Grupul auto Volkswagen AG va muta productia vehiculului sau Passat si a modelului premium Skoda Superb la fabrica sa din Bratislava, Slovacia, dupa ce, initial, a vrut sa produca cele doua masini in Turcia, a informat marti publicatia The Slovak Spectator.
Investitia grupului german va fi mult mai ridicata decat se astepta Guvernul premierului Igor Matovic. Nu se stie daca vor fi produse si vehicule electrice la Bratislava, a informat o alta publicatie slovaca, Dennik N.
In iulie, Executivul de la Bratislava a semnat un memorandum cu reprezentantii VW, sugerand o investitie de 500 de milioane de euro, dar recentele informatii indica o investitie de un miliard de euro.
Suma a fost mentionata de Herbert Diess, directorul general al Volkswagen, intr-un interviu acordat revistei germane Automobilwoche. El a confirmat majorarea productiei la fabrica din Slovacia.
In iulie, Volkswagen a anuntat ca renunta la planurile anterioare care vizau construirea unei noi uzine in Turcia, ca urmare a scaderii semnificative a cererii pentru autoturisme noi in contextul pandemiei de coronavirus.
Volkswagen analizase mai multe posibile locatii pentru noua sa fabrica din Europa de Est, inclusiv Romania, Serbia si Bulgaria, dar pana la urma grupul german a optat pentru Turcia. In Manisa, la 40 km de orasul Izmir, ar fi urmat sa se construiasca o uzina cu o capacitate anuala de productie de 300.000 de vehicule. Facilitatea de productie in valoare de 1,3 miliarde euro urma sa... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2020, ora 09:30
Justitia germana a pus capat, contra unei plati de noua milioane de euro, unei proceduri pentru manipularea pietelor financiare legata de "Dieselgate", care ii viza pe directorul firmei Volkswagen, Herbert Diess, si pe presedintele consiliului de supraveghere, Hans Dieter Potsch, a anuntat marti constructorul german.
"Consiliul de supraveghere saluta incheierea procedurii" Parchetului din Brunswick (Nord) vizandu-i pe cei doi manageri cu rang inalt ai grupului auto Volkswagen AG, care erau din septembrie 2019 in anticamera unui proces in cadrul scandalului motoarelor diesel programate fraudulos, a indicat un purtator de cuvant.
Grupul a acceptat sa preia plata, deoarece nu a identificat "incalcarea datoriilor fata de intreprindere" din partea lui Diess si Potsch, care au fost acuzati ca i-au informat prea tarziu pe investitori despre manipularea emisiilor la masinile cu motoare diesel, noteaza AFP.
"Consilierii juridici si reprezentantii intreprinderii sunt de parere ca acuzatiile impotriva lui Diess si Potsch sunt fara fundament", a precizat grupul.
"Este in interesul grupului sa puna capat acestor proceduri", a adaugat purtatorul de cuvant.
La sfarsitul lui septembrie, Parchetul i-a acuzat pe cei doi sefi ai grupului auto Volkswagen AG de "manipularea bursei", alaturi de fostul director general Martin Winterkorn, trimis deja in judecata pentru "frauda agravata".
Acordul nu il acopera pe fostul director general ai carui avocati, solicitati de AFP, nu au... mai mult
Miercuri, 20 Mai 2020, ora 08:10
Grupul auto german Volkswagen AG a anuntat vineri accelerarea planurilor privind productia si vanzarea vehiculelor electrice.
Actuala tinta a brandului Volkswagen este sa produca un milion de masini electrice pana la finalul lui 2023, cu doi ani mai devreme decat era obiectivul initial. Pana in 2025, de pe noua linie ID dedicata exclusiv vehiculelor electrice urmau sa iasa 1,5 milioane de unitati.
Productia modelului ID.3 a inceput in noiembrie la fabrica din Zwickau, la sud de Leipzig. Este primul model al Volkswagen exclusiv electric ce va fi fabricat pe scara mare, la un pret de aproximativ 30.000 de euro in Germania. Modelul ID.3 va fi disponibil in Europa de la mijlocul lui 2020. Pana acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de masini de catre clientii internationali, sustin oficialii VW.
Volkswagen vrea sa devina lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confrunta cu concurenta altor producatori auto, cum ar fi grupul american Tesla.
