Alianta Renault-Nissan si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2018, depasind rivalele Volkswagen si Toyota.
Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele, transmite Kyodo.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, in crestere cu 5% fata de perioada similara din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unitati, in timp ce compania nipona Toyota a vandut 5,21 milioane de vehicule.
Luna aceasta, Renault a anuntat ca in primul semestru a vandut un numar record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 9,8% in ritm anual, gratie revenirii pietelor din Rusia si America Latina precum si unei cereri solide in Europa.
Grupul a precizat ca marcile Renault si Dacia au stabilit fiecare un record de vanzari semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault si 378.095 vehicule vandute la nivel global pentru marca Dacia.
De asemenea, livrarile Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% in primele sase luni din acest an (la 616.650 vehicule), in timp ce Nissan a raportat un declin al vanzarilor de 1,4% (2,85 milioane de vehicule).
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un... mai mult
Vineri, 27 Iulie 2018, ora 18:25
Profitul Renault, al treilea mare producator auto european, a crescut cu 25% in primul semestru din 2014, datorita cererii mai solide pentru brandul Dacia si a reducerii cheltuielilor, transmite Bloomberg.
In primele sase luni ale acestui an, profitul inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale a urcat la 729 milioane de euro (979 milioane de dolari), de la 583 milioane de euro in primul semestru din 2013, in timp ce analistii se asteptau la un castig de 673 milioane de euro. Cererea pentru masinile Dacia a devenit o sursa cheie a profitului Renault si a majorarii cotei sale de piata, in special in Europa, afectata de incetinirea cresterii economiei.
"Rezultatele sunt bune si usor mai ridicate decat ne-am asteptat. Aceste evolutii dovedesc succesul noilor modele lansate de Renault", a declarat analistul Erich Hauser, de la International Strategy & Investment Group, Londra.
Castigurile au fost sprijinite de masurile de reducere a costurilor, estimate la 412 milioane de euro. Vanzarile din primul semestru au scazut cu 3%, la 19,8 miliarde de euro, din cauza fluctuatiilor cursului de schimb.
Renault se asteapta la o crestere a pietei auto din Europa
Profitul net a urcat la 749 milioane de euro in perioada ianuarie-iunie 2014. Renault se asteapta ca piata auto din Europa sa inregistreze anul acesta o crestere de 3-4%.
In primele sase luni, livrarile Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de masini si vehicule comerciale usoare. Vanzarile Dacia in... mai mult
Marti, 29 Iulie 2014, ora 13:34
Veniturile Renault au scazut cu 0,1% in primul trimestru, la 8,26 miliarde euro, din cauza aprecierii euro pe pietele valutare, in pofida vanzarilor mai mari de autoturisme, Dacia inregistrand cea mai rapida crestere dintre marcile grupului francez.
Livarile de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% in perioada ianuarie-martie fata de intervalul corespunzator al anului trecut, la 636,239 unitati, in principal datorita cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.
"Piata europeana a evoluat mai bine decat ne asteptam in acest trimestru. Scaderea severa a cererii pe anumite piete cheie, precum si evolutiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile in afara Europei", a declarat intr-o conferinta directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.
Renault, care detine 43% din actiunile producatorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe pietele emergente pentru a reduce dependenta de Europa, unde vanzarile auto au scazut anul trecut pentru cel de-al saselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piata europeana a inceput sa urcest an, Dacia inregistrand in primul trimestru cea mai puternica crestere din Europa in topul marcilor.
Compania franceza si-a imbunatatit prognoza pentru piata auto europeana, anticipand cresterea vanzarilor cu 2-3% in acest an, dar anticipeaza scaderi in Rusia si Brazilia.
Extinderea pe pietele emergente a expus Renault la impactul fluctuatiilor de pe pietele valutare, precum... mai mult
Vineri, 25 Aprilie 2014, ora 12:29
Grupul auto Renault se asteapta in acest an la o noua crestere a vanzarilor de automobile Dacia Logan, Sandero si Duster pe piata din Europa, a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez La Tribune.
