Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 29 ianuarie 2020, ora 18:30, spectacolul "Samson si Dalila", de Camille Saint-Saens.
Regia poarta semnatura lui Giandomenico Vaccari, coregrafia a fost realizata de catre Davide Bombana, iar decorul si costumele de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.
Pentru aceasta reprezentatie, publicul spectator o va putea urmari pe mezzosoprana Ljubica Vranes interpretand rolul Dalila, in calitate de invitata a Operei Nationale Bucuresti.
Pe 2 decembrie 1877 avea loc premiera operei "Samson si Dalila" la Weimar, cu un libret tradus in germana. In decursul timpului opera "Samson si Dalila" a constituit o oportunitate pentru afirmarea multor staruri din lumea teatrului liric.
In particular rolul Dalila este considerat unul dintre cele mai complexe roluri de mezzo-soprana si a fost interpretat de mari artiste precum: Marie Delna, Grace Bumbry, Julia Claussen, Fiorenza Cossotto, Rita Gorr, Denyce Graves, Louise Homer, Marilyn Horne, Elena Obraztsova si Rise Stevens.
Desi nici una din celelalte creatii de gen ale lui Saint-Saens nu a suferit atatea chinuri ale facerii in anii de inceput, la fel de adevarat este si faptul ca nici una din aceste opere nu a repurtat un asemenea succes de durata de-a lungul timpului precum "Samson si Dalila".
(Montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)
Inca din 1861, Camille Saint-Saens il uimise pe Wagner prin darurile sale; intr-o scrisoare din... mai mult
Luni, 27 Ianuarie 2020, ora 14:27
Opera Nationala Bucuresti deschide Stagiunea 2019-2020 cu premiera spectacolului "Samson si Dalila" de Camille Saint-Saens.
Regia poarta semnatura lui Giandomenico Vaccari, coregrafia a fost realizata de catre Davide Bombana, iar decorul si costumele de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.
Reprezentatiile cu titlu de premiera vor avea loc pe 5, 6 si 8 octombrie, incepand cu ora 18:30.
Pe 2 decembrie 1877 avea loc premiera operei "Samson si Dalila" la Weimar, cu un libret tradus in germana. In decursul timpului opera "Samson si Dalila" a constituit o oportunitate pentru afirmarea multor staruri din lumea teatrului liric.
In particular rolul Dalila este considerat unul dintre cele mai complexe roluri de mezzo-soprana si a fost interpretat de mari artiste precum: Marie Delna, Grace Bumbry, Julia Claussen, Fiorenza Cossotto, Rita Gorr, Denyce Graves, Louise Homer, Marilyn Horne, Elena Obraztsova si Rise Stevens.
Desi nici una din celelalte creatii de gen ale lui Saint-Saens nu a suferit atatea chinuri ale facerii in anii de inceput, la fel de adevarat este si faptul ca nici una din aceste opere nu a repurtat un asemenea succes de durata de-a lungul timpului precum "Samson si Dalila".
Inca din 1861, Camille Saint-Saens il uimise pe Wagner prin darurile sale; intr-o scrisoare din 1867, Berlioz il desemneaza ca pe "un maestru pianist uluitor... si unul dintre cei mai mari muzicieni ai epocii noastre". Admiratia pe care o... mai mult
Miercuri, 02 Octombrie 2019, ora 15:40
Razvan Dumitrescu conduce, din 2008, o companie care astazi a ajuns sa faca designul magazinelor marilor branduri de lux ce vin tot mai des in Romania. Cea mai recenta "opera" a sa este magazinul Laduree, "un magazin care prin luxul si calitatea materialelor folosite cu siguranta se va constitui intr-un nou etalon pe piata locala de profil", spune acesta.
A inceput aceasta afacere din dorinta de a aduce pe piata "frumosul" care lipsea.
"Pasiunea mea este aceea de a pune cap la cap un puzzle de 'piese deosebite' pentru a culmina in final cu realizari deosebite si de calitate", sustine omul de afaceri, iar portofoliul sau confirma aceasta idee: pe langa Laduree, printre marile branduri care au apelat la el se numara si Burberry, Adidas, Mango, Karen Millen si altele.
