Presedintele american Donald Trump a amenintat ca va impune o taxa de 20% pentru masinile importate din Uniunea Europeana.
Este o noua faza din razboiul comercial declansat de SUA cu China, Batranul Continent si alte natiuni.
Reamintim ca, in mai, Trump a ordonat autoritatilor sa faca o investigatie in ceea ce priveste masinile importate din UE, procedura fiind similara cu cea care a condus la conflictul privind industria de aluminiu si otel.
Cu toate ca ancheta nu a fost finalizata, seful SUA s-a grabit sa ameninte pe Twitter.
Based on the Tariffs and Trade Barriers long placed on the U.S. & its great companies and workers by the European Union, if these Tariffs and Barriers are not soon broken down and removed, we will be placing a 20% Tariff on all of their cars coming into the U.S. Build them here!- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 23, 2018
Mesajul presedintelui american pare a fi in contradictie cu declaratia lui Wilbur Ross, care conduce Departamentul Comertului, facuta in cadrul unei audieri. El a spus ca inca nu s-a luat o decizie legata de tarifele pe importuri si ca procesul se afla inca intr-o faza incipienta.
Potrivit Business Insider, un purtator de cuvant al institutiei a transmis ca investigatia este inca in desfasurare.
Trump are o fixatie in ceea ce priveste masinile importate. Pur si simplu, el nu intelege de ce toate automobilele destinate consumatorilor americani nu pot fi construite la nivel local.
Problema este ca, daca... mai mult
Duminica, 24 Iunie 2018, ora 00:00
Dupa o crestere exceptionala a productiei vehiculelor, inregistrata la jumatatea anului 2016 (1,02 milioane de unitati vandute, in urcare cu 8,5% pentru perioada Ianuarie - August comparativ cu aceeasi perioada in 2015), 2017 a cunoscut o scadere a productiei de aproape 2%.
Dinamica sanatoasa a exporturilor din aceasta industrie, orientata puternic catre piata europeana (79% dintre vehiculele asamblate in Marea Britanie sunt exportate, dintre care 56% catre celelalte tari ale UE) nu compenseaza scaderea cererii interne generate de o pierdere a increderii consumatorului, se arata intr-un studiu Coface, remis Business24.
Dependenta industriei auto britanice de piata europeana nu se opreste la exporturi. Sectorul importa 56% dintre piesele necesare pentru asamblarea unui vehicul si este bine integrat in lantul valoric european, permitandu-i sa optimizeze costurile, stocurile si timpii de productie.
In paralel, din 2016, s-a observat un declin abrupt al investitiilor furnizorilor si producatorilor auto (o scadere de 36%, comparativ cu media pentru perioada 2011-2015), o tendinta care devine mai pronuntata in 2017, in ciuda lansarilor a 28 de noi modele (toti producatorii de vehicule la un loc) propuse intre 2017 si 2024.
Perspectivele legate de dificultatile si de rezultatul negocierilor Brexit risca sa prejudicieze in continuare interesul tarii pentru investitii straine, inclusiv companiile mama (Tata Motors, BMW, Nissan si PSA) ale unui numar important de marci... mai mult
Miercuri, 13 Decembrie 2017, ora 17:21
In primele trei luni ale anului 2015, piata auto din Romania a cunoscut o usoara crestere pe toate segmentele: masini noi, masini second hand din import si masini reinmatriculate.
Estimarile pentru acest an sunt ca tranzactiile cu autoturisme sa creasca cu 10-15% fata de anul trecut, cel mai important stimulent fiind Programul Rabla, potrivit datelor publicate de DRPCIV si interpretate de Autovit.ro.
In primele trei luni din anul 2015 tranzactiile cu masini noi, dar si cele reinmatriculate au cunoscut cresteri de 8% pe fiecare segment.
De asemenea, piata de masini second hand din import a avut cel mai mare avans procentual dintre cele trei segmente analizate, existand posibilitatea ca totalul anual sa depaseasca 200.000 unitati tranzactionate.
Ce ar putea contribui la cresterea pietei in continuare
"Piata auto ar putea creste ajutata de o revizuire a calculului pentru timbrul de mediu sau o plata esalonata a acestuia.
Astfel, tranzactiile cu masini second hand pe plan intern ar putea reveni la o medie de aproximativ 30.000 unitati vandute pe luna la fel ca in anii anteriori.
De asemenea, aceasta schimbare ar ajuta si la o revenire a pietei masinilor noi.
Evident este ca blocarea tranzactiilor din segmentul second hand nu s-a reflectat in cresterea vanzarilor de masini noi, asa cum se asteptau initiatorii taxei.
