Antreprenorul Octavian Badescu vorbeste despre aplicatia lansata de el in urma cu aproximativ un an, Lokko. Solutia tehnologica propusa de el atat restaurantelor cat si afacerilor online este un fel de Uber in domeniul curieratului, dar cu un grad mult mai mare de complexitate.
Ideea sa de a oferi un sistem integrat si adaptat la piata de curierat prinde aripi si se indreapta usor peste hotare, aceasta fiind si una din ambitiile sale pentru acest an.
Cum functioneaza aplicatia Lokko in parteneriat cu restaurantele, spre exemplu?
"Clientul comanda mancare la un restaurant prin intermediul agregatorului de comenzi (FoodPanda, de exemplu) si comanda ajunge automat atat la restaurant, cat si la curierii din zona. Primul care se inscrie se duce sa preia in intervalul comunicat deja restaurantului, iar cand a ajuns acolo, clientul este informat privind intervalul exact de livrare si datele curierului. Livrarea este si ea monitorizata exact", explica Octavian Badescu, intr-un interviu acordat Business24.
Putem spune ca Lokko este un fel de Uber pentru curieratul rapid? In ce masura se aplica aceasta comparatie?
Am putea spune si ca Uber este un Lokko pentru transport persoane, desi Lokko ar putea fi utilizata si in taximetrie, ca aplicatie.
Lasand gluma la o parte, da, exista similitudini, insa, prin prisma particularitatilor sectorului de curierat, putem aprecia ca gradul de complexitate al Lokko este mai mare.
Cum ati descrie interactiunea utilizatorului cu... mai mult
Sambata, 06 Iunie 2015, ora 00:00
Octavian Badescu are o experienta de 15 ani in curierat, timp in care a fondat Sameday Courier (o afacere care a inregistrat venituri de 150.000 de euro din primul an), a fost solicitat pentru a fi manager privat la Posta Romana - PrioriPost si a creat un sistem integrat de management al comenzilor ce necesita livrare, aplicatia "Lokko".
Lista proiectelor sale nu se opreste aici, insa Business24 a aflat, in acest weekend, care este povestea din spatele businessului care poate face livrari cu avionul, vaporul, camionul, van-ul, scuterul si chiar si bicicleta, daca clientul o cere.
"Am riscat si am pus resurse la dispozitie, implicare, dar asta este ceea ce fac antreprenorii. Si unora le iese, daca abordeaza proiectele cum trebuie si daca ii ajuta si circumstantele. Ma bucur sa ma numar printre acestia", spune Octavian Badescu, intr-un interviu acordat Business24.
Anul 2014 a fost anul cu cea mai mare crestere a cifrei de afaceri din istoria Sameday Courier. Haideti, mai intai, sa conturam istoria Sameday Courier. Ne puteti spune povestea acestei companii de curierat al carei fondator sunteti, inca de la nasterea ideii pana in 2015?
La nivelul experientei personale in curierat, ma apropii de 15 ani, perioada in care am facut de toate: agent de vanzari, director de vanzari, director general, actionar, chiar si consultant.
Dar in acest timp uneori am si livrat colete de Craciun sau am distribuit pliante in cutiile postale la minus 17 grade, astfel incat cunosc... mai mult
Sambata, 24 Ianuarie 2015, ora 00:00
Octavian Badescu vorbeste despre evolutia celui mai recent proiect al sau, "Lokko", si planurile de monetizare a ideii. Antreprenorul nu este la primul sau business care iese peste hotare, si este convins ca aplicatia are "toate premisele sa depaseasca granitele Romaniei".
"Suntem relativ in grafic", afirma antreprenorul. Aplicatia se poate descarca de pe iPhone si de pe smartphone-urile cu Android, 90% dintre feature-uri sunt deja implementate, site-ul este functional si foarte curand se vor putea plasa comenzi si de pe desktop.
"Monetizarea aplicatiei va veni prin curieri, in masura in care proiectul le va genera valoare, veniturile vor rezulta in consecinta", sustine Badescu.
In ceea ce priveste promovarea, ce e mai greu abia acum incepe.
"Consider ca un astfel de agregator, o inovatie disruptiva precum 'Lokko', poate fi viabil din punct de vedere economic pentru o extindere in afara granitelor, tinind cont si de riscurile investitionale implicate", explica Octavian Badescu.
"Poate ca surprinde afirmatia, insa, cand spun ca Lokko este cea mai tare aplicatie de curierat din lume, nu exagerez. Puteti sa o priviti si ca pe ultima frontiera inainte de aparitia teleportarii", spune acesta, intr-un interviu acordat Business24.
Proiectul se alatura succeselor antreprenoriale cu potential global inregistrate de Badescu: Sameday Curier, care s-a extins si pe pietele din Bulgaria si Ungaria; sau Retailplus Eastern Europe, firma de cercetare de piata specializata... mai mult
Sambata, 10 Mai 2014, ora 00:00