In ceea ce priveste cifrele acestei afaceri, "a fost o investitie de pana la o suta de mii de euro (...) si am atins break-even-ul in primii ani de functionare", spune Razvan Dumitrescu, intr-un interviu acordat Business24.
Cum s-a nascut ideea de a crea o afacere cu solutii de design?
Din 2006, din pozitia de Director de Investitii al companiei Elmec Romania, am avut contactul cu nisa amenajarilor "speciale" care m-a atras imediat prin diversitatea solutiilor arhitecturale. Impreuna cu doi parteneri, am creat Samson Constructii, companie specializata pe amenjarea spatiilor de magazine si de birouri, din dorinta de oferi serviciile pe care ne-am fi dorit sa le gasim disponibile pe piata.
Cine... mai mult
Sambata, 12 Octombrie 2013, ora 00:00
Laura Samson, Country Director Mio Romania, Cehia, Ungaria si Slovacia, face fata cu brio provocarilor profesionale si personale, simplu: lucrand acasa, din home office. Imperiul IT pe care il conduce ii aduce multe satisfactii si, in acelasi timp, dinamica de care are nevoie pentru a fi implinita.
Vorbind despre piata GPS-urilor din Romania, Laura Samson estimeaza o crestere pana la 70.000 de unitati vandute in 2012, dar recunoaste ca piata din Romania ramane inferioara celorlalte tari.
Cu toate acestea, Country Director-ul Mio sustine vehement avantajele clasicului GPS in fata smartphone-ului si isi prezinta cu entuziasm cel mai recent produs lansat pe piata: Mio Spirit 2012.
Laura Samson este pasionata de fotografie, insa nu a investit enorm in aceasta procupare. Pentru trupele preferate de rock, insa, ar da si "o avere" pentru a le vedea live, potrivit declaratiilor facute de Country Director Mio, intr-un interviu acordat Business24.
In ce stadiu se afla piata GPS-urilor in Romania, in raport cu celelalte piete pe care le controlati?
Estimez ca piata locala de sisteme de navigatie pin GPS se va ridica anul acesta la aproximativ 70.000 de unitati, un volum similar cu cel inregistrat anul trecut. Cu siguranta insa, rata de penetrare a GPS-urilor si dimensiunea pietei din Romania este inferioara celor din celelalte tari daca ne gandim si la numarul de locuitori.
In Cehia, de exemplu, care este piata cea mai vestica din portofoliul pe care il coordonez,... mai mult
Sambata, 04 August 2012, ora 00:00
Isi imagineaza cineva ca Apple sau Nike s-ar putea numi altfel? Un nume inspirat poate intra in cultura populara si poate face diferenta dintre o afacere de succes si una oarecare.Business Insider ne prezinta cateva dintre cele mai interesante povesti din spatele unor nume celebre de companii.
3M - Solutia pentru numele lungi
Ce nume poate fi mai simplu decat cel gasit de compania Minnesota Mining and Manufacturing? Fondata in Minnesota, in 1902, de cinci antreprenori, compania s-a dorit a fi inovativa, dar numele suna robotizat si anost.
Pana la urma, fondatorii si-au dat seama ca porecla 3M este solutia perfecta.
Un nume simplu, ce se potriveste cu produsele inovative ale companiei, cum ar fi Post-It-urile sau celebra banda Scotch.
Abrevierile sunt remediile perfecte cand avem de-a face cu nume lungi si plictisitoare.
Apple - Cand natura te inspira
Cand Steve Jobs a vrut sa produca o noua gama de computere in anii '70, calculatoarele erau necunoscute si prohibitive. Asa ca, atunci cand a cautat un nume pentru companie, si-a dorit ca acesta sa fie cat mai atractiv si prietenos.
Cofondatorul Steve Wozniak spune ca lui Jobs i-a venit ideea numelui "Apple" pe cand se relaxa intr-un sat din Oregon, care era inconjurat de meri. Oricum i-ar fi venit inspiratia, Apple a devenit cea mai inovatoare companie din domeniul electronicelor, toata lumea fiind atrasa de celebrele iPod, iPhone sau iPad.
Kodak - Obsesia pentru o litera
George Eastman, fondatorul Kodak - atat... mai mult
Miercuri, 01 Iunie 2011, ora 13:58