Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anuntat luni, 22 februarie, ca taxa de habitat pentru persoane juridice a fost "o mare nedreptate" si ca va fi anulata, pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Local de joi regasindu-se un proiect de hotarare pe aceasta tema.
"Taxa de habitat pentru persoane juridice a fost o mare nedreptate inca de la inceput. O anulam. (...) Am promovat un proiect de hotarare care sa anuleze taxa de habitat pentru persoane juridice incepand cu 1 iulie si sa le permita sa treaca pe noul sistem bazat pe principii solide si corecte: 'platesti cat arunci' si 'poluatorul plateste'. Mediul de afaceri nu va mai fi jupuit pe nedrept in Sectorul 2", a scris Radu Mihaiu pe Facebook.
Potrivit acestuia, intregul sistem bazat pe taxa nu tinea cont de cine, ce arunca la gunoi.
"Eram toti pusi la gramada si factura finala se impartea dupa niste criterii arbitrare. Astfel apareau anomalii, mai ales in cazul persoanelor juridice. Afaceri mici, la inceput de drum, desi nu prea aveau activitate si nu generau cantitati mari de deseuri, plateau pentru gunoi cat nu incasau. Taxa de habitat pentru persoane juridice a fost o supapa pentru un sistem negandit. Toate sumele care nu ieseau la calcul au fost puse pe umerii antreprenorilor. Pe termen lung, asta poate fi fatal. Cand duci spre faliment micii intreprinzatori, intreaga societate e afectata. Mai ales in Romania, unde coloana economiei e formata din IMM-uri. Am ajuns in punctul in care putem repara aceasta... mai mult
Luni, 22 Februarie 2021, ora 20:53
Sesiunea de inscriere a persoanelor juridice in cadrul Programelor "Rabla Clasic" si "Rabla Plus" a fost prelungita pana pe data de 7 decembrie 2018, inclusiv, a anuntat Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), intr-un comunicat de presa transmis, joi, AGERPRES.
"Sesiunea de depunere a dosarelor de acceptare a persoanelor juridice in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla Clasic) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic (Programul Rabla Plus) a fost prelungita pana la data de 7 decembrie 2018", se noteaza in comunicat.
Sesiunea de depunere a dosarelor atat pentru Programul "Rabla", cat si pentru Programul "Rabla Plus" urma sa se incheie pe data de 29 noiembrie 2018.
La sfarsitul lunii octombrie, Comitetul de Avizare al AFM a aprobat noi dosare de finantare pentru achizitionarea a 466 de autovehicule in cadrul programelor "Rabla" si "Rabla Plus", destinate persoanelor juridice. Astfel, in aceasta noua etapa, pentru Programul "Rabla" au fost acceptate 184 de dosare pentru 349 de autovehicule si o contestatie pentru un autovehicul, in timp ce in Programul "Rabla Plus" au fost aprobate 46 de dosare pentru 117 autovehicule, dintre care 21 electrice hibride si 96 pur electrice.
Potrivit sursei citate, listele persoanelor juridice care au fost acceptate in cadrul acestor... mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2018, ora 16:39
Persoanele juridice care participa in programul Rabla vor respecta de acum noi reguli. Mai exact, un act normativ, care a intrat in vigoare luni, prevede prelungirea termenului pana la care pot fi solicitate unitatile, adica valoarea ce reprezinta echivalentul primei de casare.
Programul Rabla destinat persoanelor juridice functioneaza de acum dupa noi reguli, conform Ordinului ministrului mediului nr. 1866/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 781 din 27 octombrie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.
In prezent, proprietarul persoana juridica, operator economic fara personalitate juridica sau proprietarul organizatie profesionala care este organizata si isi desfasoara activitatea in una dintre formele de exercitare a profesiei liberale poate solicita alocarea unitatilor numai dupa includerea sa in lista proprietarilor acceptati, publicata pe pagina de internet a Autoritatii, se mentioneaza in Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul nr. 364/2014.
