Desi autoritatile lucreaza de peste jumatate de an pentru a-i aduce in legalitate, soferii care fac transport alternativ se gasesc, din nou, intr-o situatie incerta. Iar incepand de pe 1 noiembrie, ei risca din nou sa ia amenzi usturatoare si chiar sa fie nevoiti sa isi traga masinile pe dreapta vreme de 6 luni. Iata de ce.
Transportul alternativ a aparut in Romania in anul 2015 si a functionat, la inceput, fara a fi reglementat in vreun fel. An de an, taximetristii au iesit in strada si au cerut mai multor guverne sa interzica ridesharingul. N-au reusit, insa.
In cele din urma, tot intr-un context tensionat, la finalul lunii iunie, Cabinetul Dancila a adoptat OUG 49/2019 "privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto".
Respectiva ordonanta prevedea, printre altele, ca soferii pot face ridesharing legal, dar numai daca respecta o serie de conditii. Spre exemplu: daca au cel putin 21 de ani, experienta de macar 2 ani in spatele volanului si atestat eliberat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) care sa certifice ca sunt calificati sa transporte persoane.
Masinile folosite la ridesharing, nu mai vechi de 15 ani, urmau sa aiba ecusoane pe parbriz si pe luneta care sa indice aplicatia folosita pentru transport alternativ. ITP-ul acestor masini urma sa se faca la fiecare 6 luni.
In plus, societatile care administreaza aplicatii de transport alternativ - cum sunt Uber, Bolt, Clever Go etc. - trebuiau sa ia de la Ministerul... mai mult
Vineri, 01 Noiembrie 2019, ora 08:23