Alianta Renault - Nissan - Mitsubishi a pierdut titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2019, fiind depasita de rivalele Volkswagen AG si Toyota Motor, transmite Kyodo.
Alianta Renault - Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza 10 marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,21 milioane de vehicule, in scadere cu 5,9% fata de perioada similara din 2018.
Grupul german Volkswagen AG, care anul trecut a fost cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, a livrat 5,36 milioane de unitati (un declin de 2,8% fata de primul semestru din 2018), in timp ce compania nipona Toyota si subsidiarele sale au vandut 5,31 milioane de vehicule (un avans de 2% comparativ cu primul semestru din 2018 si un nivel record pentru al treilea an consecutiv).
In perioada ianuarie - iunie 2019, Nissan a vandut 2.627.672 vehicule (un declin de 7,9%), grupul francez Renault a livrat 1.938.579 unitati (un recul de 6,7%), in timp ce vanzarile Toyota Motor au urcat la 647.422 vehicule (un avans de 5%).
Renault si Nissan au un parteneriat din anul 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.
Alianta... mai mult
Marti, 30 Iulie 2019, ora 15:02
Constructorul auto japonez Toyota Motor Corporation a anuntat miercuri ca anul trecut a vandut 10,59 milioane de vehicule la nivel mondial, mai putin decat cele 10,83 milioane vehicule livrate de rivalul german Volkswagen.
Separat, constructorul japonez Nissan Motor Company a informat ca vanzarile sale globale s-au cifrat anul trecut la 5,65 milioane vehicule, in timp ce partenerul francez Renault SA a comercializat 3,9 milioane vehicule la nivel global iar un alt producator auto japonez, Mitsubishi Motors Corporation, controlat in proportie de 34% de Nissan, a vandut 1,2 milioane vehicule. Conform acestor cifre, alianta a vandut 10,75 milioane vehicule, insa acest numar nu a fost confirmat inca in mod oficial, transmite Bloomberg.
Toate aceste cifre publicate miercuri scot in evidenta o competitie acerba in randul constructorilor auto. Grupul auto american General Motors Co. a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de sapte decenii, dupa care in 2008 a cedat acest titlu in favoarea Toyota. Grupul german Volkswagen a preluat pozitia de lider mondial de la Toyota in 2016 pe care a pastra-o pentru al treilea an consecutiv, gratie pozitiei sale de top pe piata din China, cea mai mare din lume. In prezent, insa, piata auto din China trece printr-o perioada dificila, inregistrand prima contractie anuala din ultimele trei decenii, situati dificila urmand sa se prelungeasca si in 2019.
"Marii constructori auto mondiali iau masuri pentru a limita impactul... mai mult
Miercuri, 30 Ianuarie 2019, ora 15:15
Cele mai cautate branduri de masini pe Autovit.ro in 2018 au ramas Volkswagen (peste 55 milioane de afisari), BMW si Audi. Din punct de vedere al modelului cautat, Volkswagen Passat a tinut primul loc in clasament.
In ceea ce priveste piata auto locala, aceasta a fost marcata in 2018 de cateva tendinte care au contribuit la cresterea numarului de tranzactii realizate: segmentul SUV a atins noi cote record pe piata masinilor noi, iar inmatricularile de masini electrice au fost de cinci ori mai mari decat in anul anterior.
Per total, inmatricularile de masini rulate din import au ramas la o medie lunara de 39.000 de unitati, iar reinmatricularile au fost si mai mari, in jumatate dintre luni fiind depasit pragul de 50.000 de unitati.
Volkswagen, BMW si Audi, cele mai cautate masini pe Autovit.ro
In 2018, 70% dintre masinile vandute pe Autovit.ro au fost de la dealeri autorizati, in timp ce restul, de 30%, au provenit de la persoane fizice.
Cele mai cautate branduri de masini pe Autovit.ro au ramas Volkswagen (peste 55 milioane de afisari), BMW si Audi.
Din punct de vedere al modelului cautat, Volkswagen Passat a tinut primul loc in clasament (11 milioane de afisari), fiind urmat de Audi A4 si BMW Seria 3.
Ce modele s-au vandut cel mai rapid
Dintre brandurile populare pe Autovit.ro, Dacia, Volkswagen si Opel s-au vandut si cel mai rapid. In medie, timpul de vanzare pentru modelele Dacia a fost de 17 zile, iar pentru celelalte doua marci de 19 zile.... mai mult
Miercuri, 19 Decembrie 2018, ora 14:57
Lamborghini a prezentat noua super-masina de 770 de cai putere, cu un pret de doua milioane de euro, marti, la Salonul Auto de la Geneva, insa toate cele 40 de masini produse sunt deja vandute.
