Mega-proiectul vizand constructia unui canal intre Marea Neagra si Marea Marmara va oferi o trecere sigura pentru 185 de nave zilnic, comparativ cu 118-125 de nave care trec in prezent prin stramtoarea Bosfor, a declarat luni ministrul turc al Transporturilor, Cahit Turhan, pentru agentia de presa Anatolia.
"O suma totala estimata la un miliard de dolari pe an va fi colectata de la navele care vor trece prin Canal Istanbul", a declarat Cahit Turhan. Acesta a adaugat ca o serie de companii din Olanda, Belgia si Franta sunt interesate sa participe la acest proiect, estimand ca, daca lucrarile vor incepe in 2020, proiectul va fi finalizat pana in 2026.
Autoritatile turce sustin ca acest canal navigabil cu o lungime de 45 de kilometri va reduce presiunile asupra stramtorii Bosfor, care imparte in doua Istanbulul si este una din cele mai aglomerate linii de navigatie din lume.
Cahit Turhan a reiterat luni ca stramtoarea Bosfor este una din cele mai riscante puncte pentru traficul maritim iar cresterea transportului comercial pune in pericol viata oamenilor care traiesc in jurul Bosforului. "Exista o crestere de 53% a cantitatii de marfa transportata pe nave care trec prin Bosfor", a spus Turhan, adaugand ca cea mai ingrijoratoare este cresterea cantitatii de bunuri periculoase (gaze lichefiate, gaze naturale, produse chimice) care trece prin Bosfor.
Canalul Istanbul ar urma sa inceapa in districtul Kucukcekmece de langa Marea Marmara, unde exista deja un lac... mai mult
Luni, 13 Ianuarie 2020, ora 13:24
Turcia va construi un canal intre Marea Neagra si Marea Marmara care va descongestiona traficul in Bosfor si va transforma orasul Istanbul "in doua peninsule si o insula", a declarat, miercuri, premierul Recep Tayyip Erdogan, transmite Mediafax.
Canalul Istanbul va avea o lungime de 50 de kilometri, o latime de 150 de metri si o adancime de 25 de metri si va permite tranzitul a pana la 160 de nave pe zi, inclusiv tancuri petroliere mari, a spus Erdogan, adaugand ca planificarea lucrarilor va dura doi ani.
Erdogan a evitat sa faca o estimare a costului proiectului sau sa precizeze locatia canalului, afirmand ca aceasta va fi tinuta secreta, "pentru a se evita reactiile negative sau nedrepte", inainte de inceperea lucrarilor. Primarul Istanbulului, Kadir Topbas, a declarat, raspunzand unei intrebari din partea unui reporter, ca proiectul va costa peste 10 miliarde de dolari, iar constructia acestuia va dura opt ani.
Turcia incearca sa descongestioneze traficul prin stramtoarea Bosfor.
Administratia americana pentru informatii in domeniul energiei a calificat aceasta stramtoare drept una dintre cele mai aglomerate locuri din lume si unul dintre cele mai dificile rute maritime.
In 2009 circa 2,9 milioane de barili de petrol au fost transportate zilnic prin Bosfor, in scadere de la 3,4 milioane de barili in 2004, potrivit agentiei americane.
Scaderea a avut loc dupa ce Rusia a inceput sa exporte petrol prin porturile de la Marea Baltica, in loc de Marea Neagra.... mai mult
Miercuri, 27 Aprilie 2011, ora 23:29