Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Primul studiu electoral efectuat online: PSD 2.0 ataca electoratul online

Primul studiu electoral efectuat online: PSD 2.0 ataca electoratul online
PSD.ro, primul site politic care a optat pentru studiile demografice oferite de catre Trafic.ro, face obiectul primului studiu electoral efectuat online din Romania. Pentru asigurarea omogenitatii si veridicitatii datelor, studiul, efectuat in premiera nationala, a utilizat cercetarile demografice realizate de Trafic.ro pe trei siteuri: PSD.ro, MyJob.ro si OKazii.ro.

"OKazii.ro agrega comunitatea persoanelor interesate de libera initiativa, active social, iar MyJob.ro persoane interesate de oferte de munca si masuri de protectie sociala. Teoretic, sunt reprezentate zone complementare ale spectrului politic, permitand o analiza comparativa echilibrata, relevanta si omogena", afirma lect. univ. dr.Dorina Gutu.

"Evolutia exploziva a web 2.0 si noile realitati sociale impun identificarea cat mai rapida a diferentelor care incep sa apara in interiorul bazinelor electorale". Pornind de la aceasta realitate a politicii contemporane, lect. univ. dr. Dorina Gutu a realizat, in premiera in Romania, primul studiu online al electoratului autohton.

"Studiul de fata este prima cercetare care isi propune sa identifice elementele specifice electoratului online din Romania. Noile media impun regandirea spatiului comunicational politic si strategiilor electorale. Partidele care vor intelege cel mai repede noile realitati sociale si isi vor adapta adecvat mesajele vor avea cele mai mari sanse de succes", declara lect. univ. dr. Dorina Gutu. "In Romania, pana la acest moment, doar PSD a inceput sa desfasoare o serie de actiuni coerente si concertate in mediul online. Aceste actiuni reflecta preocupari strategice pentru intelegerea si "cucerirea" spatiului virtuatrafic.jpgl si atragerea electoratului online."

Rezultatele studiului demonstreaza ca exista mai multe asemanari decat deosebiri intre datele socio-demografice si obiceiurile de consum ale vizitatorilor unui site politic si vizitatorii siteurilor non-politice. "Cu toate ca deosebirile nu sunt multe, ele nu sunt deloc minore si merita luate in considerare de echipele de campanie in viitoarele strategii electorale." (lect. univ. dr. Dorina Gutu)

Jumatate dintre vizitatorii PSD.ro sunt studenti sau elevi

Varstele celor mai multi vizitatori sunt cuprinse in categoria 20-29 de ani;
PSD.ro este singurul site analizat pe care exista utilizatori din categoria pensionarilor (2,60%);
numarul persoanelor necasatorite care acceseaza PSD.ro este simtitor mai mare decat al celor de pe celelalte siteuri;
2,6% din vizitatorii PSD.ro au studii sub 7 clase; jumatate dintre vizitatorii PSD.ro sunt studenti sau elevi;
cei mai multi vizitatori se incadreaza in categoriile celor cu venituri foarte mici (sub 150 de RON) si venituri foarte mari (peste 2000 de RON).

La aceasta ora, electoratul online al PSD replica in multe privinte electoratul offline. Deosebirile, desi inca putine, sunt extrem de importante, mai ales pentru realizarea unor strategii electorale de succes si in mediul electronic.

"Metodele traditionale de marketing politic au impact limitat. In acest context, se vorbeste mult despre succesul unor siteuri sau bloguri ale politicienilor romani, insa el este masurat doar in numarul de postari si accesari ale acestora. Nimeni nu poate spune la ora actuala cati dintre tinerii romani, care acceseaza si posteaza pe un blog, merg la vot in ziua alegerilor. Drumul de la computer la urna de votare poate fi foarte lung, mai ales pentru tineri", mai afirma lect. univ. dr. Dorina Gutu.

trafic1.jpgStudiile Demografice Trafic.ro, oferite gratuit

Incepand cu 22 ianuarie, Trafic.ro a introdus studii calitative destinate site-urilor monitorizate. Studiile calitative sunt oferite gratuit de catre Trafic.ro. Metodologia folosita la realizarea studiilor demografice permite obtinerea de date relevante pentru toate site-urile care depasesc 10.000 de vizitatori pe saptamana. Pentru a veni si mai mult in sprijinul dezvoltarii Internetului romanesc, Trafic.ro va aloca acestui proiect resursele necesare furnizarii studiilor demografice pentru toate site-urile ce depasesc 3.000 de vizitatori pe saptamana, chiar daca, in cazul acestora, din cauza marjei de eroare, datele furnizate vor evidentia doar trendurile.

Trafic.ro, certificat de TRUSTe

Serviciul Trafic.ro, lansat in septembrie 2000, este instrumentul de monitorizare a audientei folosit de marea majoritate a site-urilor din Romania. In plus fata de datele de audienta disponibile gratuit, Trafic.ro permite, incepand cu anul 2004, si masurarea audientei globale a Internetului in Romania (a vizitatorilor unici pe toate site-urile monitorizate), prin numararea fiecarui vizitator o singura data in cursul unei zile, pe fiecare site inscris in trafic. Din luna mai 2006, serviciul Trafic.ro este certificat de TRUSTe, autoritatea internationala in domeniul bunelor practici de colectare a informatiilor prin internet.

Pentru a descarca varianta integrala a Studiului, urmati acest link: http://www.trafic.ro/files/StudiuElectoral.pdf.

Contact lect. univ. dr. Dorina Gutu
dorina.gutu@comunicare.ro
Mai multe detalii despre lect. univ. dr. Dorina Gutu puteti afla urmand http://www.comunicare.ro/cv.php?id=44

Netbridge Development
sorin.tudor@netbridge.ro

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1066 ori