Radu Timis, patronul producatorului de mezeluri Cris-Tim, a renuntat intra pe piata lactatelor cu un nou brand - Mandruta, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro.
"Am demolat grajdurile pentru porci si am construit gradjuri pentru vaci, acum avem 500 de vaci cu lapte, o productie de 15.000 de litri si un efectiv de 20.000 de litri de lapte", a declarat Timis, pentru ZF Live.
Patronul Cris-Tim sustine ca anul trecut a fost unul foarte dificil, in care a reusit cu greu sa acopere cheltuielie. Din aceasta cauza, a renuntat la afacerea cu porci, de la ferma situata in Boldesti-Scaeni, judetul Prahova concentrandu-se catre fermele de vaci pentru lapte. Omul de afaceri nu a renuntat, insa, de tot la afacerea cu porci, care reprezinta 4% din valoarea afacerii grupului Cris-Tim.
"Anul trecut, in zona carnii, produsele s-au scumpit cu 22%, iar leul s-a devalorizat cu 8%. Piata nu a suportat, puterea de cumparare a fost mai mica, iar profitul nostru a disparut", explica Timis de ce a decis schimbarea planului de afaceri.
Pentru anul acesta, Timis mizeaza pe o crestere de 30%. De asemenea, una dintre tintele omului de afaceri este sa vanda lapte in propriile magazine. "Planul este sa ajungem sa vindem lapte in propriile magazine, la un pret de 2,5 lei/l".
Omul de afaceri a mai explicat ca diferenta mare dintre pretul laptului la producatori si cel vandut in magazine este data de mai multi factori: "O constanta este procesarea, apoi apar cheltuielil cu... mai mult
Vineri, 18 Ianuarie 2013, ora 11:22