Astfel, cele 40 de masini Centanario au fost deja vandute inca inainte ca restul lumii sa poata vedea bijuteria Lamborghini la salonul auto, relateaza CNN.
Lamborghini a creat acest model pentru a sarbatori 100 de ani de la nasterea fondatorului marcii auto, italianul Ferruccio Lamborghini, care a murit in anul 1993. Acesta, care si-a construit averea ca producator de tractoare, si-a creat propria companie auto in anul 1963, ca replica pentru Ferrari.
Dintre cele 40 de autoturisme, 20 sunt decapotabile. Toate masinile vor avea motor V12, ...citeste mai departe despre "Cel mai puternic Lamborghini din istorie, sold-out inca dinainte de lansare" pe Ziare.com mai mult
Marti, 01 Martie 2016, ora 22:34
Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. a redobandit titlul de cel mai mare producator auto din lume in primele noua luni ale acestui an, detronand rivalul german Volkswagen AG, care se confrunta cu scandalul manipularii emisiilor poluante.
Toyota Motor Corp. a informat luni ca in primele noua luni ale acestui an a vandut un numar total de 7,49 milioane vehicule (cifra ce include atat vanzarile de autoturisme Toyota, cat si automobile de lux marca Lexus, vehicule mini Daihatsu si camioane Hino), spre deosebire de 7,43 milioane pentru Volkswagen, transmite AFP.
Aceasta dupa ce la jumatatea anului Volkswagen devansa Toyota cu 5,4 milioane unitati vandute fata de 5,02 milioane in cazul Toyota.
Cu toate acestea, atat in cazul Toyota cat si in cazul Volkswagen livrarile pe primele noua luni au scazut cu 1,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut. In cazul Toyota reculul se explica in principal printr-o scadere de 7,8% a vanzarilor de pe piata nipona iar in cazul ...citeste mai departe despre "Cel mai mare constructor auto din lume: Volkswagen isi pierde coroana" pe Ziare.com mai mult
Luni, 26 Octombrie 2015, ora 10:51
BMW a fost singura marca auto din Top10 ale carei vanzari au crescut in 2012 pe piata romaneasca, in contextul unei scaderi generale a pietei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.
BMW ocupa locul 9 in clasamentul celor mai vandute marci de autoturisme pe piata romaneasca, iar livrarile au urcat anul trecut cu 6,6% fata de 2011, la 2.161 unitati.
Dacia, liderul clasamentului, a inregistrat o scadere de 29,6%, la 19.948 unitati, Volkswagen - minus 19,9%, 8.046 unitati, Skoda - minus 23,8%, 6.291 unitati, Renault - minus 33,8%, 4.785 unitati, Ford - minus 15,6%, 4.682 unitati, Hyundai - minus 3,1%, 3.300 unitati, Opel - minus 49,8%, 2.446 unitati, Toyota - minus 20,2%, 2.315 unitati, Peugeot - minus 21%, 1.910 unitati.
Anul trecut s-au vandut in Romania 72.179 autoturisme noi.
Pe modele, singurul autoturism din Top10 care a inregistrat cresteri fata de 2011 a fost Ford Fiesta - plus 13,1%, la 1.801 unitati livrate.
Celelalte modele, cele mai populare printre clientii romani, au consemnat scaderi semnificative: Dacia Logan - minus 38,1%, 9.780 unitati, Dacia Duster - minus 25,3%, 5.346 unitati, Skoda Octavia - minus 22,4%, 3.350 unitati, Renault Clio - minus 36,8%, 2.478 unitati, VW Golf - minus 32%, 1.986 unitati, Dacia Logan MCV - minus 29,7%, 1.940 unitati, Ford Focus - minus 24%, 1.721 unitati, Dacia Sandero - minus 40%, 1.510 unitati, Skoda Fabia - minus... mai mult
Sambata, 02 Februarie 2013, ora 15:41
Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. a vandut anul trecut peste 400 milioane telefoane mobile, devansand grupul finlandez Nokia Corp. si devenind cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, arata rezultatele unui studiu publicat duminica de firma de cercetare de piata International Data Corp. (IDC), transmite Yonhap.
Potrivit IDC, anul trecut, vanzarile de telefoane mobile marca Samsung au inregistrat o crestere de 22,7% pana la 407 milioane unitati, ceea ce-i permite firmei sud-coreene sa controleze 23,7% din piata globala a telefoanelor mobile. In schimb, vanzarile Nokia au scazut cu 19,5% in ritm anual pana la 335,6 milioane unitati si o cota de piata de 19,6%.
