Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/ a anuntat marti ca inmatricularile de autoturisme noi in Europa (UE plus Marea Britanie si tarile EFTA) au inregistrat o scadere de 78,3% in luna aprilie 2020, comparativ cu luna aprilie 2019, acesta fiind cel mai mare declin inregistrat de la debutul publicarii datelor statistice in 1990.
Un numar de 292.182 de autoturisme au fost inmatriculate in luna aprilie 2020 in Uniunea Europeana, Marea Britanie si tarile EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia), comparativ cu 1,345 milioane de autoturisme inmatriculate in luna aprilie 2019, informeaza Reuters.
ACEA subliniaza ca vanzarile de autoturisme au inregistrat scaderi de doua cifre in toate pietele din UE, in frunte cu Italia si Spania unde inmatricularile au scazut cu 97,6%, respectiv 96,5%. In cele doua tari au fost vandute 4.279, respectiv 4.163 de autoturisme in luna aprilie 2020, adica mai putin decat cele 4.321 de autoturisme vandute in Romania, unde piata auto a inregistrat o scadere de 50,3%. Conform cifrelor ACEA, doar pietele auto din Danemarca si Suedia au avut o contractie mai mica decat cea din Romania.
In ceea ce priveste marii producatori auto, in aprilie vanzarile Volkswagen Group au scazut cu 75%, in timp ce Renault si PSA Group au raportat un declin al vanzarilor de 79,5% respectiv 82,4%. Producatorii de automobile de lux au suferit si ei o scadere a vanzarilor in luna aprilie, livrarile BMW inregistrand un declin de 69,7% iar... mai mult
Marti, 19 Mai 2020, ora 10:36
Vanzarile grupului BMW au depasit 2 milioane de automobile pentru prima oara in istorie anul trecut, asigurand pozitia de lider a producatorului german pe piata masinilor de lux pentru al zecelea an consecutiv, in pofida competitiei tot mai stranse din parte Audi si Mercedes.
Vanzarile sub marca BMW au urcat cu 9,5% anul trecut fata de 2013, la 1,81 milioane de automobile, in timp ce la nivel de grup producatorul german a stabilit un record al livrarilor, ajungand la 2,12 milioane de unitati, potrivit datelor publicate vineri de constructorul auto german, informeaza Mediafax.
Audi a inregistrat un avans al vanzarilor anuale de 10,5%, la 1,74 de milioane de masini, iar Mercedes a consemnat o crestere de 12,9%, la 1,65 de milioane de automobile sub marca proprie, se arata in comunicatele emise vineri de cei doi producatori.
"Succesul modelelor BMW X4 si BMW Seria 2 Active Tourer demonstreaza abilitatea noastra de a dezvolta noi vehicule si de a atrage clienti. Popularitatea modelelor i3 si i8 indica rezultatele bune ale strategiei noastre bazate pe motoare electrice", a declarat Ian Robertson, directorul de vanzari al BMW.
In 2013, BMW a vandut 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu, in timp ce Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.
BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi... mai mult
Vineri, 09 Ianuarie 2015, ora 13:52
Cu o luna inainte de lansarea marcii Lexus in America, in 1989, Toyota pregatise o reclama al carei mesaj era ca, dupa ce au dominat piata masinilor de lux aproape 60 de ani, producatorii germani de automobile mai au doar 30 de zile sa se bucure de aceasta pozitie.
Reclama nu a mai ajuns pe ecranele televizoarelor, iar cele trei marci germane, Mercedes, BMW si Audi, au devenit tot mai puternice, odata cu cresterea cererii de automobile premium venita de pe pietele emergente.
Lexus, Acura si Infinity, marcile de lux ale companiilor japoneze Toyota, Honda si Nissan, au ramas in urma. Cele trei marci germane acopera 70% din piata automobilelor premium, in timp ce japonezii doar 10%. Si acestia sunt prinsi din urma de Jaguar Land Rover (JLR), o marca britanica, dar detinuta de indieni, care a vandut anul trecut circa o jumtate de milion de automobile, aproape la fel ca Lexus, conform The Economist
Cei trei japonezi depun eforturi pentru a se apropia de germani. Luna trecuta, Infiniti si-a "redesenat" automobilele, incepand cu noul Q50, pentru mai multa "pasiune" latina, in incercarea de a se distinge de modelele germane "reci". Lexus va lansa un SUV, NX, care este rivalul modelului Range Rover Evoque al celor de la Jaguar si al modelelor similare ale Audi si BMW. Acura isi pune sperantele in noul model RLX.
