Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei un nume genial pentru compania ta? Vezi cum au aparut Apple, Kodak sau Nike

Vrei un nume genial pentru compania ta? Vezi cum au aparut Apple, Kodak sau Nike

Isi imagineaza cineva ca Apple sau Nike s-ar putea numi altfel? Un nume inspirat poate intra in cultura populara si poate face diferenta dintre o afacere de succes si una oarecare.

Business Insider ne prezinta cateva dintre cele mai interesante povesti din spatele unor nume celebre de companii.

3M - Solutia pentru numele lungi

Ce nume poate fi mai simplu decat cel gasit de compania Minnesota Mining and Manufacturing? Fondata in Minnesota, in 1902, de cinci antreprenori, compania s-a dorit a fi inovativa, dar numele suna robotizat si anost.

Pana la urma, fondatorii si-au dat seama ca porecla 3M este solutia perfecta.

Un nume simplu, ce se potriveste cu produsele inovative ale companiei, cum ar fi Post-It-urile sau celebra banda Scotch.

Abrevierile sunt remediile perfecte cand avem de-a face cu nume lungi si plictisitoare.

Apple - Cand natura te inspira

Cand Steve Jobs a vrut sa produca o noua gama de computere in anii '70, calculatoarele erau necunoscute si prohibitive. Asa ca, atunci cand a cautat un nume pentru companie, si-a dorit ca acesta sa fie cat mai atractiv si prietenos.

Cofondatorul Steve Wozniak spune ca lui Jobs i-a venit ideea numelui "Apple" pe cand se relaxa intr-un sat din Oregon, care era inconjurat de meri.
Oricum i-ar fi venit inspiratia, Apple a devenit cea mai inovatoare companie din domeniul electronicelor, toata lumea fiind atrasa de celebrele iPod, iPhone sau iPad.

Kodak - Obsesia pentru o litera

George Eastman, fondatorul Kodak - atat camera de fotografiat, cat si compania - adora litera "K". Inainte sa ajunga la numele de "Kodak" in 1892, Eastman a testat cateva combinatii de cuvinte ce incepeau si se terminau cu litera k.

Eastman credea ca un nume potrivit pentru o companie trebuie sa fie memorabil, sa nu semene cu nimic altceva si sa nu existe riscul sa fie pronuntat gresit.

Si, mai presus de toate, trebuia sa contina litera k, cea mai de impact litera, dupa parerea fondatorului Kodak.

Kodak a rezistat peste 100 de ani, devenind parte importanta din lumea fotografiei si din cultura populara.

Nike - Inspira-te din mitologie...

In 1971, Bill Bowerman si Philip Knight, fondatorii Blue Ribbon Sports, se hotarasera sa lanseze o noua gama de pantofi sport. Pentru designul acestora, cei doi au colaborat cu creatoarea Carolyn Davidson.

Se dorea ca noua linie de incaltari sa imbratiseze spiritul victoriei, asa ca oamenii de marketing din spatele BRS au citit mitologia greaca pentru a-si gasi muza. Si au gasit-o: Nike, zeita victoriei.

Numele era atat de bun, incat, in 1978, Blue Ribbon Sports si-a schimbat numele in Nike.

Samsonite -...sau din Biblie

Compania Shwayder Trunk Manufacturing, fondata in 1910 de Jesse Shwayder, fabrica valize si genti diplomat. Producatorii puneau accent pe puterea si rezistenta acestora.

Shwayder a numit una dintre primele genti fabricate dupa figura biblica Samson, un om cu o putere supranaturala, daruita de Dumnezeu. Samson isi invingea inamicii, se lupta cu leii si rapunea armate intregi.

Shwayder a inceput sa foloseasca brandul Samsonite in 1941. In 1966, compania si-a schimbat, de asemenea, numele in Samsonite. Numele cu semnificatie si relevante tind sa domine mintea publicului.

Virgin - Recunoaste ca esti la inceput

Inainte sa castige miliarde, pe vremea cand avea 20 de ani, Richard Branson se pregatea sa lanseze un magazin de produse muzicale. Conform biografiei lui Branson, unul dintre angajati a intrebat: "Ce spui de numele Virgin? Doar suntem virgini in afaceri."

Branson a imbratisat ideea. In loc sa ascunda faptul ca nu aveau experienta, numele explica clar cine sunt. In 1970, afacerea lui Branson a prins aripi. Doi ani mai tarziu a aparut magazinul de muzica si studioul de inregistrari.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3325 ori