Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta de catre Dante International, proprietarul eMag, pe piata serviciilor de intermediere prin platformele online din Romania.
"Investigatia vizeaza un posibil comportament discriminatoriu al Dante in raport cu comercianti cu amanuntul de produse de larg consum, care reprezinta concurenti directi ai companiei, in calitate de comerciant de produse de larg consum", a informat autoritatea de concurenta.
In cadrul investigatiei s-au efectuat inspectii inopinate la sediul companiei Dante International, iar documentele ridicate se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice.
"Inspectiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucuresti si sunt justificate de necesitatea obtinerii tuturor informatiilor si documentelor necesare clarificarii posibilelor practici anticoncurentiale analizate", informeaza oficialii Consiliului Concurentei.
Inspectiile inopinate reprezinta o etapa importanta in cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurential, efectuarea acestora nereprezentand o antepronuntare in ceea ce priveste vinovatia companiilor.
Dante International este o companie specializata in comertul cu amanuntul de produse de larg consum. Pe de alta parte, societatea detine si administreaza o platforma de tip "marketplace", prin care se deruleaza intermedierea intre comerciantii cu amanuntul si clientii... mai mult
Vineri, 22 Decembrie 2017, ora 14:45
Consiliul Concurentei (CPC) din Bulgaria a sanctionat compania Dante International, proprietarul retailerului online eMAG, cu o amenda totala de 758.380 leva (387.750 euro) pentru incalcarea practicilor concurentiale in timpul a doua campanii promotionale, relateaza Sofia Globe.
In replica, directorul general eMAG sustine ca decizia autoritatilor bulgare de control (care face referire la campania Black Friday din 2013) este "abuziva si injusta" si ca vor actiona in consecinta, mentionand ca nu vor plati nimic.
"Decizia autoritatilor bulgare de control este abuziva si injusta. Vom contesta si conform opiniei avocatilor vom avea castig de cauza fara discutie, nu vom plati nimic.
Nu este o coincidenta faptul ca aceasta comunicare a fost facuta in aceasta dimineata, pe data de 28 noiembrie, data la care noi derulam in Bulgaria campania de Black Friday, eMAG fiind singura companie care deruleaza acest eveniment in online.
Noi interpretam acest fapt ca raspuns la ofertele si preturile bune pentru cumparatorii din Bulgaria si care a pus mare presiune pe competitorii locali.
Spre exemplificare a interpretarii abuzive, in campania in care am luat o amenda de 105.000 euro am vandut 6 espressoare cu o valoare toatala de 1.000 de euro", a declarat Iulian Stanciu, director general, eMAG, intr-un drept la replica transmis publicatiei Business24.
Care sunt argumentele autoritatilor bulgare
Potrivit autoritatii de reglementare bulgare, campania de Black Friday... mai mult
Vineri, 28 Noiembrie 2014, ora 16:25