Vanzarile de automobile din gama "Entry" (Logan, Sandero, Duster) au continuat sa creasca in lunile ianuarie si februarie. Anul trecut am vandut 1,08 milioane de unitati, in crestere cu 13% si vom avea o noua crestere in Europa in acest an', a declarat Arnaud Deboeuf. In ceea ce priveste planurile pentru pietele din afara Uniunii Europene, Arnaud Deboeuf a precizat ca anul acesta va fi introdusa noua versiune Logan pe piata din Rusia si va fi inaugurata o noua uzina in Algeria. De asemenea, compania va intra pe piata din Indonezia in 2014.
Vanzarile Renault au crescut anul trecut cu 3,1%
Vanzarile mondiale inregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1% pana la 2,628 milioane vehicule insa aceasta crestere se datoreaza vehiculelor ieftine, vandute atat sub marca romaneasca Dacia cat si sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vanzari. Fara aceasta gama, vanzarile Renault ar fi scazut cu 3,2%.
'In Europa, aproape 38% dintre clientii nostri au avut inainte o masina second-hand, 18% au avut o masina noua dar cu o vechime de peste zece ani si doar 10% din cumparatorii de Dacia au avut inainte un Renault nou', a subliniat Arnaud Deboeuf.
Inmatricularile de autovehicule Dacia in... mai mult
Miercuri, 12 Martie 2014, ora 09:12
Renault, al doilea mare producator de automobile din Franta, a inregistrat anul trecut o crestere cu 3,1% a vanzarilor, sustinute de cererea mare pentru Dacia.
Vanzarile grupului au atins anul trecut 2,63 milioane de automobile si vehicule comerciale usoare, fata de 2,55 milioane in 2012, iar vanzarile de automobile marca Dacia au crescut cu 19%, a anuntat grupul, citat de Bloomberg.
Directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, a spus ca grupul se concentreaza pe pietele emergente, unde a prognozat o "crestere spectaculoasa" pentru segmentul entry-level, unde este pozitionata marca Dacia.
Anul trecut, jumatate din automobilele Renault au fost livrate pe piete din afara Europei.
Vanzarile Renault de modele entry-level au ajuns la 41%
Producatorul francez va deschide noi fabrici pentru a se extinde si este colaboreaza pentru dezvoltarea modelelor cu partenerul sau japonez Nissan Motor, pentru a reduce costul componentelor comune.
Vanzarile Renault de automobile entry-level au atins un nivel de 41% din totalul de anul trecut, in crestere de la 37% anul trecut, a adaugat Francois Rouget, purtator de cuvant al companiei.
Vanzarile de automobile din UE au urcat in decembrie cu 13,3%, la 906.300 unitati, cea mai puternica crestere din ultimii patru ani, limitand declinul inregistrat in 2013 la 1,7%, cu 11,85 milioane de autoturisme livrate, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cele mai mari cresteri fiind inregistrate... mai mult
Miercuri, 22 Ianuarie 2014, ora 18:30
Se pare ca perioada de criza economica ii prieste din plin marcii Dacia. Iata ca in timp ce vanzarile masinilor nemtesti scad, in Germania, creste numarul inmatricularilor de automobile romanesti.
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 1,2% anul trecut, la 45.498 unitati, pe o piata in scadere, dupa ce au inregistrat in luna decembrie un avans de 16,3%, la 3.612 masini, scrie Mediafax.
Dintre cele 33 de marci analizate de Autoritatea Federala Germana pentru Transport Auto, anul trecut, au inregistrat crestere doar zece dintre acestea. Jaguar a avut cel mai mare avans din 2013, de 30%, in timp ce Jeep a raportat cea mai puternica rata de crestere in luna decembrie, de 33%.
The New York Times ridica in ...citeste mai departe despre "Dacia a cucerit Germania in 2013. Vanzarile de masini germane, in scadere" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 03 Ianuarie 2014, ora 19:28
Constructorul auto francez Renault, care detine si marca Dacia, tinteste o cota mai mare din piata europeana si planuieste sa ajunga la acest rezultat cu ajutorul noilor modele lansate in acest an, inclusiv Logan, precum si prin cele lansate la sfarsitul lui 2012, Clio IV si Sandero.
