Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a avut un profit de 3,28 miliarde euro in trimestrul al doilea, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%, din cauza situatiei dificile de pe pietele europene.
Profitul companiei a crescut in primul trimestru cu 10%, insa performantele solide din China si Statele Unite nu au compensat in totalitate impactul crizei datoriilor de stat si recesiunii din Europa.
Veniturile din vanzari au urcat cu 19% in perioada analizata, la 48 miliarde euro, insa rata de crestere a incetinit de la 26% in trimestrul anterior.
Volkswagen genereaza aproximativ 25% din volumul vanzarilor in Europa, piata aflata in contractie pentru cel de-al 5-lea an consecutiv.
Grupul german a livrat 2,34 milioane de autovehicule in trimestrul al doilea, in urcare cu 9,5%.
In prima jumatate a anului, vanzarile companiei au crescut cu 22,6%, la 95,37 miliarde euro, iar profitul operational a avansat cu 6,7%, la 6,5 miliarde euro.
Ce face concurenta
Principalul concurent al Wolkswagen, Toyota, a fost lider mondial la vanzarile de vehicule in primul semestru, cu 4,97 milioane de unitati, marindu-si avansul si fata de General Motors (GM).
Toyota, lider mondial la vanzari, in primul semestru
Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei vanzari au crescut la sase luni cu aproape 7%, la peste 650 mii de unitati.
Dupa ce a deschis in luna martie o fabrica in Ungaria, Daimler a anuntat recent ca va dubla, la 1,2 miliarde euro, investitiile intr-o unitate de productie din Germania care asambleaza autoturisme de mici dimensiuni. Compania pregateste cinci noi modele compact pentru a recupera decalajul fata de traditionalul rival BMW.
Daimler a coborat anul trecut pe locul al doilea in topul producatorilor de masini de lux, fiind depasit de Audi, parte a grupului Volkswagen.
Daimler a livrat peste 652.000 de autoturisme Mercedes-Benz in primele sase luni, in urcare cu 6,9%.
Investitiile in brandul Mercedes au costat Daimler 13% din profit in T2