Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Toyota inca pariaza pe modele Lexus fabricate in Japonia

Toyota inca pariaza pe modele Lexus fabricate in Japonia


Toyota inca pastreaza asamblarea marcii Lexus la fabricile din Japonia, in pofida costurilor foarte mari si in pofida faptului ca rivalii de la BMW, Mercedes si Audi si-au adaptat productia la cerintele marilor piete, precum cele din SUA si China.

Toyota a lansat in productie ultima varianta a sedanului Lexus ES, un model prin care japonezii spera sa-si mentina cote de piata ridicate pe cele mai importante piete pentru ei, Statele Unite si China.

Toyota, cel mai mare constructor auto din Japonia, estimeaza ca va comercializa trei milioane de unitati anul acesta, doar pe piata autohtona, de aproape trei ori mai mult fata de principalii competitori, Nissan si Honda, si aproape 40% din autoturismele si camionetele pe care compania le vinde in lume.

Lexus face parte din acest plan, fiindca singurul model care se asambleaza in afara Japoniei este SUV-ul RX, fabricat in Ontario, Canada.

Yenul puternic a lovit in profit

Constructorii auto japonezi, inclusive Toyota, au avut de suferit in ultima perioada de pe urma monedei nationale care le-a erodat profiturile obtinute din export.

Strategia Lexus lasa brandul expus cursului de schimb valutar comparativ cu marca Toyota, insa oficialii companiei sustin ca strategia "Made in Japan" poate acoperi costurile chiar si la actualul nivel a yenului.

"Nu avem in plan un anumit nivel pana la care afacerea noastra are capacitatea sa-si mentina profitabilitatea. Insa, pentru divizia de autoturisme, cum ar fi sedanul ES, credem ca nivelurile de cost ne vor permite sa continuam sa producem, chiar daca rata de schimb ajunge la 80 de yeni pentru de dolar", a declarat Kazuo Ohara, vice-presedinte executiv la Lexus International.

"Politica noastra consta in protejarea productiei din Japonia pentru cat mai mult timp cu putinta", a declarat Ohara.

Rivalii celor de la Lexus, precum Audi, Mercedes-Benz si BMW, asambleaza deja masini in China, o decizie strategica avand in vedere dorinta guvernului de la Beijing sa introduca o taxa suplimentara de 25% pentru importul de produse de lux. Mai mult, incepand cu 2014, Infiniti, modelele marcii de lux a celor de la Nissan, vor fi asamblate in China.

Toyota ar putea reloca productia Lexus in afara Japoniei

"Cred ca, la un moment dat, Toyota ar putea lua decizia mutarii productiei in strainatate pentru a face fata costurilor", a declarat Masatoshi Nishimoto, managerul de prognoza pentru Japonia si Coreea, de la IHS Automotive.

Nishimoto a declarat ca Toyota ar putea face o astfel de miscare in cel mult cinci ani si sa-si pastreze tina ridicata pentru productia interna, daca asta va conduce la o crestere a vanzarilor si la nivel mondial. Reprezentantii Toyota se asteapta ca sistemul de propulsie hibrida de la noua gama de modele Lexus ES sa genereze o crestere a vanzarilor cu 60% la nivel mondial.

Totodata, prin noile modele lansate, japonezii spera sa-si recapete, in 2013, pozitia de lider al clasei premium pe piata auto din SUA, unde au pierdut aceasta titulatura din cauza cutremurului si a tsunamiului care au devastat Japonia in primavara anului trecut.

Lexus ES, model care nu se comercializeaza in Japonia, este produs la fabrica Toyota din Miyata, de pe insula Kyusu, din sudul arhipelagului nipon. Lexus ES, care este construit pe platforma de Toyota Camry, a demonstrat ca are capacitatea de a atrage consumatorii mai tineri, fata de clientii in varsta, care au generat grosul vanzarilor la inceputul anilor '90.

ES, cel mai vandut Lexus, dupa SUV-ul RX

Lexus ES are ca principali concurenti modele precum BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E si Infiniti M sedan. In perioada ianuarie-iunie a acestui an, Toyota a vandut aproximativ 18.270 de unitati din sedanul ES in Statele Unite, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada din 2011, reusind astfel sa ocupa pozitia secunda in topul vanzarilor de modele Lexus, dupa celebrul SUV RX. La nivel global, anul trecut au fost comercializate 74.000 de unitati Lexus ES, adica aproape 18% din numarul total de automobile Lexus.

ES, care inseamna prescurtarea de la "Elegant Sedan", va ajunge in showroom-uri incepand cu luna august, iar Toyota intentioneaza sa vanda aproximativ 10.000 de unita ES pe luna, inclusiv 5.000 in Statele Unite si 3.000 in China, au declarat reprezentantii corporatiei nipone.

Momentan, cei de la Toyota inca nu au facut publice preturile pentru versiunile Lexus ES, insa se stiu motorizarile: doua versiuni pe benzina, cu motoare de 2,5 litri si 3,5 litri, plus varianta hibrida, care poate folosi unul dintre cele doua motoare clasice.
Anul trecut, vanzarile totale de la Lexus au ajuns la 404.000 unitati, in scadere de la cele 518.000 de unitati, cat a reprezentat nivelul maxim, inregistrat in anul 2007.

Doua motoare pe benzina si un hibrid

Conform traditiei initiate inca din 1989, cand a aparut primul Lexus ES, masina este construita pe baza Toyotei Camry. Inclusiv motoarele sunt aceleasi, potrivit primelor informatii. Astfel, ES 350 ar beneficia de un propulsor cu arhitectura V6 de 3.5 litri, ce dezvolta 268 CP si un cuplu maxim de 336 Nm, in timp ce versiunea hibrida, ES 300h, ar putea avea un agregat termic, in patru pistoane, de 2.5 litri si 156 CP, acompaniat de un motor electric de 141 CP, puterea totala urcand pana la 297 CP.

Design-ul noului ES este mai emotionant ca niciodata, constructorul nipon reusind un mix de sportivitate si rafinament, chiar daca masina pare un GS marit la scara. Mai mult, ES-ul a fost crescut in dimensiuni (2.54 cm in lungime si 4.57 cm in ceea ce priveste ampatamentul) pentru a se bate, de la egal la egal, in primul rand cu Mercedes E-Class si, apoi, cu ceilalti asdversari din aceasta clasa, precum BMW Seria 5 sau Audi A6.

"Noul ES are aceeasi lungime si aceeasi latime, dar este mai spatios la interior decat E-Class. Amandoua au motoare de 3.5 litri, dar ES-ul costa cu cateva mii de dolari mai putin", a declarat, in cadrul conferintei de presa de la NYIAS, Mark Templin, vicepresedintele Lexus.

Habitaclul lui ES aminteste de cel al GS-ului, iar printre noutati se afla noua generatie a sistemului multimedia Lexus Enform, ce dispune de un display de 7 inch, camera video pentru marsarier, Radio HD cu sincronizare iTunes.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3184 ori