Ultimele doua tronsoane din Autostrada Soarelui vor fi inaugurate joi, la un eveniment la care va participa si premierul Victor Ponta, marcand finalizarea acestei autostrazi. Constructia sa integrala a durat mai mult de 25 de ani si a necesitat investitii de peste 600 milioane de euro.
Cele doua tronsoane inaugurate joi sunt Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta, doua sectiuni care nu fusesera finalizate complet. Constructia autostrazii a inceput dupa Revolutie, iar lucrarile au inaintat incet, pe portiuni.
Autostrada Soarelui este gata: Se deschide integral joi
Primul tronson, Fetesti-Cernavoda, a fost terminat in 1987, urmat de Bucuresti-Fundulea-Drajna, finalizat in 2004. Trei ani mai tarziu, a fost deschis circulatiei si tronsonul Drajna si Fetesti.
Constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia a fost controversata, in conditiile in care a fost centrul unui scandal, in 2010. In acel an, francezii de la Colas au primit contractul pentru constructia tronsonului, dar ministerul Transporturilor l-a reziliat, in primavara lui 2011, din cauza pretentiilor financiare ale companiei.
Contractul a fost relicitat si atribuit consortiului Astaldi-Max Boegl, care au continuat lucrarile si a reusit sa termine autostrada cu o luna mai devreme decat termenul prevazut in contract.
Tot cei de la Astaldi si de la Max Boegl se vor ocupa si de intretinerea pe timp de iarna a tronsoanelor Cernavoda-Medgidia, Medgidia-Constanta si varianta de ocolire a municipiului Constanta la standard de autostrada, potrivit CNADNR.
Durata contractului este de cinci luni, dar valoarea acestuia nu a fost precizata. Printre companiile contractate pentru lucrarile de deszapezire din aceasta iarna se numara si unii dintre cei mai mari constructori locali, precum Spedition UMB si Tehnostrade, detinute de Dorinel Umbrarescu, Romstrade (Nelu Iordache), Delta ACM (Florea Diaconu) sau PA & CO International (Costel Casuneanu).
Nelu Iordache, directorul Romstrade, a fost arestat, joi, de procurorii DNA, fiind acuzat ca ar fi deturnat sase milioane de euro, din fonduri europene, destinati constructiei autostrazii Arad-Nadlac.
Nelu Iordache, la DNA. Ar fi deturnat 6 mil. euro din banii pentru tronsonul Arad-Nadlac