Mai mult decat atat, de la introducerea taxei de prima inmatriculare din 2007, piata a scazut constant pana anul trecut", spune Mihai... mai mult
Marti, 28 Aprilie 2015, ora 15:12
Vanzarile grupului BMW au depasit 2 milioane de automobile pentru prima oara in istorie anul trecut, asigurand pozitia de lider a producatorului german pe piata masinilor de lux pentru al zecelea an consecutiv, in pofida competitiei tot mai stranse din parte Audi si Mercedes.
Vanzarile sub marca BMW au urcat cu 9,5% anul trecut fata de 2013, la 1,81 milioane de automobile, in timp ce la nivel de grup producatorul german a stabilit un record al livrarilor, ajungand la 2,12 milioane de unitati, potrivit datelor publicate vineri de constructorul auto german, informeaza Mediafax.
Audi a inregistrat un avans al vanzarilor anuale de 10,5%, la 1,74 de milioane de masini, iar Mercedes a consemnat o crestere de 12,9%, la 1,65 de milioane de automobile sub marca proprie, se arata in comunicatele emise vineri de cei doi producatori.
"Succesul modelelor BMW X4 si BMW Seria 2 Active Tourer demonstreaza abilitatea noastra de a dezvolta noi vehicule si de a atrage clienti. Popularitatea modelelor i3 si i8 indica rezultatele bune ale strategiei noastre bazate pe motoare electrice", a declarat Ian Robertson, directorul de vanzari al BMW.
In 2013, BMW a vandut 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu, in timp ce Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.
BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi... mai mult
Vineri, 09 Ianuarie 2015, ora 13:52
BMW se indreapta spre incheierea celui de-al zecelea an consecutiv ca lider al pietei auto premium, insa competitorii Audi si Mercedes continua sa reduca decalajul fata de BMW, datorita cresterii vanzarilor din primele 11 luni ale anului, relateaza Automotive News.
Diferenta dintre livrarile din primele 11 luni ale BMW si Audi a scazut cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 43.000 de unitati, de la 54.000 de unitati. BMW a vandut 1,63 milioane de automobile, iar Audi 1,59 milioane de masini in intervalul ianuarie-noiembrie.
De asemenea, Mercedes a redus cu 17% decalajul fata de BMW, la 147.000 de automobile fata de 177.000 anul trecut, in conditiile in care vanzarile din primele 11 luni ale anului s-au ridicat la 1,49 milioane de unitati.
Vanzarile BMW sub marca proprie au avansat cu 6% in luna noiembrie fata de aceeasi luna din 2013, la 158.953 de unitati, datorita cererii mari de pe pietele din Europa si China, marcand cea mai buna luna noiembrie din istorie.
Prin comparatie, livrarile Audi s-au ridicat la 146.250 de unitati in noiembrie, in crestere cu 11%, in timp ce vanzarile sub marca Mercedes au urcat cu 13%, la 150.742 unitati. Este pentru a doua oara in acest an cand Mercedes, al treilea mare producator de masini de lux, depaseste Audi, ocupanta locul al doilea la nivel mondial, in ceea ce priveste vanzarile lunare.
BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi ocupa locul al doilea din... mai mult
Miercuri, 10 Decembrie 2014, ora 16:25
1Vanzarile de masini la nivel global vor inregistra un avans modest, in 2013, iar piata europeana va fi din nou veriga slaba a acestei industrii, in timp ce noua taxa auto va afecta piata auto din Romania.
Autonet.ca noteaza ca batranul continent s-a confruntat cu numeroase probleme in acest sector, anul trecut, cum ar fi concedieri masive, productivitate scazuta si criza datoriilor suverane, factori care au lovit puternic in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, dar mai ales in Franta, Spania si Italia, potrivit Ziare.com.
Piata masinilor noi inmatriculate in Romania a inregistrat un declin de 17%, ajungand la aproape 61.600 de unitati in primele 11 luni din 2012, comparativ cu aceeasi perioada din 2011.
In schimb, numarul de masini second hand importate in Romania a crescut cu 82% in primele 11 luni din 2012, ajungand la peste 155.900 de unitati, de la cele 85.800 de unitati inscrise in primele 11 luni din 2011. Pentru aceeasi perioada analizata, numarul masinilor reinmatriculate a scazut cu 11%, de la 360.400 la aproximativ 321.000 de unitati, potrivit unei analize Auto.ro.
Volkswagen este lider pe piata importurilor auto second hand cu aproximativ 38.000 de masini inmatriculate in Romania in primele 11 luni din 2012, reprezentand o crestere de 95%, comparativ cu perioada similara din 2011.
Clasamentul este completat de Opel cu 31.100 de unitati, Ford cu 19.600 de unitati, Audi cu aproximativ 9.700 de unitati si BMW cu 8.400 de unitati.
