Desi autoritatile lucreaza de peste jumatate de an pentru a-i aduce in legalitate, soferii care fac transport alternativ se gasesc, din nou, intr-o situatie incerta. Iar incepand de pe 1 noiembrie, ei risca din nou sa ia amenzi usturatoare si chiar sa fie nevoiti sa isi traga masinile pe dreapta vreme de 6 luni. Iata de ce.
Transportul alternativ a aparut in Romania in anul 2015 si a functionat, la inceput, fara a fi reglementat in vreun fel. An de an, taximetristii au iesit in strada si au cerut mai multor guverne sa interzica ridesharingul. N-au reusit, insa.
In cele din urma, tot intr-un context tensionat, la finalul lunii iunie, Cabinetul Dancila a adoptat OUG 49/2019 "privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto".
Respectiva ordonanta prevedea, printre altele, ca soferii pot face ridesharing legal, dar numai daca respecta o serie de conditii. Spre exemplu: daca au cel putin 21 de ani, experienta de macar 2 ani in spatele volanului si atestat eliberat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) care sa certifice ca sunt calificati sa transporte persoane.
Masinile folosite la ridesharing, nu mai vechi de 15 ani, urmau sa aiba ecusoane pe parbriz si pe luneta care sa indice aplicatia folosita pentru transport alternativ. ITP-ul acestor masini urma sa se faca la fiecare 6 luni.
In plus, societatile care administreaza aplicatii de transport alternativ - cum sunt Uber, Bolt, Clever Go etc. - trebuiau sa ia de la Ministerul Comunicatiilor un aviz tehnic pentru a-si putea continua activitatea.
Soferii care nu respectau prevederile OUG 49/2019 riscau amenzi de pana la 9.000 de lei. Totodata, operatorii aplicatiilor putea fi sanctionati cu pana la 300.000 de lei, in caz de nerespectare a prevederilor OUG 49/2019.
Una peste alta, in ordonanta se prevedea ca intreaga industrie a transportului alternativ avea timp pana vineri, 1 noiembrie 2019, sa intre in legalitate.
Din informatiile culese de Ziare.com din industrie, multi dintre soferi n-au reusit, inca, sa intre in legalitate. De fapt, unii nici nu se mai grabeau atat de tare sa o faca.
Iar motivul era cat se poate de simplu. Intre timp, pe 22 octombrie 2019, Parlamentul a adoptat un proiect de lege pentru aplicarea prevederilor OUG 49/2019. Iar in acest proiect se prevede ca industria nu mai trebuie sa isi finalizeze intrarea in legalitate pana la 1 noiembrie, ci pana la 1 februarie 2020.
Asa ca industria a rasuflat usurata, initial. Dar numai pentru cate ...citeste mai departe despre "Din nou, incertitudine si nesiguranta: Soferii de ridesharing risca, de vineri, amenzi uriase" pe Ziare.com