Valoarea totala neta a pietei de publicitate locale va fi de 295 de milioane de euro in acest an, in scadere fata de 2012, cand a ajuns la 303 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agentia de media Initiative.
Valoarea totala neta a pietei de publicitate din Romania a scazut cu 2,6% in 2012, comparativ cu anul 2011, ajungand la 303 milioane de euro, toate mediile de comunicare fiind afectate, cu exceptia online-ului.
In 2012, Romania a inregistrat un declin usor al pietei de publicitate (2,6%), in ciuda unei tendinte globale pozitive a pietelor de publicitate (+4,1%). O contractie a pietei de publicitate din Romania este asteptata si in acest an, insa aceasta nu va depasi 3%, conform Media Fact Book. Studiul estimeaza piata de publicitate din Romania, in 2013, la 295 de milioane de euro.
Raportul mentioneaza faptul ca pe 12 aprilie a fost publicata in Monitorul Oficial Ordonanta de Guvern care modifica Legea audiovizualului, ale carei prevederi vor afecta toata piata - agentii, clienti, radiodifuzori si consumatori.
Potrivit Media Fact Book, televiziunea continua sa aiba cea mai mare cota din piata de publicitate (64%), fiind umata de online (14%), outdoor - OOH (10%), print (7%) si radio (6%).
Mediul online, singurul care a inregistrat o crestere de 21%
Toate mediile au fost afectate, cu exceptia online-ului, care a inregistrat o crestere de 21%, comparativ cu 2011. Printul a fost cel mai afectat mediu (o scadere de 10%... mai mult
Miercuri, 19 Iunie 2013, ora 14:07
Okazii.ro a lansat propriul program de afiliere, care se adreseaza tuturor site-urilor si blogurilor din Romania ce deruleaza campanii de marketing bazate pe performanta.
Afiliatii vor putea promova peste 200.000 de produse inscrise in program la lansare.
Okazii.ro intra pe o piata de publicitate online estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.
eMAG pregateste o lovitura de piata prin strategii de marketing
eMAG a inregistrat anul trecut rezultate remarcabile prin intermediul marketingului afiliat. Doar in ziua reducerilor de BlackFriday afiliatii magazinului au generat vanzari de 11,5 milioane de lei.
"Platforma de marketing afiliat Okazii.ro va oferi o modalitate simpla si eficienta de monetizare pentru site-urile si blogurile romanesti.", declara Emilia Corban, senior marketing project manager Okazii.ro.
Din cele 2,4 milioane de produse listate pe Okazii.ro, afiliatii vor putea sa promoveze peste 200.000 de produse, noi si second-hand, numarul acestora fiind in crestere permanenta.
Produsele provin de la utilizatorii platformei Okazii.ro, persoane fizice, dar si din partea persoanelor juridice si a magazinelor online.
Produsele fac parte din noua categorii, si anume: Fashion&Beauty, Computere si Electronice, Telefoane Mobile, Universul copiilor, Librarie, Arta si... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 12:56
Piata de publicitate online din Romania a fost anul trecut de 22,1 milioane de euro (98,6 milioane de lei), in crestere cu 7% fata de anul anterior, potrivit studiului ROADS.
Studiul este realizat de catre PwC Romania, in parteneriat cu IAB Romania si se refera la cifrele raportate de catre jucatorii din piata.
Valoarea pietei a fost de 11,6 milioane de euro in al doilea semestru al anului trecut, in crestere cu 11% fata de semestrul doi din 2011, cand cresterea a fost de 8%.
Domeniile din care au provenit companiile cu cele mai mari investitii in publicitatea online sunt telecomunicatii, financiar, auto, bauturi si cosmetice.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 22 de companii, care au reprezentat 1.400 de site-uri din Romania. In studiu nu sunt luate in considerare veniturile generate de companiile internationale, precum Google si Facebook, ci doar sumele intermediate de companiile romanesti. mai mult
Marti, 14 Mai 2013, ora 16:12
Dupa ce Marius Pahomi, seful Conversion Marketing, a explicat pentru Business24 care este strategia de marketing afiliat a companiei eMAG, azi, concurentul direct, platforma 2Parale, raspunde prin vocea managerului Dorin Boerescu:"eMAG are un business online absolut remarcabil.(...) Acelasi business cred insa ca il va incurca in construirea unei retele".