Citeste mai multe despre Programul Rabla pentru persoane juridice s-a modificat pe AvocatNet.ro mai mult
Marti, 28 Octombrie 2014, ora 14:50
Persoanele juridice care participa in programul Rabla urmeaza sa respecte noi reguli in domeniu. Mai exact, un proiect de act normativ, lansat recent in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Mediului, prevede prelungirea termenului pana la care pot fi solicitate unitatile, adica valoarea ce reprezinta echivalentul primei de casare.
Programul Rabla destinat persoanelor juridice ar putea functiona dupa noi reguli, conform unui proiect de act normativ, lansat recent in dezbatere publica pe pagina de internet a Ministerului Mediului, care modifica reglementarile in vigoare.
In prezent, proprietarul persoana juridica, operator economic fara personalitate juridica sau proprietarul organizatie profesionala care este organizata si isi desfasoara activitatea in una dintre formele de exercitare a profesiei liberale poate solicita alocarea unitatilor numai dupa includerea sa in lista proprietarilor acceptati, publicata pe pagina de internet a Autoritatii, se mentioneaza in Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul nr. 364/2014.
Citeste mai multe despre Programul Rabla pentru persoane juridiceI pe mai mult
Marti, 21 Octombrie 2014, ora 17:04
Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a distribuit pana in prezent 2.310 din cele 3.000 de tichete destinate firmelor si institutiilor in programul Rabla.
AFM a anuntat, joi, inchiderea unei noi etape de evaluare si validare a dosarelor depuse de persoanele juridice si institutiile publice in Programul Rabla 2014, potrivit Mediafax.
In aceasta etapa, au fost analizate 278 de dosare depuse de firme si institutii publice. Din acestea, 108 dosare au fost acceptate pentru 174 autovehicule si 170 dosare au fost respinse. De asemenea, in Comitetul de avizare al Administratiei Fondului pentru Mediu au fost acceptate si 17 contestatii pentru 44 autovehicule.
Listele cu persoanele juridice acceptate si respinse in program sunt publicate pe site-ul AFM, (www.afm.ro), la sectiunea aferenta programului.
Persoanele juridice si institutiile publice care au fost acceptate in program se pot adresa unuia dintre producatorii/dealerii auto care au fost validati in Programul "Rabla 2014".
Persoanele juridice si institutiile publice care au fost respinse au posibilitatea sa depuna contestatii in termen de 5 zile de la data comunicarii rezultatelor. De asemenea, solicitantii respinsi pot depune un nou dosar de acceptare, la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu, pana la data de 30 septembrie 2014.
Programul Rabla 2014 pentru persoane juridice a inceput pe 30 aprilie, inscrierile putandu-se face la AFM pana pe 30 septembrie 2014.
In cele cinci etape anterioare de... mai mult
Vineri, 12 Septembrie 2014, ora 10:26
Cabinetele individuale de avocati, medici sau asistenti sociali, birourile notariale sau de arhitectura si alti reprezentanti ai profesiilor liberale se pot inscrie in programul Rabla pentru persoane juridice, in urma unor modificari aduse programului dupa ce au existat solicitari in acest sens.
Prin modificarile aduse ghidului de finantare, in acest moment sunt eligibile in cadrul programului si organizatiile profesionale care isi desfasoara activitatea in una din formele de exercitare a profesiei liberale, a declarat pentru MEDIAFAX presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, care gestioneaza programul Rabla, Adrian Gearap,potrivit Mediafax
De exemplu, daca pana in prezent nu se puteau inscrie in program decat societatile de avocatura, care au personalitate juridica, acum au aceasta posibilitate si cabinetele individuale de avocatura. Este valabil si pentru cabinetele individuale ale medicilor, veterinarilor, tehnicienilor dentari, notarilor, mediatorilor, executorilor judecatoresti, consultantilor fiscali, asistentilor sociali, precum si pentru birourile individuale de arhitectura sau geodezie.
