Asiguratorii si brokerii ar putea solutiona petitiile primite din partea asiguratilor pe baza unor noi reguli. Autoritatea de Supraveghere Financiara ASF a lansat astazi in dezbatere publica un proiect de norma prin care este clarificat modul de rezolvare a petitiilor.
Conform proiectului de norma privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea asiguratorilor si intermediarilor in asigurari, lansat astazi in dezbatere publica de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), sunt clarificate actualele prevederi privind solutionare petitiilor din domeniul asigurarilor.
Citeste mai multe despre Regulile de solutionare a petitiilor din asigurari s-ar putea schimba. Ce date vor trebui publicate obligatoriu de asiguratori si brokeri pe AvocatNet.ro mai mult
Miercuri, 30 Iulie 2014, ora 14:59
Solicitarile de despagubiri datorate erorilor manageriale sunt in crestere la nivel mondial. Raspunderea managerilor a devenit in prezent o problema care afecteaza companiile mici, mijlocii si mari din toate domeniile de activitate. Datorita cresterii competitiei si mondializarii afacerilor, deciziile asumate de manageri capata o complexitate din ce in ce mai mare.
Bineinteles ca managerii actioneaza in interesul companiei conduse si fac tot posibilul pentru a proteja activele companiei si a evita pierderile. Cu toate acestea actiunile in justitie din initiativa actionarilor au devenit o practica comuna nu numai in SUA cat si in Europa. Ca rezultat al globalizarii pietelor financiare, actiunile in justitie facute de investitori straini sunt la fel de posibile ca si solicitarile de despagubiri de la investitori domestici. Astfel , managerii companiilor private sunt expusi mai mult ca niciodata.
In cazul falimentului sau insolventei unei companii situatia devine din ce in ce mai critica pentru managementul acesteia deoarece creditorii, administratorii judiciari, lichidatorii sau actionarii vor face raspunzatori in primul rand pe manageri.
Conducerea unei companii implica o presiune imensa. Orice decizie eronata poate sa conduca la diminuarea activelor companiei sau la pierderi suferite de terte parti. Administratorii sau directorii executivi sunt legal raspunzatori pentru toate daunele/pierderile provocate companiei sau tertelor parti (actionari, creditori, stat,... mai mult
Miercuri, 09 Iulie 2014, ora 08:47
Asigurarea de credit este contractul prin care este acoperit furnizorul (creditorul) impotriva pierderilor cauzate de insolventa sau incapacitatea de plata a unui client - debitor sau cumparator.
Reprezinta o solutie completa de management al riscului de credit comercial. Prin intermediul unui astfel de program de asigurare, companiile beneficiaza de:
- Sprijin pentru implementarea unei politici mai riguroase de acordare a creditului comercial;
- Informatii obiective despre partenerii de afaceri;
- Analiza initiala a clientilor din punctul de vedere al solvabilitatii financiare;
- Monitorizarea permanenta a starii financiare a debitorilor;
- Avertizare in timp real daca apar modificari de rating, in special la conturile foarte importante (key accounts);
- Servicii profesionale de colectare debite (incluse in pretul asigurarii);
- Despagubiri in caz de neplata prelungita sau faliment
Trateaza doua categorii majore de risc financiar, accentuate in special in contextul economic actual:
- Risc de neincasare de la key accounts
- Risc de neincasare in masa de la clienti de dimensiuni mici/medii
Conditiile de asigurare sunt negociate astfel incat sa se adapteze necesitatilor clientului, iar prin intermediul unei asigurari de acest tip creste accesul la surse de finantare -polita putand fi cesionata in favoarea unor banci sau ajutand la scaderea costurilor de finantare.
Confera companiei un avantaj competitiv in relatia cu clientii, lucru... mai mult
Joi, 26 Iunie 2014, ora 08:21
Posta Broker de Asigurare va solicita, in perioada urmatoare, obtinerea autorizatiei de desfasurare a activitatii de intermediere pe piata asigurarilor, dupa ce, miercuri, a fost adoptat bugetul de venituri si cheltuieli al societatii, una din cerintele solicitate in documentatie de catre ASF.
