Discutiile cu mediul politic pe marginea documentului de baza al infrastructurii romanesti se dovedesc atat de complicate incat determina Guvernul sa il transforme in proiect de lege.
Surse guvernamentale au precizat, marti, pentru cursdeguvernare.ro ca Master Planul General pe Transporturi va fi aprobat in sedinta de guvern la mijlocul lunii mai, urmand sa plece spre aprobarea Parlamentului sub forma unui proiect de lege.
In acest moment, documentul se afla in circuit intern de avizare.
Potrivit unor surse europene, oficialii de la Bruxelles evita cu greu exasperarea cu privire la hatisul politic in care s-a impotmolit Master Planul romanesc.
Documentul trebuia avizat de Comisia Europeana pe data de 22 martie, la data respectiva fiind programata la Bruxelles o discutie finala la care delegatia romana nu a mai ajuns din cauza ca zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste.
Infrastructura primitiva in Romania: Autostrazi vs. drumuri ...citeste mai departe despre "De ce nu vom avea noi autostrazi prea curand: Politicienii pun bete in roate marilor proiecte de infrastructura" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 27 Aprilie 2016, ora 11:26
Ministerul Transporturilor a publicat joi varianta finala a Master Planului de Transport, care promite constructia a 1.300 de kilometri de autostrada. Costul total al lucrarilor se va ridica la circa 13 miliarde de euro.
Printre autostrazile care vor fi construite in Romania, potrivit planului care a fost trimis miercuri la Bruxelles, se numara Sibiu - Brasov, Comarnic - Brasov, Ploiesti -Comarnic, Gilau - Bors, Pitesti - Craiova, Brasov - Bacau, Pitesti -Sibiu, Bacau - Pascani, Targu Neamt - Ungheni si Targu Mures - Targu Neamt, arata Realitatea TV.
Cea mai scumpa autostrada, pentru care se vor cheltui 2,9 miliarde de euro, este cea de la Targu Mures la Targu Neamt. Totodata, Sibiu - Pitesti va avea un cost de 1,6 miliarde de euro, iar pentru tronsonul Comarnic - Brasov va fi alocat un miliard de euro.
Cel mai scump kilometru de autostrada va fi construit pe autostada de la Comarnic - Brasov, pe segmentele Posada - Azuga sau pe Azuga - Surduc. Acesta va costa nu mai putin de ...citeste mai departe despre "Master Planul de Transport a fost publicat: Ce autostrazi promite si cat costa fiecare" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Mai 2015, ora 22:17
Lucrarile de constructie de autostrazi vor fi finantate din imprumuturi publice si acciza pe carburanti in limita unui plafon de 7 miliarde euro, la care se adauga 4,8 miliarde euro din fonduri europene si bugetul de stat, conform Master Planului in transport aprobat, miercuri, de Guvern.
Plafonul de 7 miliarde euro a fost aprobat, de asemenea, in sedinta de miercuri a Executivului.
Valoarea totala a proiectelor identificate in document se ridica la 45,4 miliarde euro, pentru sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval si multimodal, ministrul de resort, Ioan Rus, explicand ca finantarea disponibila in prezent acopera proiectele prioritare.
Astfel, in strategia de finantare a Master Planului, suma indicata ca fiind disponibila este de 2,7 miliarde de euro din Fondul de Coeziune, inclusiv cofinantarea de la bugetul de stat, si 2,1 miliarde de euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala, pentru sectorul rutier.
"Suma totala pe care Romania o are la dispozitie, in perioada de programare 2014-2020, pentru cele patru sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 miliarde euro. La acestea se adauga un plafon suplimentar de 7 miliarde euro pe care Guvernul l-a aprobat astazi, care vor proveni din imprumuturi publice - IFI- si din acciza pe carburanti, in vederea asigurarii surselor de finantare necesare implementarii proiectelor din sectorul rutier, cu prioritate pentru autostrazi. Astfel, valoarea totala a finantarii pentru sectorul... mai mult
Joi, 26 Februarie 2015, ora 09:47
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ioan Rus, sa inceapa negocierile cu Comisia Europeana pe marginea Master Planului de Transport, care urmeaza a fi aprobat miercuri, Rus precizand ca primele discutii la Bruxelles sunt programate in intervalul 9 - 13 martie.
