Compania elena Aktor, impreuna cu Vinci si Strabag, intentioneaza sa dea in judecata statul roman pentru anularea licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, castigata de consortiul format de cele trei companii.
CNADNR a decis sa anuleze procedura de atribuire a proiectului din motive care nu tin de responsabilitatea consortiului caruia i-a fost atribuit contractul, se arata intr-un comunicat al Ellaktor, compania mama a Aktor.
Ponta a gasit vinovatii: Politicienii, responsabili pentru esuarea proiectului de concesiune Comarnic-Brasov
"In aceste conditii, consortiul ia in considerare contestarea deciziei, prin exercitarea tuturor remediilor legale disponibile", potrivit Ellaktor.
Ponta, despre autostrada Comarnic-Brasov: Poate nu o voi inaugura eu
In 2013, consortiul a castigat licitatia de concesionare a proiectului de constructie, finantare, operare si intretinere a tronsonului Comarnic-Brasov al autostrazii Bucuresti Brasov, dar CNADNR a ...citeste mai departe despre "Romania ar putea fi data in judecata pentru anularea licitatiei Comarnic-Brasov" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 02 Octombrie 2015, ora 16:54
Licitatia pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov va fi reluata, termenul limita de depunere a ofertelor fiind 2 septembrie.
In lucru urmeaza a fi doua loturi care insumeaza insa putin peste 10 kilometri, Comarnic - Predeal si Predeal - Cristian.
CNADNR informeaza, prin intermediul unui comunicat de presa, ca a fost initiata procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".
Sectorul de 4 kilometri din portiunea Comarnic-Predeal are o valoare estimata a contractului de aproape 167 de milioane de lei, fara TVA, adica peste 9 milioane de euro pe kilometrul de autostrada.
E oficial! Statul renunta la autostrada Comarnic-Brasov (Video)
De asemenea, sectorul de 6,3 kilometri de autostrada Predeal-Cristian are o valoare estimata a contractului ...citeste mai departe despre "Inapoi si de la capat: Inca o licitatie pentru autostrada Comarnic-Brasov" pe Ziare.com mai mult
Joi, 16 Iulie 2015, ora 12:50
Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat, probabil, anul viitor, a declarat marti Alexandru Nastase, seful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
"Pentru 2015 se anunta probabil inchiderea si semnarea contractului de concesiune", a afirmat Nastase, la audierile din Parlament privind bugetul CNADNR pe 2015, fara sa dea alte detalii.
Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului a fost amanat de mai multe ori.
Cele mai recente date transmise de CNADNR pe aceasta tema, furnizate MEDIAFAX in noiembrie, arata ca sunt in derulare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informatii.
Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie.
In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un... mai mult
Marti, 16 Decembrie 2014, ora 14:25
Ministrul Transporturilor Ioan Rus sustine ca autoritatile vor stabili in toamna daca sunt intrunite conditiile de semnare a contractului pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov, in caz contrar procedura urmand sa fie reluata.
"Daca autostrada aceasta costa 100 de lei si trebuie sa platim in patru ani, la deficit (bugetar - n.r.) iti intra 25 de lei pe an, pentru ca in patru ani se executa autostrada. Daca Uniunea Europeana, Comisia, ne va lasa sa intre la deficit in cei 25 de ani in care avem de platit la castigatorul licitatiei, 100 impartit la 25 e 4, avem doar 4 lei in fiecare an la deficitul curent. Asta se analizeaza acum: risc de trafic, risc de constructie si risc de disponibilitate. Functie de aceste lucruri, si pe noi ne vor obliga la 100 de lei deficit anual sau la 4 lei deficit anual. E o mare diferenta. Noi ducem aceasta discutie, firma castigatoare duce discutia privitor la o constructie financiara", a declarat ministrul Transporturilor.
Rus a spus ca in aceasta toamna va fi luata o decizie privind acest proiect, afirmand: "Ori ne ducem inainte, ori ne ducem inapoi". Ministrul Transporturilor a mai aratat ca traseul Comarnic - Brasov se califica in orice moment pentru constructia unei autostrazi.
CNADNR a anuntat la inceputul lunii iulie ca sunt in desfasurare "activitatile prealabile" semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru aceasta autostrada, precizand ca obtinerea finantarii pentru un proiect de... mai mult
Vineri, 25 Iulie 2014, ora 09:00
Proiectul autostrazii Comarnic-Brasov ramane unul strategic pentru Romania si in prezent este in negociere, a declarat, marti, premierul Victor Ponta, adaugand ca este convins ca "altcineva" va inaugura tronsonul rutier atunci cand va fi finalizat.
Seful Executivului a prezentat, la Palatul Victoria, unui bilant dupa doi ani si jumatate de guvernare, documentul fiind intitulat: "Batalia pentru economie.12 progrese majore fata de guvernarea Basescu-PDL", material care include si referiri la constructia de autostrazi.
