Peste 550 de medici, specialisti in sanatate si membri de ONG din Statele Unite au semnat o scrisoare deschisa in care cer retragerea de pe piata a mascotei Ronald McDonald, considerata cheia imaginii firmei, care atrage in special copiii americani, relateaza The Independent, citat de Mediafax. Activistii pentru protectia consumatorului au lansat campania si au trimis scrisoarea semnata de sute de profesionisti in domeniul sanatatii, cerand firmei McDonald sa nu isi mai faca publicitate vizand copiii.
Ei sustin ca meniul oferit in restaurantele McDonalds a creat o generatie de copii obezi si o gaura in bugetul de sanatate al SUA.
Corporate Accountability International, grupul care se ocupa de campanie, urmareste convingerea firmei sa retraga mascota Ronald McDonald, clovnul cu peruca rosie, organizand o serie de proteste si trimitand scrisoarea deschisa la toate ziarele din SUA.
Inca de la mijlocul anilor '60, McDonald's a angajat actori pentru a se costuma in clovnul prietenos ce apare la zilele de nastere ale copiilor si la alte evenimente organizate in restaurantele firmei sau in afara lor.
Clovnul a fost si personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds sustine ca imaginea sa este la fel de cunoscuta de copii ca si Mos Craciun.
Reprezentantii companiei neaga ca mascota ar fi o influenta nociva pentru copii si sustin ca promoveaza beneficiile unui stil de viata sanatos, fiind un "ambasador al binelui" ce sustine siguranta copiilor, educatia si stilul de... mai mult
Joi, 19 Mai 2011, ora 23:49