, aproximativ 50% dintre utilizatorii romani de Internet acceseaza zilnic social media, in timp ce peste 75% dintre acestia au folosit retelele sociale pentru a-si arata nemultumirea fata de produsele sau serviciile companiilor private.
Aproximativ 40% dintre companiile de retail si cele din FMCG utilizeaza social media pentru furnizarea de servicii de contact, in timp ce 35% dintre societatile din telecom furnizeaza servicii de asistenta prin intermediul retelelor sociale.
"Companiile din retail si cele din industria bunurilor de larg consum utilizeaza cel mai mult retelele sociale pentru furnizarea de servicii de contact, deorece presiunea din partea clientilor finali... mai mult
Joi, 29 Noiembrie 2012, ora 10:45
Micile intreprinderi, fie ca vorbim de cele din Romania, Europa sau SUA, sunt ca si inexistente in social media, un mediu care nu presupune costuri mari, dar care poate genera rezultate mult mai eficient decat campaniile de promovare clasice.
Micile afaceri trec cu vederea peste faptul ca au nevoie sa fie prezente cat mai mult in social media. Clientii utilizeaza social media pentru a comunica, pentru cumparaturi, cercetare sau ca sa descopere lucruri noi, iar multe dintre acestea ajung sa devina o adevarata experienta mobila. Tot asa, antreprenorii ar trebui sa-si schimbe modalitatea prin care isi conduc afacerile si sa se axeze mai mult pe prezenta in retelele sociale, scrie Mashable.
Dezvoltare de continut si statistica in timp real
Intrebarea este "cum" vor face acest lucru? Conform unui studiu efectuat de Bozz&Company, alaturi de Buddy Media, majoritatea micilor afaceri nu utilizeaza corect serviciile si ustensilele din social media. Chris Vollmer, partener si lider la Bozz&Company, sustine ca afacerile, indiferent ca sunt mari sau mici, trebuie sa adopte strategia "celor trei": dezvoltarea de continut, managementul comunitatilor social media si date statistice in timp real.
Aceste capabilitati sunt in stransa legatura cu trei mari platforme sociale: Facebook, Twitter si YouTube. Atunci cand sunt utilizate corect, acestea iti ofera oportunitatea de a genera plus-valoare pentru afacere, prin cladirea unei relatii puternice si de durata cu consumatorii,... mai mult
Luni, 16 Iulie 2012, ora 18:46
Romanii petrec 18,6 ore online, in medie, pe saptamana, Internetul castigand din ce in ce mai mult teren in preferintele populatiei din Romania, care continua insa sa se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore saptamanal, potrivit studiului Mediascope Europe, facut public marti de IAB Romania.
In termeni de grad de utilizare la nivel national, Internetul se afla pe locul al treilea, dupa TV si radio. Cu toate acestea, intensitatea folosirii Internetului este mai mare, romanii petrecand in medie 18,6 ore online (peste media europeana de 14,1 si peste cea din regiune de 16,1). Desi romanii sunt printre cei mai avizi consumatori de TV, cu o medie de 21,6 ore saptamanal, Internetul castiga tot mai mult teren in Romania.
Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil. Tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 - 24 de ani se afla pe primul loc la timpul petrecut online pe ambele dispozitive.
In Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de Internet
Potrivit Mediascope Europe, in Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de Internet (dintr-o populatie adulta de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre romani sunt online, mai putin decat media din Uniunea Europeana, de 65%.
Studiul Mediascope releva si faptul ca 30% dintre romani sunt online in timp ce urmaresc si emisiuni TV (in prime-time), 56% dintre ei afirmand ca este foarte... mai mult
Marti, 10 Iulie 2012, ora 19:46
Blogosfera romaneasca a inregistrat in 2011 o scadere de 15%, dupa numarul de articole publicate, dar Facebook si Twitter au crescut ca Fat Frumos. Tree Works a lansat o analiza a social media din Romania, precum si topurile celor mai vizibile articole din mediul online.
Conform indexului Zelist, in anul 2011, activitatea din blogosfera a inregistrat o scadere de aproximativ 15%, dupa numarul de posturi publicate. In ceea ce priveste activitatea de pe Facebook si Twitter, aceasta a crescut cu aproximativ 53%, respectiv 15% fata de anul precedent. Anul 2011 s-a dovedit a fi un an bun si pentru presa online, aceasta inregistrand o crestere de aproximativ 50%.
In decembrie 2010, in blogosfera romaneasca se inregistrau 232.457 de articole publicate, 56.470 de bloguri, iar dintre acestea 16.832 erau bloguri active, cu peste un articol publicat pe luna.
Peste 2.800 de bloguri aveau publicate peste 15 articole pe luna. Comparativ cu 2010, in decembrie 2011 numarul blogurilor a scazut pana la 13.306 de bloguri.
Numarul articolelor publicate a scazut, de asemenea, pana la 197.572.
Facebook si Twitter merg bine
In decembrie 2011, paginile romanesti de Facebook erau in numar de 8.104, cu mai mult de o postare pe luna, cu 391.856 de postari, 808.232 de comentarii si peste 57 de milioane de like-uri.
Twiter a crescut cu 14% in 2011. In decembrie 2010, Twitter numara peste 14.000 de conturi active in Romania, cu peste o postare pe luna, peste 1,1 milioane de posturi... mai mult
Luni, 23 Ianuarie 2012, ora 18:36
Vezi care sunt cifrele inregistrate de principalele retele sociale din Romania la nivelul lunii noiembrie.
Facebook, cea mai mare retea sociala din lume, a inregistrat un trafic de 5,6 milioane de utilizatori din Romania, potrivit statisticilor sintetizate de catre Cristian Manafu, consultant, social media trainer si organizator de evenimente.
Manafu realizeaza in fiecare luna un infografic despre utilizatorii romani ai retelelor sociale si despre cum evolueaza numarul acestora.
Facebook a ajuns la un numar de aproximativ 3,84 milioane utilizatori la nivelul lunii noiembrie, potrivit datelor socialbakers.com.
Facebook este lider de necontestat in clasament, atat in ceea ce priveste numarul de vizitatori, cat si in ceea ce priveste numarul de conturi romanesti inscrise in retea.
Hi5.com, retea sociala care a fost multa vreme lider in clasament, a ajuns in prezent la doar 1,7 milioane vizitatori, potrivit statisticilor oferite de Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI).
Twitter a inregistrat 510.000 de vizitatori unici in luna noiembrie, potrivit Google Ad Planner, si are 51.122 de conturi din Romania.
LinkedIN, retea sociala dedicata profesionistilor, avea la sfarsitul lunii noiembrie 558.533 de utilizatori din Romania.
Google+, retea sociala concurenta cu Facebook, avea peste 27.000 de utilizatori romani.
Social media infografic
mai mult
Vineri, 09 Decembrie 2011, ora 08:24