"Prin adoptarea si publicarea in Monitorul Oficial a bugetului de venituri si cheltuieli al societatii Posta Broker de Asigurare, a fost indeplinita ultima cerinta solicitata in documentatia de obtinere a autorizatiei de functionare de la Autoritatea de Supraveghere Financiara. In perioada imediat urmatoare, societatea va depune documentatia la ASF si activitatea de intermediere va incepe imediat", a declarat pentru MEDIAFAX purtatorul de cuvant al Postei Romane, Dan Dumitrescu.
Posta Broker de Asigurare este controlat integral de Compania Nationala Posta Romana. Conform bugetului, veniturile totale ale brokerului au fost estimate pentru acest an la 618.900 lei, iar cheltuielile totale vor atinge 617.100 lei. De asemenea, cheltuielile cu salariile pentru cei 3 salariati ai Posta Broker de Asigurare au fost previzionate la 160.100 de lei.
"Aceste cifre reflecta activitatea pentru cele aproximativ sase luni de functionare din acest an", a mai spus Dumitrescu.
La finele anului 2013, directorul general al Postei Romane, Ion Smeeianu, a anuntat ca intrarea companiei pe piata brokerajului in asigurari va avea loc in primele luni ale acestui an.
Posta Romana a anuntat inca... mai mult
Vineri, 09 Mai 2014, ora 16:01
Vacanta este, pentru fiecare dintre noi, momentul in care uitam de griji si ne relaxam alaturi de cei dragi. Indiferent de locul in care iti petreci vacanta, ar trebui sa stii ca exista solutii de asigurare la indemana tuturor.
Daca ai optat pentru o vacanta in strainatate si ai achizitionat un pachet turistic prin intermediul unei agentii, este important sa tii cont de existenta asigurarii storno.
Aceasta reprezinta polita ta de asigurare in cazul in care esti nevoit sa anulezi calatoria din cauza producerii unuia din urmatoarele riscuri:
deces, boala grava/incurabila cu repercusiuni, accident grav, accident rutier;
domiciliul persoanei asigurate a fost devastat in urma unui incendiu, furt sau in urma unei calamitati naturale;
in cazul primirii unei citatii pentru prezentarea in fata unei instante judecatoresti la un termen stabilit in perioada calatoriei, cu conditia ca instanta sa nu recunoasca rezervarea facuta ca motivatie pentru amanarea termenului si citatia primita sa fie prima emisa in respectiva cauza aflata pe rolul instantei;
concedierea persoanei asigurate de catre angajatorul sau;
nasterea prematura neprovocata a unui copil al asiguratului;
intentarea unei actiuni de divort in care este implicat direct asiguratul;
optional exista si varianta de acoperire pentru riscul de intrerupere a calatoriei pe toata perioada acesteia.
Asigurarea storno poate fi incheiata doar in aceeasi zi cu data de achizitie a pachetului de servicii... mai mult
Vineri, 09 Mai 2014, ora 14:14
In tara noastra, obligativitatea asigurarii locuintelor a venit ca urmare a unei initiative politice ce a suferit mai multe modificari de-a lungul timpului. Romania se situeaza pe locul al treilea intr-un top al celor mai expuse tari din Europa la riscul de cutremur, cu toate acestea proprietarilor de locuinte nu le este foarte clar de ce trebuie sa se asigure si prin intermediul carui tip de polita.
Prin intermediul politei obligatorii sunt acoperite riscurile de cutremur, inundatii si alunecari de teren, precum si consecintele acestora. Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) este entitatea ce gestioneaza emiterea, negocierea si incheierea de polite de asigurare obligatorie (PAD - polita anti dezastre), aflandu-se sub supravegherea Autoritatii de Supraveghere Financiara.
De asemenea, compania realizeaza incasarea de prime si deconteaza asiguratorilor cheltuielile efectuate cu activitatea de constatare si evaluare a prejudiciilor rezultate in urma producerii riscurilor asigurate obligatoriu, modalitatea de repartizare a acestora si determinarea plafonului maxim pentru asigurarea obligatorie, stabilite prin normele Autoritatii de Supraveghere Financiara.
