Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Radu Timis (Cris-Tim) intra pe piata lactatelor

Radu Timis (Cris-Tim) intra pe piata lactatelor


Radu Timis, patronul producatorului de mezeluri Cris-Tim, a renuntat intra pe piata lactatelor cu un nou brand - Mandruta, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro.

"Am demolat grajdurile pentru porci si am construit gradjuri pentru vaci, acum avem 500 de vaci cu lapte, o productie de 15.000 de litri si un efectiv de 20.000 de litri de lapte", a declarat Timis, pentru ZF Live.

Patronul Cris-Tim sustine ca anul trecut a fost unul foarte dificil, in care a reusit cu greu sa acopere cheltuielie. Din aceasta cauza, a renuntat la afacerea cu porci, de la ferma situata in Boldesti-Scaeni, judetul Prahova concentrandu-se catre fermele de vaci pentru lapte. Omul de afaceri nu a renuntat, insa, de tot la afacerea cu porci, care reprezinta 4% din valoarea afacerii grupului Cris-Tim.

"Anul trecut, in zona carnii, produsele s-au scumpit cu 22%, iar leul s-a devalorizat cu 8%. Piata nu a suportat, puterea de cumparare a fost mai mica, iar profitul nostru a disparut", explica Timis de ce a decis schimbarea planului de afaceri.

Pentru anul acesta, Timis mizeaza pe o crestere de 30%. De asemenea, una dintre tintele omului de afaceri este sa vanda lapte in propriile magazine. "Planul este sa ajungem sa vindem lapte in propriile magazine, la un pret de 2,5 lei/l".

Omul de afaceri a mai explicat ca diferenta mare dintre pretul laptului la producatori si cel vandut in magazine este data de mai multi factori: "O constanta este procesarea, apoi apar cheltuielil cu logistica, dupa care apar costuri de brand si de marketing. Intentionam sa vindem laptele in toate magazinele noastre, de fabrica, outlet si o sa dispara niste verigi intermediare. Un litru de lapte care este azi la 3,5 cutia, speram sa il ducem la 2,5 lei".

In opinia lui Timis, ca o afacere sa reduca din cheltuieli si sa fie pe break-even, singura solutie este sa nu depinzi de alte verigi. "Sa vii cu noutati tot timpul si sa mizezi pe exporturi".

Brandul Mandruta, made by Cris-Tim

"Intr-un climat economic puternic afectat de criza economica, am ales sa investim in agricultura - un domeniu spre care sunt directionate fonduri din ce in ce mai putine - pentru ca suntem constienti de importanta majora a acestui sector in economie. Bazandu-ne doar pe fonduri proprii si imprumuturi bancare am construit cea mai moderna si mai bine utilata ferma din tara, cu un grajd pe masura.

Am ales sa le asiguram animalelor noastre un regim cu totul special - muzica clasica, 'delicatese' din furaje combinate etc. pentru a obtine un lapte de cea mai buna calitate. Am investit intr-o fabrica la standarde europene, pentru ca ne respectam clientii si vrem sa le oferim produse de calitate, proaspete si gustoase. In asta consta viziunea noastra de business", a declarat Radu Timis, presedintele Grupului Cris-Tim, citat de Agerpres.

Acesta a precizat ca produsele din fabrica se vor vinde sub brandul Mandruta, doar prin magazinele proprii Cris-Tim si lanturile Metro si Selgros, si vor avea preturi mai mici cu 30-40% fata de orice alt produs similar de pe piata. De asemenea, produsele vor fi exportate in prima faza in zone cu comunitati mari de romani, respectiv in Italia si Spania.

Producatorul roman de mezeluri Cris-Tim a finalizat o investitie de 1,55 de milioane de euro intr-o ferma de crestere a vacilor de lapte si o fabrica de procesare a laptelui, in localitatea Boldesti-Scaieni (Prahova)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3656 ori