"Azi avem Master Planul pentru Transport. Domnul ministru (Rus - n.r.), multumesc pentru efortul pe care l-ati facut. (...) Inteleg ca toti parlamentarii din Comisiile de transport au fost, ati discutat, au fost de acord, au vazut. Ca mai e cate un primar buclucas care face metrou acum... Eu mi-as dori, s-ar bucura Daciana, dar pana face primarul metroul, haide sa ii facem noi toate celelalte centuri si autostrazi pe care le avem in Master Plan. Puteti incepe de saptamana viitoare negocierile cu Comisia Europeana", a spus Ponta la inceputul sedintei saptamanale a Executivului, citat de Agerpres
La randul sau, ministrul Rus a precizat ca, potrivit celor discutate la nivelul Comisiei Europene, delegatia romana se va afla la Bruxelles in intervalul 9 - 13 martie mai mult
Miercuri, 25 Februarie 2015, ora 13:41
Anul 2018 poate fi cel in care Romania va avea doua autostrazi transcarpatice, una care sa lege sudul tarii de nord si una estul de vest, a declarat, vineri seara, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
"Pana in 2018, prioritate zero in acest Master Plan (Master Planul General de Transport al Romaniei - n. red.), dincolo de toate retelele care sa asigure interconectivitate intre diverse localitati, regiuni etc., se gasesc doua lucruri esentiale:
doua transcarpatice sud-nord, prin Pitesti si prin Brasovsi doua transcarpatice una Bacau - Brasov si una de la Targu Neamt, pe la Poiana Largului, care sa coboare, de asemenea, in Transilvania.
Pe finantarea existenta azi, pe disponibilitatile pe care le avem, 2018 poate fi anul in care sa avem doua (autostrazi transcarpatice - n. r.), deci cel putin cate o transcarpatica sud-nord si est-vest", a spus Rus, la postul de televiziune B1 TV.
Anca Boagiu, despre autostrazile Romaniei si pericolele pentru soferi: Riscul e mare, nu ne putem ...citeste mai departe despre "Ioan Rus: 2018 poate fi anul in care Romania va avea doua autostrazi transcarpatice" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 08 Noiembrie 2014, ora 12:30
Master Planul de Transport al Romaniei este incomplet si nu tine cont de prioritatile Romaniei, cum ar fi construirea autostrazii Pitesti - Sibiu sau includerea unor aeroporturi, apreciaza directorul general al FAN Courier, Felix Patrascanu.
"Master Planul este un alt plan. Credeti ca se va respecta peste 7-8 ani? Nu cred. A fost intocmit pentru ca am fost obligati de Uniunea Europeana. Altfel, Romania ar fi pierdut fondurile europene destinate cailor de transport. In opinia mea, in tara noastra nu se construiesc autostrazi cu bani de la UE pentru ca acesti bani nu se pot sifona. Daca ar fi fost bani de la Guvern, lucarile ar fi inceput imediat", a declarat vineri Patrascanu, la o intalnire cu presa, potrivit Mediafax.
La inceputul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al Romaniei in fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzand toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030.
Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.
In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte... mai mult
Vineri, 17 Octombrie 2014, ora 16:56
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat, miercuri, ca Master Planul general de transport, care cuprinde toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030, reprezinta rezultatul unei analize "absolut stiintifice" elaborate de cea mai mare companie din lume specializata in domeniu.
Rus a facut aceasta declaratie dupa ce a prezentat, miercuri, Master Planul general de transport al Romaniei in fata comisiilor parlamentare de transporturi, reunite in sedinta comuna.