Citeste mai... mai mult
Duminica, 06 Ianuarie 2013, ora 10:56
Numarul de inmatriculari de autovehicule second-hand a inregistrat in vara acestui an o crestere de 147% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 46.217 de unitati.
Numarul reinmatricularilor a scazut in aceeasi perioada cu 10%, ajungand la 89.547 de unitati, de la 99.819 de unitati inregistrate in 2011, conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Volkswagen ramane lider pe piata auto second-hand cu 11.261 masini inmatriculate pentru prima data in Romania in vara acestui an, in crestere de aproape trei ori fata de perioada similara din 2011, urmata de Opel cu 9.124 de unitati, Ford cu 5.883 de unitati, Audi cu 2.898 de unitati si BMW cu 2.562 unitati, potrivit unei analize Auto.ro.
In luna august 2012, s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 17.509 de masini second-hand, cu mult peste cele 7.997 de unitati inscrise in circulatie in august 2011. In total, in primele opt luni ale acestui an s-au inmatriculat 151.161 de masini noi si second-hand, reprezentand o crestere de 40% comparativ cu anul trecut cand s-au inmatriculat 107.632 ma?ini.
Inmatricularile de autoturisme noi au inregistrat in Romania o scadere de 29%, ajungand la 18.375 de unitati in vara anului in curs.
Dacia conduce topul inmatricularilor de masini noi cu 4.584 de unitati dar cu 40% mai putine decat anul trecut, in timp ce Volkswagen a inregistrat 2.191 de unitati si Skoda 1.826 de unitati. Urmeaza Renault cu... mai mult
Joi, 13 Septembrie 2012, ora 13:27
In primul trimestru din 2012, numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a crescut cu 44,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 13.965 unitati, reprezentand cea mai mare crestere din UE, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.
In luna martie, inregistrarile de automobile noi au crescut in Romania cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unitati.
La nivelul intregii piete, numarul inmatricularilor de vehicule noi a urcat in martie cu 17,9%, la 6.871 de unitati, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Potrivit DRPCIV, cea mai populara marca in martie a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme inregistrate, in urcare cu 31,7% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. Compania romaneasca este urmata in top de Ford (729 unitati), Volkswagen (598), Skoda (419) si Renault (248).
Piata auto din UE, in scadere
Din punctul de vedere al inmatricularilor de automobile noi, piata auto UE a scazut in primele trei luni cu 7,7%, de la 3,589 milioane la 3,312 milioane unitati. In martie, numarul inmatricularilor din UE a coborat cu 7%, la 1,453 milioane unitati, minimul ultimilor 14 ani.
In Germania, cea mai mare economie europeana, numarul inmatricularilor de autoturisme noi a crescut in primul trimestru cu 1,3%, la 773.636 unitati.
Marea Britanie a inregistrat un avans usor, de 0,9%, la 563.556 unitati, devenind a doua mare piata europeana, dupa ce inmatricularile din Franta au... mai mult
Marti, 17 Aprilie 2012, ora 11:14
Modelele compacte Mercedes clasa C vor intra la vanzare spre sfarsitul acestui an si vor face ca brandul sa devina lider in primul trimestru, in timp ce BMW vinde inca modelele mai vechi din seria 3, a declarat Jim O'Donnell, seful operatiunilor BMW in Statele Unite."In primul trimestru, Mercedes va fi numarul 1, intrucat va fi pe o pozitie mai puternica. Pe parcursul anului, ar trebui sa fim inaintea Mercedes", a spus O'Donnell, potrivit Mediafax.
Noile automobile din seria 3, care vor intra pe piata in aprilie, vor contribui anul viitor la cresterea vanzarilor BMW cu 12%-15%, a spus el.
BMW anticipeaza ca in urmatorii ani va ramane lider pe segmentul brandurilor de lux. Vanzarile BMW pe piata americana au urcat in iulie cu 13%, la 135.114 automobile, fiind cu 5.182 vehicule mai mari decat cele ale Mercedes.
Livrarile de automobile Lexus ale Toyota Motor au scazut cu 19%, la 102.549 unitati, fiind afectate in continuare de deficitul de componente rezultat in urma cutremurului produs in martie in Japonia.
Lexus a fost cel mai vandut brand auto de lux in Statele Unite in ultimii 11 ani.
Cresterea vanzarilor la nivel mondial va incetini usor in a doua jumatate a anului, a declarat Ian Robertson, director de vanzari al BMW, din cauza schimbarilor de modele si a incertitudinilor privind stabilitatea economiei globale.
"Nimeni nu poate sa ignore ce se intampla pe plan economic. Suntem precauti", a spus Robertson.
Succesul din acest an al BMW s-a datorat reproiectarii... mai mult
Duminica, 21 August 2011, ora 17:16