Piata de marketing afiliat din Romania va creste anul acesta cu aproximativ 70%, impinsa de catre cei doi mari jucatori din domeniu: eMAG si 2Parale.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, si 2Parale, platforma de marketing afiliat cu cele mai multe magazine inscrise in reteaua sa, isi disputa suprematia pe segmentul vanzarilor online generate prin intermediul afilierii.
Lupta dintre cele doua companii se da in contextul in care piata de publicitate online este estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.
eMAG a inregistrat anul trecut rezultate remarcabile prin intermediul marketingului afiliat. Doar in ziua reducerilor de BlackFriday afiliatii magazinului au generat vanzari de 11,5 milioane de lei.
Recent, sistemul de marketing afiliat al eMAG, ProfitShare, a fost preluat de catre Conversion Marketing, care-l va pune la dispozitia si altor retaileri, iar aceasta mutare va ascuti competitia pe piata de marketing online,... mai mult
Joi, 04 Aprilie 2013, ora 11:44
Veniturile din publicitatea online in Romania au totalizat 46 milioane lei in primul semestru din acest an, comparativ cu 43,7 milioane lei, valoarea inregistrata in aceeasi perioada din 2011, arata un studiu prezentat, marti, de PwC, in cadrul evenimentului IAB Forum Romania.
La nivel global, se estimeaza ca piata de advertising online va creste cu 6,4% in perioada 2012 - 2016, conform Agerpres.
"Publicitatea pe internet urmeaza sa creasca cu 15,9 la suta, in segmentul jocurilor video cu 11,2%, in telecom cu 6,6% si in sectorul cinema, cu 5,3%", arata studiul PwC.
Studiul PwC releva ca 41 la suta din persoanele chestionate la nivel global prefera sa comunice electronic, decat sa se intalneasca pentru a discuta fata-in-fata sau sa vorbeasca la telefon, dar marea ingrijorare a utilizatorilor ramane confidentialitatea comunicarii online.
Piata europeana de advertising si marketing online ar putea atinge 30 miliarde de euro in 2013
Piata europeana de advertising si marketing online ar putea ajunge la valoarea de 30 miliarde euro, in 2013, iar segmentul video va continua sa creasca ca brand de publicitate, arata estimarile unui studiu realizat de Interactive Advertising Bureau.
In studiu se estimeaza ca piata de publicitate din Statele Unite ale Anericii va atinge 31 miliarde de euro in 2013, iar cea din China va ajunge la 18 miliarde de euro.
Piata de advertising video valoreaza peste 380 de milioane euro in Europa.
In prezent, 426,9 milioane de... mai mult
Marti, 16 Octombrie 2012, ora 14:30
Asociatia industriei de publicitate online din Romania va organiza in data de 16 octombrie IAB Forum Romania, eveniment in cadrul caruia va fi comunicata valoarea pietei de publicitate online din Romania si vor fi dezbatute subiecte de actualitate care privesc aceasta piata.
PWC Romania va anunta in cadrul IAB Forum valoarea pietei de publicitate online la nivelul primului semestru din 2012, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).
Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania in anul 2011 a fost de 91,8 milioane de lei (21,7 milioane de euro), potrivit studiului ROADS.
Protectia datelor cu caracter personal este unul dintre subiectele care vor fi dezbatute in cadrul IAB Forum Romania. Specialistii online vor discuta in cadrul acestui eveniment despre tendinte in prezenta brandurilor in mediul online - atat in mediul local cat si international, instrumente si strategii de online branding si importanta in demersurile de crestere a pietei, tendinte in comunicare digitala, importanta prezentei pe zona de mobile pentru un brand, tendinte in masurare,ce inseamna campaniile virale pentru un brand si ce rezerva viitorul pentru media.