"Am prezentat celor doua comisii de transport Master Planul general de transport al Romaniei, care este un document strategic care prevede toate interventiile care se vor face in 2014-2030 pentru a se asigura o infrastructura solida rutiera, feroviara, navala si aeriana care sa asigure dezvoltarea economica. Ea cuprinde autostrazi, drumuri expres, drumuri transregionale, dezvoltarea transportului naval, porturi si caile de navigatie atat pe Dunare, maritime, centre modale si zona aeriana si zona de cale ferata", a spus Rus.
Intrebat de ce in acest document au fost inlocuite autostrazile cu drumurile expres, Rus a precizat: "Nu este vorba de a inlocui nimic cu nimic. Deci nu este inlocuit in acest master plan vreun milimetru de drum regional cu drum expres sau cu autostrada. Asa rezulta pe seama analizelor absolut stiintifice facute de catre o companie, probabil cea mai mare din lume, specializata in acest domeniu, care a facut o analiza stiintifica a ceea ce inseamna trafic in Romania, nevoia... mai mult
Miercuri, 01 Octombrie 2014, ora 16:16
1Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, marti, ca in draft-ul Master Planului pe transporturi sunt prevazuti, in 2014-2020, 600 de km de autostrada, 2.500 de km de drumuri expres, in jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate si 140 km de sosele de ocolire.
"In acest draft se spune ca, in intervalul 2014-2020, ne vom apropia de inca 600 de km de autostrada, ne-ar trebui 2.500 de km de drumuri expres si in jur de 3000 de drumuri transregionale modernizate si 140 km de sosele de ocolire si o parte de drumuri europene de iesire in punctele de frontiera. Vom vedea, dupa ce avem acest document, se supune dezbaterii publice, s-ar putea sa se modifice daca se justifica, va fi aprobat in Guvern ca document operational si se va trasnforma in Programul operational al Guvernului Romaniei vizand dezvoltarea sistemului rutier, naval, feroviar, aerian", a spus Rus intrebat de Master Planul pe transporturi.
Ioan Rus a facut aceste precizari dupa audierea sa de catre membrii Comisiei de transporturi a Camerei Deputatilor.
Intrebat daca a schimbat Master Planul pe transporturi elaborat in timpul ministeriatulului lui Dan Sova, Ioan Rus a raspuns ca decizia privind construirea unei autostrazi sau a altui drum se ia pe criterii stiintifice si in niciun caz pe criterii politice.
"Master Planul este un document pe care nu-l face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai multi ani catre o firma specializata care se ocupa de asa ceva si el este fundamentat... mai mult
Miercuri, 10 Septembrie 2014, ora 13:50
Master Planul final pe Transporturi va fi gata in luna septembrie 2013, a declarat duminica, intr-o emisiune la Antena 3, ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova.
"Un prim draft al Master Planului pe Transporturi va fi gata in luna august, urmand ca documentul sa fie finalizat in luna septembrie. Pe baza acestui document vor putea fi stabilite investitiile care vor fi facute in domeniul transporturilor in perioada 2014-2020.
Ceea ce pot insa sa va promit este faptul ca peste trei ani de zile romanii vor putea parcurge distanta dintre Craiova si Constanta doar pe autostrada, in timp ce distanta dintre Constanta si statiunile de la munte va fi acoperita in cea mai mare parte de autostrada, cu exceptia unei mici portiuni de drum expres. De asemenea, tot pe autostrada se va putea circula si intre Nadlac si Sibiu", a afirmat Dan Sova.
Potrivit acestuia, Centura de Sud a Capitalei va fi gata in anul 2016, concesiunea urmand sa fie atribuita pana in noiembrie 2013. Ministrul a aratat ca este nevoie de un an de zile pentru perioada de proiectare si de doi ani pentru cea de realizare.
"Centura de Sud a Capitalei va avea o lungime de 48 de kilometri si va ingloba 24 de poduri. Este o lucrare complexa Termenul de finalizare a acestui obiectiv este anul 2016 sau chiar dupa, la fel ca si pentru portiunea Nadlac-Sibiu sau pentru sectorul care va uni Clujul cu Coridorul 4", a precizat Dan Sova.... mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 08:29