Conditiile de piata din Europa raman dificile si in acest an, Renault prognozand o contractie de cel putin 3% a pietei auto, fata de o crestere de 3% la nivel mondial, sustinuta de evolutiile din China, America de Nord, India, Rusia si Brazilia, scrie Mediafax.
Grupul francez, care detine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pietele din afara Europei, dar tinteste si cresterea cotei de piata pe continent.
"In Europa, grupul tinteste cresterea cotei de piata prin lansari de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate si noul Logal) si prin lansarile de la sfarsitul lui 2012 (Clio IV si noul Sandero), care isi vor face simtit impactul in acest an, cu o politica sustenabila de preturi", se arata in raportul Renault.
Renault a vandut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, in scadere cu 6,3%, inregistrand cresteri in toate regiunile cu exceptia Europei.
Astfel, vanzarile companiei in afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unitati, in crestere cu 9,1%. Evolutia pozitiva din Rusia si Asia (+21,6%), regiunea Marii Negre si Africa (+4,4%), America Latina (+13,6%) si Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% inregistrat in Europa.
Dacia,... mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 12:33
Renault mizeaza pe noile versiuni ale Logan si Sandero pentru continuarea cresterii vanzarilor de vehicule low-cost, care reprezinta peste 36% din total, dar avertizeaza ca ar putea sa nu atinga obiectivul unor livrari de un milion de unitati in acest an, relateaza Les Echos.
"Vanzarile din acest an ar putea fi in jurul a 950.000 de vehicule, poate 1,02 milioane", a declarat Arnaud Deboeuf, directorul programului low-cost care include modelele Logan, Sandero, Duster si Lodgy.
Cresterea vanzarilor acestei game este limitata de doi factori, pe de o parte situatia iraniana, respectiv inasprirea sanctiunilor internationale care afecteaza productia grupului, si pe de alta parte, scaderea pietei europene, unde au loc 17,8% din vanzarile gamei.
In 2011, au fost vandute 813.000 de vehicule din programul Entry, sub marca Dacia sau Renault, iar cresterea a fost de peste 10%.
La sfarsitul lunii septembrie, vanzarile de vehicule low-cost ale grupului au atins 701.000 de unitati si au confirmat statutul gamei de "varf de lance" al Renault, reprezentand 36,4% din vanzarile din primele noua luni si marje de peste 6%.
In cazul modelului 4X4 Duster, marja operationala este de 12%-13%.
Pentru 2013, Renault va miza pe continuarea internationalizarii gamei low-cost si pe succesul Duster, care ar putea fi in acest an cel mai bine vandut model din programul Entry.
Renault se bazeaza totodata pe noile modele Logan si Sandero.
Dacia a lansat marti noile versiuni Logan,... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2012, ora 15:50
Vanzarile Renault, proprietarul Dacia, au crescut in primul semestru cu 23,1%, la 19,66 miliarde euro, iar profitul net s-a plasat la 823 milioane euro, fata de o pierdere de 2,71 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului prezentat vineri de grupul francez, potrivit Mediafax.Volumul vanzarilor a crescut cu 21,7%, la 1,348 milioane de autovehicule.
Profitul net atribuibil actionarilor Renault a fost de 780 milioane euro, comparativ cu un rezultat negativ de 2,73 miliarde euro in primele sase luni din 2009.
Grupul a confirmat tinta de a genera flux de numerar liber pozitiv in anul 2010, anticipand dificultati in a doua jumatate a anului, transmite Reuters.
"Intr-un mediu incert in a doua jumatatea a anului 2010, grupul va continua sa se concentreze pe obiectivul cheie de a genera free cash flow pozitiv in acest an", se arata intr-un comunicat al Renault.
Constructorul auto francez a generat free cash flow pozitiv de 1,42 miliarde euro in primul semestru la divizia automotive, datorita cheltuielilor mai mici si profitului operational mai ridicat.
Renault a vandut in Romania 23.971 de masini in primele sase luni, care i-au asigurat o cota de piata de 41,9% pe segmentele de autoturisme si vehicule comerciale usoare, cu 4,8 puncte procentuale mai ridicata decat in aceeasi perioada a anului trecut. mai mult
Vineri, 30 Iulie 2010, ora 11:22