Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
Masinile de lux sunt exponatele aflate in centrul atentiei la Salonul Auto de la Geneva, in conditiile in care marii producatori au adus sub lumina reflectoarelor modele cu care sa impresioneze atat publicul larg, cat si concurenta.
Ferrari, Alfa Romeo, Volkswagen sau Renault sunt doar cativa din constructorii care vor prezenta in premiera mondiala sau europeana la Geneva peste 130 de noi modele adaptate pentru toate categoriile iubitorilor de masini, de la pasionatii de viteza si curse, la cei interesati de outdoor sau masinile de familie, transmite AFP.
Supermasina McLaren P1
McLaren s-a inspirat din universul Formula 1 pentru noua sa supermasina P1, echipata cu un motor de 900 de cai putere. Astfel ea poate atinge o viteza maxima de 350 de kilometri pe ora si accelereaza de la 0 la 200 kilometri pe ora in sapte secunde. Pretul unui model McLaren P1 este un milion de euro.
Ferrari F150: toate modelele au fost deja vandute
Ferrari F150 vine sa inlocuiasca legendarul model Enzo, iar toate cele 499 de modele au fost deja pre-comandate chiar inaintea lansarii sale. Pretul se anunta similar cu cel al McLaren P1.
Alfa Romeo prezinta noul 4C
Micul coupe dotat cu 240 de cai putere va fi pus in vanzare pana la sfarsitul lui 2013. Producatia sa anuala va fi limitata anual la doar 2500 de modele, iar Fiat, proprietarul marcii, are incredere ca Alfa Romeo 4C va reprezenta relansarea sa pe piata americana a masinilor de lux.
Lamborghini Veneno,... mai mult
Miercuri, 06 Martie 2013, ora 12:45
Desi intreaga piata auto europeana este afectata de criza economica, producatorii auto cred ca Europa de Est va inregistra o crestere mai ridicata a vanzarilor, comparativ cu pietele mai mature din Europa Occidentala,
"Estimam ca piata romaneasca se va revigora. Rata de crestere este destul de acceptabila si este nevoie doar de un avans al cresterii pentru a reveni la nivelul inregistrat de piata auto in 2006-2007. Totusi, cred ca va mai dura cativa ani", a declarat Jerome Olive, director general al Automobile Dacia, companie detinuta de Renault, citat de se arata intr-o analiza a inautonews.com.
In 2007-2008, cand Europa a fost lovita de criza, majoritatea statelor au fost puternic afectate de scaderea substantiala a vanzarilor de masini noi deoarece bancile si guvernele au redus creditarea. In 2011 vanzarile de masini noi au scazut cu 41%, la 750.000 unitati, de la 1,3 milioane in 2008, in zece state importante din Europa Centrala si de Est.
Printre cele mai afectate state si in care se va inregistra o redresare mai lenta se afla Ungaria, unde vanzarile de masini noi au scazut la 61.000 unitati, de la 200.000 in 2007, si Romania, unde vanzarile de masini noi au scazut la 168.4000 unitati in 2011, de la 367.000 in 2007.
"Este o parte foarte dinamica a Europei care va inregistra o dezvoltare extraordinara in urmatorii ani", a afirmat Hans Schep, director regional de vanzari al Ford, responsabil pentru pietele din Europa Centrala si de Est.
Unul din factorii... mai mult
Miercuri, 08 August 2012, ora 14:07
Piata auto europeana nu se descurca tocmai bine, fiind estimata o scadere a vanzarilor in 2012 de cinci procente. Cu toate acestea, marii producatori de masini din Romania fac angajari.
Ford Romania a anuntat, de curand, ca urmeaza sa angajeze 500 de muncitori pentru linia de productie a B-Max si a motorului EcoBoost. In doar cateva ore de la deschiderea centrului de recrutari pentru Ford Romania, peste 400 de persoane s-au inghesuit pentru a-si lasa CV-ul si pentru a lua un bon de ordine.
Pe langa cei 400 de candidati care s-au prezentat la centrul de recrutari destinat fabricii de la Craiova, compania urmeaza sa analizeze si propria baza de date, unde exista cateva mii de persoane, anunta oficialii Ford. In urmatoarele doua saptamani, intervievatorii vor avea intalniri cu candidatii si, in cele din urma, vor alege 500 de persoane pe care le vor angaja.