Printre vorbitorii acestei editii se anunta nume importante precum: Alain Heureux ( President & CEO IAB Europe), Catalin Marinescu (Presedinte ANCOM), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Chris Sherwood (Director, Public Policy, Yahoo!), Ruxandra Bandila (Marketing & Business... mai mult
Joi, 04 Octombrie 2012, ora 11:00
Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania s-a ridicat la 91,8 milioane de lei in 2011, dupa cum se arata in cea mai recenta editie a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), derulat de IAB Romania si PwC Romania.
Veniturile inregistrate de cele 22 de companii participante la studiu, in semestrul al doilea al anului 2011, se ridica la 48 milioane de lei, inregistrand o crestere de 10%, comparativ cu primul semestrul al aceluiasi an si de 9% fata de veniturile inregistrate in acelasi semestru al anului 2010.
Raportat la grupul de referinta al anului 2010, valoarea pietei de publicitate online in semestrul al doilea din 2011 a crescut cu 8,8% fata de primul semestru, insa a inregistrat o scadere cu 5,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010.
Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, in a doua jumatate a anului, sectorul Telecom detine suprematia in ceea ce priveste valoarea investitiilor in publicitate online, secondat la o distanta considerabila de sectorul financiar si cel auto. De asemenea, ca si in ultimii doi ani, Telecom-ul este sectorul care conduce clasamentul valorii anuale a investitiilor in publicitate online.
La nivelul intregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o crestere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta veniturile din 2011 au scazut cu 7,3% comparativ cu 2010.
Incepand cu anul acesta,... mai mult
Luni, 28 Mai 2012, ora 19:00
Piata de publicitate online din Romania este in prezent in jur de 30 de milioane de euro, iar Google nu detine inca 50% din piata, asa cum o face in Statele Unite.
Google, care in Statele Unite are 52-54% din piata, cu venituri totale de 36,5 miliarde de dolari din adertising, are mai putin de 50% din piata online din Romania, adica in jur de 8-9 milioane de euro, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.
Oficialul scrie pe blogul sau ca se bazeaza "pe informatie si matematica".
"Au in jur de 8-9 mil. euro/an (n.r. Google). Piata, cu tot cu ei si Facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro", spune Nicoara.
Piata de publicitate online din Romania nici nu exista in comparatie cu piata de publicitate online din Statele Unite, care a fost anul trecut de 31 de miliarde de dolari, in crestere cu 22% fata de anul precedent.
Cea mai mare crestere a pietei din SUA a inregistrat-o piata de publicitate online pe mobil, de 149%, pana la 1,6 miliarde de dolari.
In Romania, piata de publicitate online pe mobil va fi undeva intre opt si noua milioane de euro, a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, mobile marketer si fost director general al Voxline Communications.
Publicitatea online din Romania in 2011
Publicitatea online a generat venituri de 22,6 milioane de lei in prima jumatate din 2011, conform unui studiu ROADS derulat de IAB Romania si PWC.
Veniturile cele mai mari au fost obtinute din bannere sau reclame... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 09:01
Valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a fost anul trecut de aproape 65,2 milioane de lei (circa 17 milioane de euro), in scadere cu 10% fata de 2008, arata un studiu realizat de asociatia profesionala IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania.In acelasi timp, cifrele din studiul ROADS ("Romanian Online Advertising Study") arata o crestere de 53% in 2009 fata de 2007 si de 3% pe final de an, respectiv in semestrul II al anului trecut fata de aceeasi perioada din 2008.
In primul semestru din 2009, cand veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei, piata a inregistrat o scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
In al doilea semestru al anului trecut, studiul evidentiaza o crestere de 3% fata de aceeasi cifra din 2008 si de 50% fata de 2007, veniturile ajungand la 39,7 milioane lei, cu 56% mai mult decat pe primul semestru al aceluiasi an.
"Studiul arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut", spune presedintele IAB Romania, Cristian Petriceanu. mai mult
Miercuri, 28 Aprilie 2010, ora 12:02