Luna trecuta, Volkswagen a anuntat ca in urmatorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decat estima anul trecut, pentru a dezvolta automobile electrice si hibride.
Din suma totala, partea alocata investitiilor in gama de automobile complet electrice este de 33 de miliarde euro, adica 40% din investitiile grupului, in crestere fata de 30% cat a anuntat anul trecut.
Pentru a respecta cele mai stricte norme europene privind emisiile de CO2, Volkswagen intentioneaza sa... mai mult
Vineri, 27 Decembrie 2019, ora 17:06
Volkswagen "a trisat" reglementarile europene privind emisiile, menite "sa salveze vieti", prin instalarea unor dispozitive care permit manipularea emisiilor (Dieselgate), au declarat la Inalta Curte din Londra soferi britanici care au cumparat masini diesel Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, transmite BBC.
Zeci de mii de soferi britanici au actionat in instanta grupul german Volkswagen, deoarece a folosit un soft pentru a eluda standardele de emisii poluante.
Reprezentantii Volkswagen au declarat ca "isi vor apara viguros pozitia".
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce, in septembrie 2015, a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (din care 1,2 milioane in Marea Britanie) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Pana acum, VW a platit peste 30 de miliarde de euro pentru amenzi, costuri cu rechemarea la service si solutionarea juridica a plangerilor.
In Marea Britanie plangerile au fost depuse in 2016, dar acum avocatii soferilor sustin "ca s-a ajuns la un moment decisiv in tribunal".
Gareth Pope, de la firma de avocatura Slater and Gordon, care reprezinta peste 70.000 dintre cei aproape 90.000 de reclamanti, a declarat inaintea audierilor: "Acest proces va stabili odata pentru totdeauna daca VW a instalat in vehicule dispozitive care manipuleaza emisiile si va fi o piatra de hotar pentru incercarile clientilor de a trage la raspundere Volkswagen in... mai mult
Luni, 02 Decembrie 2019, ora 21:50
Editia limitata a noului Volkswagen ID.3, ID.3 1ST, vine in premiera in Romania, la doua luni de la lansarea oficiala de la Salonul Auto International de la Frankfurt.
Noul ID.3 1ST se va afla in perioada 30 noiembrie - 1 decembrie la parterul centrului comercial Baneasa Shopping City, in Bucuresti, fiind disponibil publicului larg.
ID.3 1ST este primul autovehicul electric din gama ID. produsa de Volkswagen, deja pre-comandat in peste 30.000 de exemplare in intreaga lume, si in numar mare in Romania.
Modelul este produs in premiera pe platforma Volkswagen destinata exclusiv autovehiculelor electrice, MEB, un sasiu modular antrenat electric.
Noul ID.3 1ST va fi disponibil pe piata din Romania incepand cu vara anului viitor, in trei pachete de echipare - 1ST, Plus si Max.
Preturile de pornire pentru piata locala incep de la 36.072 de euro pentru varianta Standard, 41.786 de euro pentru Plus si 47.505 de euro pentru varianta Max, fara subventii.
De asemenea, toate versiunile ID.3 1ST pun la dispozitie trei variante de culoare, respectiv alb (Glacier White), gri (Manganese Grey) si turcoaz (Makena Turquois).
ID.3 1ST va ajunge la clienti cu amprenta neutra de carbon, deoarece inclusiv productia acestuia este realizata aproape complet fara emisii de poluare.
Modelul este produs la Zwickau, Germania, cea mai mare fabrica de productie destinata masinilor electrice din Europa, adaptata complet la productia electrica dupa investitii de aproximativ 1.2... mai mult
Vineri, 29 Noiembrie 2019, ora 14:42
Consiliul de administratie al grupului german Volkswagen AG a decis sa reduca cheltuielile de capital pentru anul viitor cu 30%, in conditiile in care costurile scandalului emisiilor poluante continua sa creasca.
Volkswagen, cel mai mare producator auto european, a informat vineri ca anul viitor va cheltui 12 miliarde de euro pentru constructia de uzine si dezvoltarea de tehnologii, transmite Bloomberg.
Comparativ, in 2015, VW promitea ca va investi, in medie, 17,1 miliarde de euro in fiecare an pana in 2019.
"Ceea ce cu siguranta nu vom face este sa reducem cheltuielile astfel incat sa ne fie afectat viitorul", a subliniat directorul general Matthias Mueller.
