Administratia Firea a pus pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General de miercuri, 29 ianuarie, un proiect de schimbare a regulilor dupa care functioneaza taximetria bucuresteana. In teorie, daca s-ar aplica regulile propuse de primarul general, pe strazile Capitalei ar mai fi loc doar pentru taximetristi politicosi, frumos imbracati si care transporta calatorii cu masini noi, sigure si confortabile.
Din pacate, realitatea este alta, iar proiectul primarului ascunde o multime de hibe, spun atat consilierii generali ai Opozitiei, cat si transportatorii. Iata despre ce este vorba.
La fel ca iluminatul stradal, ca alimentarea cu apa si caldura sau ca amenajarea parcurilor, transportul in regim de taxi este serviciu de utilitate publica.
Iar asta inseamna ca dreptul de a face taximetrie, in Capitala, il acorda Primaria Municipiului Bucuresti (PMB), in baza Legii 38/2003 (a taximetriei) si unui regulament intocmit la nivel local.
Mai exact, PMB (prin Directia de Transporturi) emite autorizatii de taxi, valabile 5 ani. Si doar cu transportatorii care obtin aceste autorizatii, PMB poate semna contracte de delegare a gestiunii serviciului public de transport in regim de taxi.
Odata obtinuta delegarea, transportatorul poate sa isi trimita masinile galbene pe strada, ca sa transporte calatori contra cost.
Le permite acest sistem sa faca taximetrie in Bucuresti tuturor celor care isi doresc asta? Ei bine, nu!
Numarul de autorizatii de taxi este limitat. Spre... mai mult
Miercuri, 29 Ianuarie 2020, ora 16:32
Proiectul de hotarare privind regulamentul de transport in regim de taxi, prin care transportatorii sunt obligati sa aiba servicii de dispecerat, a fost scos joi de pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) . Regulamentul este unul controversat, pentru ca, desi nu in mod clar, interzice aplicatiile de transport taxi alternativ, care nu au astfel de dispecerate.
Proiectul a mai fost pe ordinea de zi a unei sedinte din luna martie a acestui an, fiind scos atunci din dezbatere pentru a astepta modificarile la Legea taximetriei din Parlament. De aceasta data, regulamentul a fost amanat pentru dezbaterea de la sedinta ordinara a CGMB care va avea lor la sfarsitul lunii septembrie.
Propunerea pentru scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului de hotarare privind regulamentul de transport in regim taxi a fost facuta de presedintele de sedinta, Claudiu Catana, din partea ALDE, si agreata de primarul Capitalei Gabriela Firea. Dezbaterea pe proiect a fost amanata pentru sedinta ordinara a CGMB de la sfarsitul lunii septembrie.
Desi nu in mod clar, regulamentul interzice practic aplicatiile pentru transport alternativ in regim taxi, precum Uber, Clever Taxi, Taxify sau Star Taxi, pentru ca transportatorii trebuie sa aiba obligatoriu servicii de dispecerat, iar aceste aplicatii nu au astfel de dispecerate.
"Pe teritoriul municipiului Bucuresti, serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toti transportatorii autorizati si nu se... mai mult
Joi, 06 Septembrie 2018, ora 17:38