Pentru Toyota, Honda si Nissan, diviziile premium sunt sau ar trebui sa fie importante. Profitul obtinut pe piata modelelor de baza este, de multe ori,... mai mult
Marti, 10 Iunie 2014, ora 16:46
Grupul german Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, a incheiat un acord cu un consortiu format din peste 40 de banci pentru o linie de credit de 9 miliarde euro, finantand astfel programul ambitios de dezvoltare a unor modele noi, cu scopul de a deveni lider de piata pana in 2020.
Finantarea va inlocui o linie de credit existenta, de 7 miliarde euro, care ar fi urmat sa se incheie in 2015, potrivit unui comunicat al Daimler, citat de Bloomberg.
Noua linie de credit are o durata de 5 ani, cu posibilitatea de a fi prelungita pana in 2020.
"Suntem incantati de interesul mare pentru aceasta linie de credit. Am decis sa innoim mai devreme finantarea existenta, in principal datorita conditiilor favorabile de piata, si am obtinut astfel o lichiditate solida pe termen lung", a declarat in comunicat directorul financiar al Daimler, Bodo Uebber.
Consortiul este format din peste 40 de banci din Europa, Asia si continentul american, iar licitatia a fost "suprasubscrisa semnificativ", a precizat compania.
Directorul gneeral al Daimler, Dieter Zetsche, s-a angajat sa readuca Mercedes-Benz pe primul loc in topul producatorilor de automobile de lux pana in 2020. Compania a cazut pe locul al treilea dupa vanzari in 2011, fiind devansata de BMW si Audi, divizie a Volkswagen.
Grupul spera sa atinga acest obiectiv prin investitii in dezvoltarea a numeroase modele noi. mai mult
Vineri, 27 Septembrie 2013, ora 11:37
Vanzarile diviziei Mercedes-Benz a grupului Daimler au urcat cu 20% in iulie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 116.790 de autovehicule, peste cresterea de 14% raportata de BMW si de 9,8% in cazul Audi, datorita cererii pentru versiunile din clasa E si a modelelor compacte.
In primele sapte luni, livrarile Mercedes-Benz au crescut cu 8,1%, la 811.227 de autoturisme si SUV-uri, potrivit Bloomberg.
Daimler lanseaza noi modele, precum ultima versiune a sedanului clasa S intrata pe piata luna trecuta, pentru a readuce Mercedes pe pozitia de lider al pietei masinilor de lux, pana in 2020.
Vanzarile din iulie ale modelelor Mercedes clasa A, clasa B si CLA aproape s-au dublat, iar cererea pentru Mercedes clasa E a urcat cu 26%, potrivit companiei.
Automobilul Mercedes clasa S nou intrat pe piata are un pret de pornire, inclusiv taxele, de 79.790 de euro.
Mercedes-Benz are pentru acest an o tinta de vanzari de 1,4 milioane de vehicule.
Producatorii de masini de lux au avut in ultimii ani rezultate mai bune decat ceilalti constructori, datorita interesului in crestere pentru modele premium din China si Statele Unite, care a compensat declinul cererii in Europa marcata de recesiune.
Livrarile BMW au crescut in luna iulie cu 14%, la 128.594 unitati, sustinute de noile versiuni ale modelului serie 3 si cererea pentru SUV-uri. La sapte luni, livrarile celui mai mare brand auto de lux din lume au avansat cu 8,4%, la 932.848 de unitati.
Vanzarile Audi,... mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 09:23
Producatorii auto germani considera de mult timp China o piata majora, iar rivalii francezi, afectati de vanzarile slabe din Europa, vor sa ii ajunga din urma si se bazeaza pe popularitatea brandurilor de lux din Franta.
Franta este principala destinatie a turistilor chinezi, iar produsele franceze Louis Vuitton, Chanel si Cartier domina lista brandurilor preferate de cumparatorii bogati din China, potrivit Hurun Report Chinese Luxury Consumer Survey 2013, relateaza Automotive News Europe.
Citroen considera dezvoltarea in China o prioritate si va prezenta sambata, la salonul auto de la Shanghai, conceptul Wild Rubis, un model crossover care va fi comercializat pe piata chineza in cadrul gamei de lux DS.
PSA/Peugeot-Citroen anticipeaza ca China va devansa Franta ca principala sa piata pana cel mai devreme in 2015, urmand sa reprezinte 15% din vanzarile sale mondiale de vehicule.
Vanzarile PSA in China au urcat anul trecut cu 0,2%, la 441.512 de unitati, peste estimarile analistilor, conferind grupului o cota de piata de 3,5%.
Renault numeste China "noua sa frontiera" si urmareste o dezvoltare puternica pe aceasta piata. Grupul va deschide o fabrica de masini si motoare in China in colaborare cu partenerul japonez Nissan, in 2014.
