Strabag contesta rezultatul licitatiei pentru Comarnic-Brasov

Duminica, 17 Mai 2009, ora 19:07
2537 citiri
Strabag contesta rezultatul licitatiei pentru Comarnic-Brasov

Compania austriaca Strabag a contestat rezultatul licitatiei pentru construirea tronsonului de autostrada care va lega Brasovul de Comarnic, unde castigator a fost desemnat consortiul format din francezii de la Vinci si grecii de la Aktor, potrivit lui Adrian Ionescu, director in cadrul MT, precizeaza NewsIn.

Acesta nu a precizat insa care sunt motivele pentru care compania austriaca a depus contestatie.

Strabag a avut in licitatie pentru construirea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov cea mai buna oferta din punct de vedere economic, potrivit unor surse din cadrul MTI.

Ionescu a precizat ca oferta tehnica prezentata de austrieci nu se ridica la nivelul cerintelor. Directorul directiei de concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor, Dana Galben, declara miercuri, la anuntarea castigatorului licitatiei, ca oferta tehnica propusa de consortiul Astrada Concession, din care faceau parte si austriecii de la Strabag, nu a fost admisa deoarece nu respecta standardele romanesti privind latimea podurilor si nici distanta maxima dintre spatiile de servicii.

Totodata, potrivit Astrada Concession nu a avut confirmarea creditului de refinantare de 2% din partea bancilor.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat, miercuri, ca licitatia pentru construirea primului tronson de autostrada construit in parteneriat public privat (PPP) a fost castigata de consortiul franco-elen format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor.

Proiectarea si constructia autostrazii care va lega Brasovul de Comarnic va costa circa 1,5 miliarde euro, iar in contract este stipulata suma de 21,18 milioane euro/km de autostrada. Concesiunea este pe o perioada de 30 de ani, iar taxa de autostrada a fost estimata la 1,80 de euro.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat miercuri ca lucrarile de constructie vor incepe in 2010 si vor dura patru ani.

De asemenea, CNADNR, daca nu va expropria terenurile intr-un an si jumatate, va plati penalitati. Acestea inca nu au fost stabilite, dar vor fi mentionate cand se va semna contractul. In plus, in contract exista penalitati si pentru constructor, acesta obligandu-se sa respecte termenul de 30 de ani al contractului de concesiune.

Dupa acest termen, statul roman va putea lua o decizie in ceea ce priveste administrarea portiunii sau va putea face o noua licitatie de concesionare.

Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

La licitatia pentru construire tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov au participat pe langa consortiul franco german Vinci-Aktor si consortiul Astrada Concession, format din Strabag, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing&Construction Holding si consortiul Bilfinger&Berger - Porr.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#brasov, #comarnic, #licitatie, #strabag , #Ministerul Transporturilor