In acest moment sumele asigurate impuse prin lege sunt:
20.000 de euro pentru locuintele din caramida, beton sau orice alt material rezultat in urma unui tratament termic;
10.000 de euro pentru locuintele din caramida nearsa sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic sau... mai mult
Marti, 29 Aprilie 2014, ora 12:49
In Romania, piata asigurarilor este inca afectata de criza, lucru dovedit si de faptul ca intreprinderile mici si mijlocii se orienteaza, preoponderent, catre asigurarile obligatorii, optand cu precadere doar pentru acele polite solicitate de banci sau companiile de leasing.
In general, insa, la nivelul companiilor medii si mari, observam un trend pozitiv in ceea ce priveste incheierea de asigurari.
Cu toate acestea, de multe ori, accentul se pune pe componenta de pret, serviciile fiind trecute pe un plan secundar.
Aceasta situatie manifestata la nivel de piata se intalneste si la nivelul brokerajului in asigurari pe segmentul corporate, unde interesul preponderent este dat de costul asigurarii, chiar si in cazul companiilor internationale dezvoltate.
Sediile companiilor, mobilierul si echipamentele, precum si utilajele si marfurile achizitionate, reprezinta, fara indoiala, o investitie importanta pentru orice afacere. Oricare dintre acestea ar putea fi afectate oricand de evenimente neprevazute. Un incendiu poate provoca pagube uriase, deteriorarea stocurilor de marfa si, in unele cazuri, poate duce chiar la intreruperea activitatii companiei.
Cu toate acestea, gradul de cuprindere in asigurare pentru cladirile de birouri din Romania ramane in continuare scazut, situandu-se intre 20-25%.
In ceea ce priveste pachetele pentru IMM-uri, companiile au la dispozitie cateva variante comune de protectie, pentru acoperirea anumitor riscuri. In general, sunt... mai mult
Luni, 28 Aprilie 2014, ora 08:52
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a aprobat, la cerere, incetarea activitatii de broker de asigurare a Societatii Comerciale Erste Brokers-Broker de Asigurare SRL, se arata intr-un comunicat al CSA.
"Decizia nr. 60/27 ianuarie 2012 privind incetarea, la cerere, a activitatii de broker de asigurare a Societatii Comerciale Erste Brokers-Broker de Asigurare SRL a fost transmisa spre publicare in Monitorul Oficial, Partea I", se spune in comunicat.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor subliniaza faptul ca masurile dispuse in cazul societatii mentionate nu au implicatii asupra contractelor de asigurare deja incheiate, acestea continuand sa isi produca efectele in conditiile stabilite la data semnarii. mai mult
Marti, 31 Ianuarie 2012, ora 17:21
Safety Broker - Brokerage Asigurari detine in prezent 6 parteneriate de tip franciza la nivel national. Expansiunea teritoriala nationala continua, Safety Broker - Brokerage Asigurari cautand parteneri francizati in toate marile orase ale tarii.Concept: Brokeraj de asigurariZona vizata: Toata taraTip locatie: BirouSpatiu locatie: 50mpTaxa franciza: 1000 EuroInvestitie totala: 5000 EuroTara origina: RomaniaNumar locatii: 7Tip contract: Franciza 3 aniDESCRIEREA CONCEPTULUI DE FRANCIZA
Safety Broker - BROKERAGE ASIGURARI urmareste extinderea la nivel national in regim de franciza, cautand parteneri investitori:
- specialisti in domeniul financiar-bancar sau- angajati, agenti colaboratori ai companiilor de asigurare si brokerage- angajati din domeniul bancar si leasing- agentii imobiliare sau de turism.
Devenind asistent BROKER, viitorul partener francizat beneficiaza de urmatoarele AVANTAJE:
- autorizat CSA- portofoliu vast de ASIGURATORI- exclusivitate teritoriala
Intr-un birou amenajat conform standardelor Safety Broker, viitorul partener francizat va negocia si asista incheierea de polite si contracte de asigurare in numele si contul ASIGURATORULUI prin mandatul conferit de FRANCIZOR.
Comisionul aferent viitorului partener francizat difera, in raport de tipul politei de asigurare si poate ajunge, in functie de targeturile asumate la:
- 80-85% la politele RCA- 75-80% la politele de asigurari... mai mult
Miercuri, 29 Iulie 2009, ora 16:38