Taxele ridicate ii orienteaza pe cumparatorii de masini catre modelele ecologice

Miercuri, 11 Aprilie 2007, ora 02:20
1017 citiri
Taxele ridicate ii orienteaza pe cumparatorii de masini catre modelele ecologice

Taxele mari impuse de tot mai multe state vehiculelor foarte poluante ii vor orienta pe clienti spre masini mai ecologice desi producatorii investesc sume din ce in ce mai mari pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, asa cum cer standardele UE, arata un studiu JATO Dynamics.

Raportul JATO Dynamics, una din cele mai mari companii de cercetare de piata din domeniul auto, arata ca tinta stabilita de UE, care vrea sa reduca pana in 2012 emisiile medii de dioxid de carbon ale automobilelor vandute in Europa cu 20% comparativ cu 2005 aduce schimbari majore in industria auto.

"E un subiect sensibil si foarte complex, dar un lucru e sigur: problema nu e una care va fi uitata, ci se va discuta in continuare despre ea, iar producatorii au inceput deja sa faca schimbari si acest lucru s-a vazut la recent incheiatul salon auto de la Geneva", a spus directorul de vanzari si marketing al JATO Dynamics, Nasir Shah, citat de just-auto.com.

Analiza JATO arata ca tot mai multe companii fac eforturi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon ale gamelor de automobile, dar atrage atentia ca, desi o serie de producatori s-au orientat si catre folosirea motoarelor electrice, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, cumparatorii sunt inca reticenti fata de aceste tehnologii. Cei de la JATO aduc ca exemplu situatia modelului Toyota Prius, cel mai vandut vehicul hibrid din Europa, masina care, pe langa clasicul motor pe benzina, are si un motor electric. Prius este lider pe piata hibridelor, insa are numai 0,17% din piata europeana, iar anul trecut s-au vandut sub 40.000 de unitati pe continent.

In acelasi timp insa, JATO Dynamics admite ca o parte dintre clienti vor putea fi convinsi sa treaca la masini mai putin poluante daca guvernele vor mari taxele anuale de drum sau de posesie pentru automobilele care consuma mult carburant si emit cantitati mari de dioxid de carbon. Acest lucru se intampla deja in Marea Britanie. In schimb, Suedia a decis luna aceasta sa ofere 1.000 de euro pentru cei care isi cumpara automobile cu emisii foarte reduse de dioxid de carbon (sub 120 de grame pe kilometru).

Analisti JATO Dynamics observa inca un mod prin care producatorii de automobile incearca sa reduca nivelul de poluare. "Deja observam o tendinta a producatorilor de a oferi automobile de teren care in versiunea standard au tractiune pe doua roti, si nu pe toate cele patru. In plus, tot mai multe companii au inlocuit motorele pe benzina cu unele diesel care consuma si polueaza mai putin", sustine Nasir Shah . Acesta adauga ca cei care cumpara masini de teren sunt dispusi sa renunte la o parte din puterea masinii, atat timp cat se mentine aspectul masiv ale acestor automobile.

Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile sustine ca tintele pe care UE vrea sa le impuna pot fi atinse doar prin investitii care vor urca pretul masinilor cu valori cuprinse intre 2.400 si 4.000 euro, si ar face inabordabile automobilele din clasa mini sau mica. Ecologistii contrazic aceste cifre si spun ca preturile automobilelor vor creste in medie cu 600 - 800 de euro, bani care ar putea fi recuperati de proprietari prin consumul mai mic de combustibil al masinilor imbunatatite.

Companiile constructoare de masini trebuie sa reduca pana in 2012 emisiile motoarelor la 130 de grame, in conditiile in care cantitatea medie de gaze emise in 2005 era de 162 de grame pe kilometru.

Conform datelor disponibile in 2005, gama producatorului italian Fiat avea cele mai reduse emisii de dioxid de carbon, urmata de Citroen, Renault, Ford si Peugeot. Dintre primii cinci, numai Fiat are in medie emisii de dioxid de carbon sub 140 de grame pe kilometru.

Cantitatea de gaze emise de transportul rutier a crescut cu 30% din 1990 si reprezinta mai mult de un sfert din emisiile totale de dioxid de carbon ale UE. Aceasta crestere ar putea antrena un esec al tentativei Uniunii de a respecta Protocolul de la Kyoto, care prevede ca statele membre sa isi reduca emisiile de gaze cu efect de sera cu 8% pana in 2012, fata de anul de referinta 1990, anuland progresele inregistrate de UE in alte sectoare.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...