Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Studiu GLAMI.ro: 1 din 3 romani nu merge in vacanta de vara anul acesta si face doar cumparaturi de sezon esentiale

Studiu GLAMI.ro: 1 din 3 romani nu merge in vacanta de vara anul acesta si face doar cumparaturi de sezon esentiale


Proiectul GLAMI Fashion (Re) search de cercetare pe termen lung a pietei e-commerce din Romania lanseaza noi informatii cu privire la impactul pandemiei COVID-19 asupra cumparaturilor de vara si a vacantelor de vara.

Datele au fost colectate printr-un chestionar intre 13-16 iulie 2020 de la vizitatorii site-ului www.glami.ro si utilizatorii social media GLAMI Romania.

Cea mai importanta constatare este aceea ca 1 din 3 romani (34%) nu vor merge in vacanta in aceasta vara. Cei care vor merge (27%) vor opta pentru o vacanta in Romania. 29% dintre respondenti nu vor cumpara decat articole de vara esentiale (tricouri, sandale).


Studiul "COVID-19 - A doua zi" a avut ca scop identificarea schimbarilor in obiceiurile de cumparaturi si comportamentul consumatorului in cadrul perioadei de alerta in Romania, cand au fost diminuate conditiile de carantina si de izolare, iar romanii au avut posibilitatea de a calatori si chiar de a-si planifica vacanta.

Cateva alte chestiuni pe care le abordeaza studiul se refera la planificarea bugetara pentru perioada viitoare, impartirea cumparaturilor intre magazinele online si magazinele fizice pe tot parcursul verii - toamna anului 2020, planificarea pentru noul an scolar.

Studiul complet il puteti gasi aici: https://www.fashion-research.ro/covid-19-a-doua-zi.

Planurile de vacanta, date peste cap de coronavirus

Intrebati daca mai planifica sau nu sa plece in vacanta anul acesta, 27% dintre respondenti au raspuns ca vor pleca in vacanta in Romania, la fel ca in fiecare vara, insa 34% au declarat ca vor ramane acasa in aceasta vara, din cauza pandemiei COVID-19.

15% nu sunt siguri si 9% au declarat ca vor pleca in vacanta in strainatate, deoarece nu se tem de virus.



In ceea ce priveste preferintele pentru destinatii (mare vs. munte), 56% dintre respondenti au declarat ca ar alege o locatie pe litoral, in timp ce 40% ar opta pentru o vacanta la munte (drumetie, ciclism etcetera) si 4% pentru ambele.

Referitor la cumparaturile de sezon, 29% ar cumpara doar articole de sezon de baza pentru vacanta lor (precum costume de baie, sandale, pantaloni scurti, tricouri), in timp ce 20% au raspuns ca vor achizitiona produse noi, deoarece au nevoie de relaxarea oferita de o vacanta de vara. 10% nu vor cumpara haine noi pentru vacanta de vara.

GLAMI, in cateva cuvinte

GLAMI Romania a fost lansat in iunie 2017. Primul motor de cautare e-fashion din Romania are peste 300 de magazine partenere inregistrate pe www.glami.ro si peste 700.000 de produse de la +12.000 de marci.

La nivel mondial, platformele GLAMI sunt vizitate de peste 45 de milioane de utilizatori in fiecare luna. In cele 15 tari in care opereaza GLAMI, exista +7 milioane de utilizatori care urmaresc activ continutul social media pe canalele GLAMI.

Proiectul de cercetare GLAMI Fashion (Re) search poate fi gasit aici: https://www.fashion-research.ro/.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 613 ori
Citeste mai multe desprecercetare studiu de specialitate