O treime (33%) dintre companiile de la nivel global intentioneaza sa deruleze o vanzare de active in urmatorii doi ani, 80% dintre respondenti se declara deschisi la oferte pentru active de valoare, iar o prima de 30% i-ar atrage pe majoritatea executivilor la masa negocierilor.
In ceea ce priveste optiunile, 55% dintre executivii de la nivel global ar putea lua in considerare o vanzare completa a afacerii lor, comparativ cu 34% care ar opta pentru vanzarea unei unitati de business din afacere si 14% pentru initierea unei oferte publice initiale (IPO), conform raportului anual EY - Global Corporate Divestment Survey, la care au raspuns mai mult de 700 de executivi la nivel global.
Vanzarile de active sunt acum o parte esentiala a strategiei de afaceri, vanzarea incepand sa devina la fel de importanta pentru multi CEO ca si cumpararea.
Ritmul de inovare, schimbarea modelelor de achizitie si revenirea modesta a cresterii economiei globale ii obliga pe liderii de business sa-si reevalueze periodic portofoliile si obiectivele strategice pentru a maximiza cresterea companiilor lor.
Vanzarea - desi duce adesea la o scadere pe termen scurt, poate genera crestere pe termen lung, cata vreme capitalul este redistribuit in dezvoltarea activitatilor de baza ale companiei, in extinderea pe noi piete sau in dezvoltarea de noi produse.
Achitarea pretului corect
In cazul celor 80% dintre directorii executivi deschisi la oferte de cumparare, o prima de 30% la pretul... mai mult
Miercuri, 22 Ianuarie 2014, ora 16:49