Noii salariati se vor dedica producerii modelelor B-Max si EcoBoost, produse care vor fi lansate in curand. Productia motorului de 1,0 litri EcoBoost se afla in primul an, la fel si constructia noului Ford B-Max pentru care sunt preconizate 60.000 de unitati produse exclusiv in fabrica de la Craiova.
Modelul B-Max va ajunge in showroom-urile romanesti in luna iulie, iar livrarile vor fi efectuate incepand cu septembrie, comforn oficialilor Ford. Masina a fost prezentata pentru prima oara in martie 2011 la Salonul Auto de la Geneva, iar primele prototipuri au fost construite tot in fabrica de la Craiova inca... mai mult
Miercuri, 28 Martie 2012, ora 13:02
Europa, cu o populatie de aproximativ 500 de milioane, s-a transformat intr-un cosmar pentru industria auto. Vanzarile au scazut de la an la an si nu se intrevad semne de recuperare.
Directorul executiv al Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, care este si presedintele Asociatiei Producatorilor de Automobile din Europa, a caracterizat industria auto ca fiind "oribila", in cadrul conferintei European Business Conference, care a avut loc in data de 20 martie la Bruges, Belgia.
El a estimat ca vanzarile auto vor scadea cu 5% anul acesta, in al cincilea an consecutiv dominat de scaderi ale vanzarilor. El nu a prevazut o revenire a pietei auto din Europa pana in 2014.
Piata auto din Europa nu-si va reveni prea curand
Pretul benzinei este una dintre cauzele pentru care piata auto din Europa nu-si va reveni prea curand.
Mesajul lui Marchionne a fost adresat Comisiei Europene. Industria auto trebuie restructurata din temelii, iar Comisia trebuie sa faca pasii necesari pentru a incuraja acest lucru, a spus seful Fiat-Chrysler.
Inregistrarile auto din Romania in crestere cu 54%
Potrivit statisticilor Uniunii Europene in ceea ce priveste noile inregistrari de masini, in luna februarie a fost inregistrata o scadere de 9,7% la nivelul UE, o scadere mai mare chiar fata de luna februarie 2009, momentul in care criza financiara era la apogeu. A fost cea de-a cincea luna de scaderi consecutive.
Pentru perioada ianuarie-februarie, inregistrarile auto au fost in... mai mult
Luni, 26 Martie 2012, ora 07:59
Salonul auto de la Geneva, care va fi deschis marti pentru presa iar joi pentru marele public, va fi dominat de problema supracapacitatii de productie si de presiunile asupra preturilor din Europa, dar si de aliantele dintre constructori, precum cea dintre General Motors si PSA Peugeot Citroen.
Cele circa 700 de marci care vor fi prezente la salon, inclusiv Ferrari, Porsche si Bugatti, ar putea atrage in decurs de zece zile aproximativ 700.000 de vizitatori, relateaza AFP.
Evenimentul de la Geneva, al doilea salon auto din acest an dupa cel de la Detroit, care a avut loc in ianuarie, va fi marcat de mediul macroeconomic dificil si supracapacitatea din sector.
Fondul Monetar International a revizuit in scadere la 3,3% estimarea de crestere a economiei mondiale, in timp ce zona euro, afectata de criza datoriilor suverane, risca sa intre in recesiune.
"O incetinire accentuata a economiei sau persistenta unor vanzari auto scazute in Europa risca sa provoace alte reactii draconice din partea anumitor producatori auto, precum fuziuni si restructurari, inclusiv inchideri de fabrici", a avertizat Fitch.
Potrivit agentiei de evaluare financiara, sectorul auto se confrunta cu supracapacitate de productie, concurenta acerba si presiuni asupra preturilor, la care se adauga increderea redusa a consumatorilor.
Situatia variaza la nivel mondial, iar Standard&Poor's anticipeaza ca vanzarile de masini si vehicule utilitare vor creste in acest an cu 7,7% la nivel global.... mai mult
Luni, 05 Martie 2012, ora 10:53