Potrivit informatiilor din piata, la aceasta fabrica vor fi construite un SUV si un automobil electric, dar Renault nu a dorit sa comenteze. Renault este inca un jucator minor pe piata Chineza, o cota de 0,2%. Vanzarile de... mai mult
Vineri, 19 Aprilie 2013, ora 18:10
Lamborghini, producatorul de masini sport de lux, estimeaza ca vanzarile pe piata auto de lux vor scadea in 2012, pe fondul incetinirii cresterii economice din China, care ii face pe soferi sa amane astfel de achizitii.
"Daca iei pulsul economiei in acest moment, ai vedea o urma de nesiguranta care ii face pe oameni sa isi amane deciziile de cumparare. Numarul persoanelor dispuse sa cheltuiasca atatia bani este limitat", a declarat Christian Mastro, general Manager pe Asia-Pacific al Lamborghini, intr-un interviu acordat Bloomberg.
Cresterea celei de-a doua economie a lumii a incetinit in trimestrul patru pana la cel mai mic nivel din ultimii doi ani, iar ministerul chinez al Comertului a caracterizat, saptamana trecuta, perspectiva exporturilor drept una destul de "sumbra".
2011 a fost un an mai bun pe segmentul auto de lux
Vanzarile Lamborghini au crescut in 2011 cu 70% in China, pe fondul cresterii numarului de milionari chinezi in acea perioada, care a coincis si cu cresterea nivelului de trai in tara. Producatorul masinilor sport de lux a vandut aici 342 de masini anul trecut, acest lucru insemnand ca SUA a trecut pe locul doi in topul celor mai mari piete pentru Lamborghini.
Numarul total de vanzari auto de lux a inceput sa scada anul trecut, imediat dupa incetarea masurilor de stimulare economica si dupa ce expansiunea economica a inceput sa dea semne de relaxare.
Planuri de vanzari
Lamborghini isi propune sa sporeasca livrarile in China cu... mai mult
Luni, 20 Februarie 2012, ora 07:00
Piata automobilelor de lux din Asia este in crestere. Cifrele arata ca piata auto din China a depasit-o pe cea din Germania, in timp ce piata auto de lux din India creste anual cu 40% din punct de vedere al numarului de masini vandute.
Chiar si cu un ritm de crestere atat de accelerat, piata auto de lux din India se afla mult in spatele Chinei, scrie Business Insider.com.
Astfel, daca se estimeaza ca vanzarile Mercedes si BMW vor ajunge la 20.000 de unitati, in China estimarile se invart in jurul cifrei de 320.000 de masini.
Cresterea pietei auto de lux din India se datoreaza avantului luat de tanara generatie de miliardari, pentru care o masina italiana exotica sau marca Mercedes sunt simolurile unui statut.
Chiar daca expansiunea pietei este ridicata, exista si factori care o limiteaza.
In primul rand, drumurile din India reprezinta o problema, numeroase sosele nationale fiind denivelate si punand probleme soferilor unor masini performante.
De asemenea, guvernul impune taxe mari pe bunurile de lux importante, facand ca pretul masinilor de lux sa se dubleze chiar fata de pretul lor din Europa. mai mult
Joi, 05 Ianuarie 2012, ora 09:51
Apetitul miliardarilor americani pentru produsele de lux a crescut chiar si pe timp de criza. Bogatasii nu mai sunt jenati sa-si etaleze bogatia in ciuda crizei care a generat dificultati in randul paturii de jos din SUA.Analistii estimeaza ca in 2011 cheltuielile miliardarilor americani pe produse de lux vor creste cu 8%, pana la 359 de miliarde de dolari.
Potrivit specialistilor, in 2009, a fost un moment in care bogatasii Americii se simteau jenati sa-si etaleze miliarderele, insa acest moment “de glorie” nu a durat mult.
In 2010 piata auto de lux, Maserati, Lamborghini si Aston Martin a cunoscut o crestere substantiala de 60%.
Numarul americanilor care detin peste 30 de milioane de dolari in active investitionale a crescut cu 10% in 2010.
Acest grup de persoane reprezinta 36% din milionarii lumii.
Ei continua sa cheltuiasca milioane de dolari pe calatorii, avioane, masini si bijuterii. Apetitul lor pentru consum pare ca nu se mai termina.
Guvernele din lumea au stabilit politici fiscale mai aspre pentru bogati, insa spun analistii, taxele se rasfrang asupra muncitorilor din piata de lux.
Investitiile milionarilor americani in produse de lux dau de lucru si paturii de jos
In momentul in care un miliardar cumpara un yacht, angajeaza 600 de persoane timp de 9 luni sau un an, in functie de cat de mare este ambarcatiunea.
Problema somajului din SUA este extrem de grava si nu pare a avea rezolvare, cel putin pentru moment.
Piata de lux a angajat sute de mii de... mai mult
Joi, 14 Iulie 2011, ora 19:11