Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Octavian Badescu despre Lokko, un fel de Uber al curieratului rapid

Octavian Badescu despre Lokko, un fel de Uber al curieratului rapid
Antreprenorul Octavian Badescu vorbeste despre aplicatia lansata de el in urma cu aproximativ un an, Lokko. Solutia tehnologica propusa de el atat restaurantelor cat si afacerilor online este un fel de Uber in domeniul curieratului, dar cu un grad mult mai mare de complexitate.

Ideea sa de a oferi un sistem integrat si adaptat la piata de curierat prinde aripi si se indreapta usor peste hotare, aceasta fiind si una din ambitiile sale pentru acest an.

Cum functioneaza aplicatia Lokko in parteneriat cu restaurantele, spre exemplu?

"Clientul comanda mancare la un restaurant prin intermediul agregatorului de comenzi (FoodPanda, de exemplu) si comanda ajunge automat atat la restaurant, cat si la curierii din zona. Primul care se inscrie se duce sa preia in intervalul comunicat deja restaurantului, iar cand a ajuns acolo, clientul este informat privind intervalul exact de livrare si datele curierului. Livrarea este si ea monitorizata exact", explica Octavian Badescu, intr-un interviu acordat Business24.

Putem spune ca Lokko este un fel de Uber pentru curieratul rapid? In ce masura se aplica aceasta comparatie?

Am putea spune si ca Uber este un Lokko pentru transport persoane, desi Lokko ar putea fi utilizata si in taximetrie, ca aplicatie.

Lasand gluma la o parte, da, exista similitudini, insa, prin prisma particularitatilor sectorului de curierat, putem aprecia ca gradul de complexitate al Lokko este mai mare.

Cum ati descrie interactiunea utilizatorului cu Lokko, la un an de la lansarea acestei aplicatii?

In prima faza, piata a demonstrat ca Lokko serveste foarte bine in zona de food delivery. Ne-am integrat cu un lider mondial din piata agregatorilor de comenzi - Foodpanda -, cu alti agregatori cu prezenta locala precum Hipmenu si cu restaurante. Insa Lokko este aplicabil si pentru alte tipuri de afaceri din mediul online.

El a fost de la inceput gandit pentru a se integra si cu serviciile care au ca principali destinatari persoanele fizice, precum si cu persoanele individuale ca expeditori.

Cum s-a adaptat Lokko la piata? Cum se integraza cu alte aplicatii?

Lokko este o solutie tehnologica care pune la dispozitia restaurantelor atat conectarea cu capacitati logistice externe, cat si implementarea unui sistem de management al comenzilor livrate de catre infrastructura logistica proprie.

Clientul comanda mancare la un restaurant prin intermediul agregatorului de comenzi (FoodPanda, de exemplu) si comanda ajunge automat atat la restaurant, cat si la curierii din zona. Primul care se inscrie se duce sa preia in intervalul comunicat deja restaurantului, iar cand a ajuns acolo, clientul este informat privind intervalul exact de livrare si datele curierului. Livrarea este si ea monitorizata exact.

Cu Foodpanda, un lider modial in piata platformelor agregatoare de food delivery, integrarea tehnologica s-a realizat cu echipa lor de la Berlin, iar in Romania vorbim practic de un fel de "proiect pilot", in care facilitam si logistica, livrarea propriu-zisa, alaturi de echipa Sameday Courier.

Din punct de vedere tehnologic, putem pune platforma la dispozitie pentru orice tara si pentru orice tip de structura logistica de livrare. Spre exemplu, discutam cu o firma de curierat din Spania care este interesata si de un parteneriat cu Lokko pentru acea tara.

Care sunt avantajele acestei integrari pentru cele doua companii?

Din perspectiva externalizarii logistice, exista avantaje in principal pe zona de costuri, o locatie care nu efectueaza un numar considerabil de livrari pierde bani pe aceasta zona. Insa exista si alte tipuri de avantaje pentru cei care se integreaza cu Lokko: experienta superioara a clientului nefiind nici ea de neglijat, calitatea conteaza si face diferenta.

La modul general, un agregator are posibilitatea oferirii unui serviciu suplimentar la standarde inalte, atat restaurantelor, cat si clientilor destinatari.

Pentru Lokko, care monetizeaza din numarul de comenzi procesate, avantajul principal este accesul la un numar suplimentar de comenzi in timp scurt.

Dar pentru clienti?

Clientii beneficiaza de o livrare cat mai rapida, de informatie in timp real privind statusul livrarii, de posibilitatea contactului direct cu livratorul, de posibilitatea de a-i premia sau de a-i penaliza prin rating calitatea prestatiei si de un cost redus.

Ce planuri aveti pentru Lokko pe acest final de an?

Pana la finalul anului, ne dorim sa ne perfectionam din punct de vedere tehnologic si sa ne extindem in Romania si in strainatate.

Cum vedeti Lokko in viitor?

Ca aplicatie mobila, Lokko are potentialul de a deveni utilizata de persoane fizice si juridice din intreaga lume, pentru a acoperi nevoi punctuale de curierat, de transport, in regim instant sau programat, la nivel local, la costuri reduse.

Din punctul de vedere al unui sistem de management al comenzilor, Lokko are potentialul de a fi incorporat de catre jucatori relevanti la nivel mondial din curierat si/ sau din zona de comert online, oricare ar fi aceea, adaugand o reala valoare serviciilor acestora.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6255 ori
Citeste mai multe despreOctavian Badescu Lokko aplicatie lokko