Cat timp petrec romanii pe Internet

Marti, 10 Iulie 2012, ora 19:46
2622 citiri
Cat timp petrec romanii pe Internet

Romanii petrec 18,6 ore online, in medie, pe saptamana, Internetul castigand din ce in ce mai mult teren in preferintele populatiei din Romania, care continua insa sa se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore saptamanal, potrivit studiului Mediascope Europe, facut public marti de IAB Romania.

In termeni de grad de utilizare la nivel national, Internetul se afla pe locul al treilea, dupa TV si radio. Cu toate acestea, intensitatea folosirii Internetului este mai mare, romanii petrecand in medie 18,6 ore online (peste media europeana de 14,1 si peste cea din regiune de 16,1). Desi romanii sunt printre cei mai avizi consumatori de TV, cu o medie de 21,6 ore saptamanal, Internetul castiga tot mai mult teren in Romania.

Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil. Tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 - 24 de ani se afla pe primul loc la timpul petrecut online pe ambele dispozitive.

In Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de Internet

Potrivit Mediascope Europe, in Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de Internet (dintr-o populatie adulta de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre romani sunt online, mai putin decat media din Uniunea Europeana, de 65%.

Studiul Mediascope releva si faptul ca 30% dintre romani sunt online in timp ce urmaresc si emisiuni TV (in prime-time), 56% dintre ei afirmand ca este foarte probabil ca activitatea online sa aiba legatura cu emisiunile urmarite. Pe de alta parte, 2,4 ore/ saptamana este timpul in care atentia utilizatorilor este impartita intre cele doua ecrane. In ceea ce priveste continutul cel mai probabil a fi consumat simultan la TV si online, pe primele locuri se situeaza programele de divertisment, stirile si emisiunile documentare.

De asemenea, 21% dintre utilizatorii romani de internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa internetul, in timp ce 9% dintre romani intra online prin intermediul telefoanelor mobile.

Influenta Internetului asupra vietii romanilor

Potrivit Mediascope, internetul a devenit un mijloc esential de a comunica si relationa cu consumatorii. Astfel, 51% dintre utilizatorii de internet considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre acel brand.

Printre beneficiile mediului digital percepute de utilizatorii romani de Internet se numara mentinerea legaturii cu prietenii sau familia, administrarea finantelor, administrarea stilului de viata sau faciliarea accesului la calatorii si turism.

Potrivit aceluiasi studiu, Internetul influenteaza romanii in ceea ce priveste intentia de cumparare si preferinta pentru o anumita marca mai mult decat pe ceilalti europeni sau vecinii din regiunea CEE (Europa Centrala si de Est). De asemenea, 44% dintre utilizatorii romani de internet declara ca Internetul ii ajuta sa aleaga produse sau servicii mai bune (fata de media europeana de 51% sau CEE de 53%).

Telefonul mobil este folosit preponderent pentru email si socializare online, in timp ce, zilnic, 48% dintre utilizatorii romani viziteaza site-uri de stiri. In topul activitatilor derulate de utilizatorii romani de Internet se afla e-mailul si trimiterea de mesaje instant, potrivit Mediascope.

Utilizatorii romani de Internet, mai activ decat restul europenilor in domeniul social media

De asemenea, utilizatorii romani de Internet sunt mai activi decat restul europenilor in ceea ce priveste social media. Cu toate acestea, activitatile pasive au o pondere mai mare in obiceiurile de utilizare ale retelelor sociale (57% dintre romani citesc update-uri sau mesaje, in timp ce doar 15% isi updateaza profilul sau comenteaza zilnic).

Produsele electronice si serviciile de telecom, urmate de serviciile turistice ocupa primul loc la influenta a Internetului in decizia de cumparare, se mai arata in Mediascope.

Studiul mai precizeaza ca 95% dintre utilizatorii romani de Internet cauta informatii online inainte de a efectua o cumparare, in timp ce 87% fac cumparaturi online. Cu toate acestea, cumparaturile efectuate prin Internet reprezinta doar 11% din totalul cumparaturilor facute de romani.

Cele mai cumparate produse online sunt cartile - 51%, hainele si accesoriile - 22% si bilete de calatorie - 35%.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Internet Romania, #utilizatori internet romania, #social media utilizatori romani, #studiu utilizare Internet Romania , #Internet Romania