Presedintele Klaus Iohannis a anuntat ca pe 15 mai iesim din starea de urgenta si intram in cea de alerta. In vreme ce autoritatile pregatesc cateva scheme de ajutor pentru afacerile afectate de criza creata in contextul pandemiei de COVID-19, ce optiuni au angajatorii care nu-si pot redeschide afacerile in ceea ce priveste angajatii?
Pentru a afla detalii despre concedieri si preaviz in aceasta perioada, am stat de vorba cu Gabriela Dinu, Asociat Manager si unul dintre coordonatorii ariei de practica pentru Dreptul Muncii in cadrul casei de avocatura NNDKP.
Iata 7 lucruri importante de stiut pe aceasta tema:
1. Care este procedura de preaviz (conform Codului Muncii) in contextul crizei coronavirus? S-a schimbat ceva in contextul pandemiei din acest punct de vedere?
Procedura de preaviz stabilita de Codul Muncii a ramas aceeasi, nesuferind modificari in contextul crizei generate de coronavirus. Astfel, au ramas neschimbate dispozitiile referitoare la durata minima a preavizului de 20 zile lucratoare in cazul incetarii contractului de munca din initiativa angajatorului (concedierea pentru desfiintarea postului, concedierea pentru necorespundere profesionala, de exemplu), precum si la durata maxima de 20 sau 45 de zile lucratoare in cazul incetarii raportului de munca din initiativa angajatului (demisie), in functie de pozitia ocupata de catre angajatul demisionar (executie sau conducere).
In schimb, prin Decretul Prezidential nr. 240/14.04.2020 (numit in... mai mult
Miercuri, 06 Mai 2020, ora 00:00