Pe locul al treilea se situeaza grupul american Apple, care a vandut 136,8 milioane telefoane mobila (8% din piata globala), urmat de producatorul chinez ZTE cu 65 milioane telefoane mobile vandute anul trecut si LG Electronics Inc. cu 55,9 milioane telefoane mobile.
La nivel global, anul trecut au fost vandute 1,71 miliarde telefoane mobile, in scadere cu 0,2% comparativ cu 2011, dintre care 545,2 milioane telefoane au fost de tip smartphones.
Samsung ocupa pozitia de lider si pe piata smartphones gratie unei cresteri anuale de 129% a vanzarilor sale de telefoane de acest tip, 215,8 milioane unitati sau 39,6% din piata globala, in crestere fata de 20,6% in 2011. Pe locul al doilea, pe segmentul smartphones se situeaza Apple cu 136,8 milioane unitati vandute si o cota de piata de 25,1%. mai mult
Duminica, 27 Ianuarie 2013, ora 14:33
Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 22,5% in primele noua luni din acest an, comparativ cu perioada similara din 2011, ajungand la 53.582 unitati, anunta Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In perioada ianuarie - septembrie 2012, importurile de autovehicule rulate au avansat cu peste 80% raportat la perioada similara a anului trecut, adauga APIA.
Piata auto a fost sustinuta in 2012 de achizitiile realizate de persoane juridice, care reprezinta 68% din total (fata de 56% in 2011), pe fondul blocajului generat de programul "Rabla".
Pe segmentul persoanelor fizice s-a inregistrat o scadere de 55% in primele noua luni din 2012 fata de aceeasi perioada din 2011, potrivit Mediafax.
Vanzarile de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat o scadere de 19,6% in primele noua luni fata de aceeasi perioada din 2011, la un volum total de 64.901 unitati. In luna septembrie, vanzarile au urcat cu 17,5%, la 8.048 de unitati.
Ce marci au inregistrat cele mai mari vanzari in 2012
Marca Dacia conduce in topul vanzarilor din 2012, cu 14.292 unitati vandute (26,6% din total), urmata de Volkswagen, cu 6.038 unitati (11,2%), Skoda, cu 4.915 unitati (9,2%), Renault (3.599 unitati / 6,7%), Ford (3.480 unitati/ 6,5%) si Hyundai (2.423 unitati/ 4,5%).
Pe modele, primul loc este ocupat de Dacia Logan, care a inregistrat in 2012 vanzari totale de 7.107 unitati, urmat la mare distanta de Dacia Duster, cu 3.994 unitati, Skoda... mai mult
Luni, 15 Octombrie 2012, ora 17:10
Cele mai bine vandute modele din clasa mini in 2010 au fost Chevrolet Spark, Fiat Panda si Hyundai i 10, acestea reprezentand impreuna aproape 70% dintr-o piata care a trecut cu putin de 3.000 de unitati, potrivit Mediafax.Vanzarile masinilor de clasa mini au scazut anul trecut cu aproape 42%, de la 5.425 la 3.148 de unitati, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Declinul inregistrat de acest segment a fost dublu fata de scaderea consemnata de totalul pietei autoturismelor, de 18%.
"Din totalul masinilor vandute anul trecut, aproape 60% au fost achizitii derulate prin programul «Rabla», iar cei mai multi cumparatori au optat pentru modelele Dacia, care are autoturisme din segmente superioare clasei mini.
Din acest motiv, declinul clasei A a fost mai pronuntat", a explicat vicepresedintele APIA, Brent Valmar.
Pe primul loc in topul masinilor de segment mini s-a pozitionat Chevorlet Spark, cu aproape 35% din piata, urmat de Fiat Panda, cu peste 18% din vanzari si Hyundai i 10, cu 15,5% cota de piata.
In anul 2009, primele trei locuri au fost ocupate de aceleasi marci, insa in ordine diferita, Hyundai fiind in fruntea clasamentului, urmat de Chevrolet si Fiat.
Urmatoarele pozitii au fost ocupate de modelele Citroen C1, in urcare cu un loc, Suzuki Splash, in coborare cu o pozitie si Peugeot 107, care a stagnat pe locul sase.
Fiat 500 a urcat o pozitie, pe locul sapte, urmat de Toyota Aygo, care a castigat o pozitie, si... mai mult
Luni, 07 Februarie 2011, ora 01:17