Este pentru prima data dupa criza financiara din 2009 cand Volkswagen reduce cheltuielile de capital. Chiar si asa, suma preconizata de Volkswagen pentru 2016 e mai mare ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Premiera pentru grupul auto - Ce face pentru prima data de la criza din 2009" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 20 Noiembrie 2015, ora 17:14
Volkswagen, cel mai mare concern auto european, va investii 3,37 miliarde zloti (aproape 800 milioane euro) pentru contructia unei fabrici in Wrzesnia, Polonia.
Fabrica unde se va produce autoutilitara Crafterva fi amplasata la circa 270 kilometri vest de Varsovia si va avea 2.300 de angajati.
Grupul Volkswagen a anuntat ca va incepe productia in cea de-a doua jumatate a anului 2016, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.
Compania a refuzat sa comenteze cu privire la aspectele financiare ale investitiei.
"Prin decizia de a produce Crafter in Polonia, am asezat fundatiile pentru o reorientare strategica a afacerii de vehicule comerciale usoare. Crafter este foarte bine dotata pentru toate pietele de crestere din lume", a declarat intr-un comunicat Leif Oestling, membru in consiliul de administratie al Volkswagen.
Volkswagen incearca sa obtina controlul integral asupra producatorilor de autocamioane Scania si MAN, unde detine pachete majoritare de actiuni, pentru a aduce sub aceeasi umbrela operatiunile din zona autovehiculelor comerciale, inclusiv divizia proprie de autoutilitare.
Investitia din Polonia se incadreaza tototada intr-un trend remarcat la nivelul industriei auto europene, de a consolida operatiunile din zona autoutilitarelor in asteptarea unei posibile accelerari a revenirii economiei dupa o perioada indelungata de recesiune si stagnare.
Totodata, proiectul de la Wrzesnia reprezinta prima noua fabrica auto construita in Europa incepand din... mai mult
Marti, 18 Martie 2014, ora 15:00
Profitul constructorului de masini Volkswagen s-a dublat anul trecut la 15,8 miliarde euro, dupa ce producatorul a livrat un numar record de masini.
In 2010, profitul companiei a fost de 7,2 miliarde euro, fiind livrate 8,2 milioane de vehicule, cu 15% fata de anul precedent, potrivit BBC.
Volkswagen intentioneaza sa investeasca in urmatorii cinci ani 62 miliarde euro in fabrici si modele de masini noi, dar si in departamentul de cercetare si dezvoltare.
De asemenea, constructorul vrea sa angajeze 50.000 de persoane in urmatorii sase ani.
Compania tinteste sa devina pana in 2018 cel mai mare constructor de masini in termen de vanzari si profit. mai mult
Vineri, 24 Februarie 2012, ora 16:14
Audi va investi 13 miliarde de euro in perioada 2012-2016, mai ales in Germania, pentru tehnologizare si dezvoltarea de noi modele, a anuntat marti divizia grupului german Volkswagen.
Audi intentioneaza sa angajeze anul viitor inca 1.200 de persoane in Germania.
"Pentru a continua cresterea profitabila, vom accelera investitiile in noi produse", a declarat, intr-un comunicat, directorul financiar al Audi, Axel Strotbek.
Fonduri de peste 10,5 miliarde de euro vor fi investite in dezvoltarea de noi modele, precum si in tehnologii noi precum motoarele electrice sau hibride.
Directorul general al Audi, Rupert Stadler, a declarat la sfarsitul saptamanii trecute ca se asteapta ca industria auto sa se confrunte anul viitor cu dificultati mai mari decat in acest an.
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a anuntat in septembrie investitii de 62,4 miliarde de euro in urmatorii cini ani, pentru a-si atinge obiectivul de a deveni cel mai mare producator auto din lume.
Companiile mixte din China in care este implicat grupul vor investi 14 miliarde de euro pana in 2016, suplimentar fata de planul Volkswagen.
Potrivit firmelor de consultanta IHS si LMC, Volkswagen a depasit in acest an General Motors si Toyota si a devenit, pentru prima data, liderul pietei auto mondiale. Productia Toyota scazut puternic in acest an, din cauza efectelor cutremurului din martie. Analistii estimeaza o revenire a productiei Toyota anul urmator.
Totodata, in cazul... mai mult
Marti, 27 Decembrie 2011, ora 17:36