Intrebat de jurnalisti daca tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, unul dintre obiectivele sale asumate, mai este de actualitate, premierul a raspuns ca acesta este unul strategic si se afla "in negocieri."
"Eu cred ca proiectul Comarnic-Brasov este in continuare un proiect strategic pentru Romania si evident ca il va inaugura altcineva atunci cand va fi gata", a spus Ponta.
La inceputul lunii iulie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a transmis ca in prezent sunt in desfasurare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru autostrada Comarnic - Brasov si preciza ca obtinerea finantarii pentru un proiect de acest tip presupune "un proces laborios", cu multe etape, fara sa mai avanseze insa un termen legat de aceasta lucrare.
Autostrada Comarnic-Brasov, finalizata in 2017
Cel mai recent termen anuntat de autoritati pentru semnarea acestui contract a fost luna iunie,... mai mult
Miercuri, 23 Iulie 2014, ora 09:05
Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat in iunie, iar lucrarile vor incepe in luna urmatoare, a declarat, miercuri, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, care a precizat ca in acest moment finantarea proiectului este stabilita "in mare parte".
"In iunie semnam contractul. (...) Infirm toate zvonurile referitoare la retragerea Vinci", a spus Neaga, la conferinta ZF Construction & Infrastructure Summit '14, raspunzand unei intrebari.
Autostrada va fi realizata in etape, iar lucrarile vor debuta dupa aproximativ o luna de la semnarea contractului. Neaga a precizat ca termenul de finalizare si costul total de realizare al proiectului vor putea fi comunicate dupa semnarea acordului cu constructorii selectati.
"Este prematur sa avansez niste cifre", a spus Neaga.
Seful CNADNR a afirmat ca nivelul taxei de utilizare a autostrazii nu a fost stabilit deocamdata, precizand ca riscul de trafic este exclusiv al statului, partenerul privat neavand optiuni in privinta taxarii.
Premierul Victor Ponta si ministrul Dan Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de... mai mult
Miercuri, 28 Mai 2014, ora 14:56
CNADNR a selectat consortiul Vinci (Franta) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) pentru constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri.
Asocierea Vinci si Aktor si-a adjudecat acest proiect si in 2009, renuntand ulterior la contract, intrucat statul roman nu a acceptat anumite clauze.
Consortiul castigator a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, acestia fiind singurii constructori care au depus oferta finala.
Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat ca se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finala.
Costul de constructie al autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie a anului viitor si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, a declarat in luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Limita de viteza va fi de 130 kilometri/ ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de... mai mult
Joi, 19 Decembrie 2013, ora 17:55
Doua asocieri au depus, luni, oferte pentru constructia in concesiune a tronsonului Comarnic - Brasov, castigatorul urmand sa fie anuntat pe data de 20 decembrie 2013, a anuntat Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS).
Ofertele in vederea atribuirii 'Contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, km 110+600 - km 168+600' au fost depuse de Asocierea Vistrada Nord (Vinci/Franta, Strabag/Austria si Aktor /Grecia) si Asocierea Impregilo SpA/Salini din Italia.
UMB Speditions a renuntat sa mai depuna oferta
Potrivit DPIIS, firma UMB Spedition, care isi anuntase participarea la competitia pentru atribuirea acestui contract, a renuntat sa mai depuna oferta.
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat, pe 4 decembrie, la inaugurarea unui tronson al centurii Brasov, ca luni se asteapta primirea ofertelor pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov astfel ca, pana la sfarsitului anului, sa se finalizeze evaluarea si sa se semneze contractul.
"Luni, se asteapta primirea ofertelor. Pana la sfarsitul anului speram sa finalizam evaluarea si sa semnam contractul. Constructia autostrazii Comarnic - Brasov trebuie sa se finalizeze in anul 2016, asa cum este in grafic. Vom vedea ce se gaseste in stanca, pentru ca vor fi trei... mai mult
Luni, 09 Decembrie 2013, ora 17:30
CNADNR asteapta in urmatoarele doua saptamani ofertele finale de la cei trei investitori interesati de constructia autostrazii Comarnic-Brasov si estimeaza ca va desemna castigatorul la finalul lunii octombrie.
Din cei patru investitori precalificati, unul s-a retras, iar in etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 intalniri cu fiecare din companiile ramase in cursa, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la o conferinta de profil.
"In 2016, autostrada va fi in trafic. Nu stiu daca in totalitate", a spus el.
Pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
Neaga nu a precizat ce companie sau consortiu s-a retras din procesul de selectie.
CNADNR a comunicat, pentru Mediafax, ca la inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction si-a anuntat retragerea.
Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila... mai mult
Luni, 30 Septembrie 2013, ora 15:51