Alianta Renault-Nissan Motor va extinde cooperarea cu producatorul auto nipon Mitsubishi Motors Corp pentru a construi impreuna vehicule, ceea ce va duce la reducerea costurilor, transmite Bloomberg.
Nissan si Mitsubishi vor dezvolta o platforma comuna pentru masinile mici si vor fi introduse doua modele sedan Mitsubishi bazate pe vehiculele Renault, au anuntat, marti, companiile auto.
Alianta Renault-Nissan Motor si Mitsubishi "vor explora cateva proiecte noi care acopera impartirea produselor, a tehnologiilor si a capacitatilor de productie", se arata in declaratia grupurilor auto.
Carlos Ghosn, seful Nissan si Renault, a stabilit pana in 2016 un obiectiv de patru miliarde de euro in urma incheierii aliantei dintre Renault si Nissan, care va majora profitabilitatea celor doua companii si va reduce cheltuielile. Anul trecut, alianta a inregistrat economii de 2,69 miliarde de euro.
Actiunile Nissan au scazut, luni, la bursa de la Tokyo, dupa ce, vineri, producatorul auto nipon a redus cu 15% estimarile privind profitul din acest an fiscal, din cauza incetinirii cererii pe pietele emergente.
"Nissan si Mitsubishi au beneficiat impreuna de cateva colaborari in trecut, cea mai recenta fiind societatea lor mixta - Kei din Japonia", a declarat Ghosn.
Cei trei producatori auto intentioneaza sa imparta tehnologia si activele pentru producerea de vehicule electrice.
"Cooperarea strategica dintre Nissan si Mitsubishi ar putea fi extinsa spre alianta... mai mult
Marti, 05 Noiembrie 2013, ora 11:02
Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
Alianta Renault-Nissan deveni actionar majoritar la Avto VAZ, producatorul celei mai vandute masini rusesti, Lada.
Renault-Nissan a semnat un contract cu AvtoVAZ prin care va deveni actionarul majoritar al companiei din Rusia. AvtoVAZ este cel mai mai mare producator de automobile din Rusia, iar Renault-Nissan va controla AvtoVAZ prin intermediul unui joint venture semnat cu Russian Technologies, iar respectivul joint venture detine 74,5% din actiunile AvtoVAZ. Impreuna cu Renault-Nissan, AvtoVAZ are o cota de piata de 40% in Rusia.
Moda parteneriatelor
Renault va investi 300 de milioane de dolari in joint venture-ul semnat cu Russian Technologies, iar Nissan va investi 450 de milioane de dolari in acest parteneriat. In aprilie, Renault-Nissan si AvtoVAZ au inaugurat o noua linie de productie la uzina din Togliatti, finantata printr-o investitie de 525 milioane de dolari. Renault, Nissan si AvtoVAZ vor produce anual 1,6 milioane de unitati la respectiva uzina.
"Memorandumul de astazi este cel mai nou pas in extinderea colaborarii care ajuta la modernizarea liderului industriei auto rusesti.", a declarat Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan.
Alianta Renault-Nissan a semnat recent un parteneriat cu nemtii de la Daimler, prin care spera sa reduca costurile de productie si dezvoltare la nivel global. Consortiul franco-japonez este cel de-al patrulea producator de automobile la nivel mondial. Piata din Rusia, considerata o piata emergenta de majoritatea... mai mult
Luni, 07 Mai 2012, ora 18:02
Negocierile legate de crearea unei mari alianta germano-franco-japoneza intre constructorii auto Daimler, Renault si Nissan sunt in faza finala, relateaza Wall Street Journal, care citeaza NewsIn."Chiar daca detaliile sunt inca in negociere si discutiile ar putea fi intarziate, un acord ar putea fi incheiat saptamana viitoare", au afirmat sursele.
Scopul aliantei ar putea fi reducerea costurilor de dezvoltare si de productie pentru cei trei constructori auto.
Cele trei grupuri negociaza de cateva luni un eventual parteneriat, iar un acord ar putea include preluarea de participatii incrucisate simbolice, de ordinul a 3-5%, de catre Daimler si grupurile Renault si Nissan, ultimele doua deja aliate.
Grupul Daimler este prea mic pentru a reusi sa obtina economii de scara si de aceea cauta un partener.
Directorul general al constructorului auto german, Dieter Zetsche, a indicat in februarie ca este in discutii cu Renault si mizeaza pe realizarea unei cooperari pe anumite modele inca din primul semestru.
De cealalta parte, presedintele Renault, Carlos Ghosn, sustinea in februarie ca grupul francez este in discutii cu "multi parteneri" pentru a cauta "sinergii complementare", confirmand ca si Daimler face parte dintre posibilii parteneri. mai mult
Vineri, 02 Aprilie 2010, ora 09:13