"Am luat in calcul solicitarile venite din partea acestor organizatii care isi doreau sa achizitioneze o masina prin programul Rabla. Astfel, daca detin calitatea de proprietar, actioneaza in nume propriu si au sediul profesional in Romania, acum isi pot depune dosarele la Administratia Fondului pentru Mediu pentru inscrierea in program", a mai declarat Adrian... mai mult
Miercuri, 20 August 2014, ora 08:45
Persoanele juridice si institutiile publice care au fost acceptate in Program se pot adresa, de joi, unuia dintre operatorii economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz, potrivit Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM)
In prima sesiune de analiza si validare a dosarelor depuse de catre persoanele juridice si institutiile publice in Programul 'Rabla 2013' au fost inregistrate 570 de dosare, dintre care 81 de dosare au fost acceptate pentru 378 autovehicule.
In acelasi timp, exista 125 de dosare respinse, iar persoanele juridice si institutiile publice aflate in aceasta situatie au posibilitatea intocmirii unui nou dosar de finantare pe care sa-l depuna la sediul AFM, in vederea participarii la Program, pana la data de 31 august 2013.
AFM a emis un numar de 3.000 de tichete valorice pentru persoanele fizice si institutiile publice, prin programul "Rabla", iar cumularea eco-tichetului cu tichetul clasic este posibila numai in cazul achizitionarii unui autovehicul electric.
Pentru stimularea cumpararii autovehiculelor cat mai prietenoase cu mediul, se ofera posibilitatea acordarii, pe langa prima de casare, a unui eco-bonus in valoare de 500 lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6, a unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii ce CO2 mai mica de 100g/km, precum si a unui atuovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
AFM precizeaza... mai mult
Joi, 25 Iulie 2013, ora 13:27
CEC Bank va percepe comisioane clientilor persoane juridice, incepand cu 11 februarie 2013, pentru operatiunile aferente scrisorilor de garantie bancara/scrisorilor de contragarantie bancara primite de banca in favoarea clientilor sai, potrivit unui comunicat de presa, publicat pe site-ul propriu.
Astfel comisionul pentru verificare documente/cerere de executare va fi de 100 lei/20 euro/30 dolari, cel pentru autentificare semnaturi va fi de 100 lei/25 euro/30 dolari, pentru avizare primire SGB (scrisoare de garantie bancara) comisionul va fi de 250 lei/50 euro/70 dolari.
De asemenea, pentru avizare modificare SGB comisionul va fi de 100 lei/25 euro/30 dolari, pentru avizare de anulare SGB - 100 lei/25 euro/30 dolari, pentru executare SGB/SCGB primite 100 lei/25 euro/30 dolari, iar pentru trimitere cerere de executare SGB si SCGB primite vor fi speze postale/SWIFT.
Pentru aceste operatiuni in valuta se adauga spezele SWIFT.
CEC Bank, banca controlata de statul roman, a urcat pe locul trei in clasamentul bancilor dupa primele sase luni din 2012, cu o cota de piata de 7,84%, in conditiile in care multi ani inainte de criza a gravitat in jurul locurilor 8-9, fiind devansata de multe dintre subsidiarele bancilor straine.
CEC administra active de 29 miliarde lei (6,4 miliarde euro) la sfarsitul lunii iunie. mai mult
Vineri, 28 Decembrie 2012, ora 14:53
Citigroup a luat decizia miercuri de a se concentra in Romania pe segmentul dedicat persoanelor juridice si ia in considerare alternative strategice, pentru reducerea cheltuielilor.
Pentru Romania, Citi a luat decizia strategica de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice valorificand reteaua globala pentru a oferi clientilor excelenta in servicii. Astfel, ca parte a repozitionarii globale, vor fi luate in considerare alternative strategice, inclusiv o posibila vanzare.
"Desi Citibank Romania are un portofoliu puternic si cu o crestere rapida, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica", se spune in comunicat.
In perioada urmatoare nu vor exista modificari in ceea ce priveste felul in care Citibank Romania isi deserveste clientii persoane fizice si in felul in care conduce operatiunile locale de retail.
"Aceasta decizie nu va influenta angajamentul bancii fata de Romania, unde avem o prezenta inca din 1996. In viitor, Citibank Romania va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientiilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii", se mai arata in comunicat.
Citi, una dintre cele mai importante companii internationale de servicii financiare, detine 200... mai mult
Miercuri, 05 Decembrie 2012, ora 17:29