Pandemia de Covid 19 a adus modificări ample pe sectorul de pieței de cafea din România. Restricțiile impuse de autorităţi prin închiderea ori limitarea programului de funcționare a cafenelelor şi a restaurantelor i-au determinat pe consumatorii să îşi schimbe obiceiurile, astfel, de la începutul anului 2020 a crescut vânzarea de cafea din supermarketuri şi magazinele online, diminuându-se totodată vânzările pe segmentul HoReCa.
Statisticile arată ca un român consumă anual aproximativ 3 kg de cafea, mult mai puţin faţă de locuitorii din ţări ca Italia, Germania, Finlanda ori Suedia, unde consumul mediu de cafea pe locuitor este de aproximativ 6-7 kg pe an. Totuși, chiar şi aşa, piaţa cafelei în România a cunoscut de la începutul pandemei creșteri cu 10-13% faţă de 2019. Trendul ascendent s-a manifestat şi în 2021, analiştii punând acest fenomen, pe de o parte pe educarea consumatorilor, pe de altă parte pe diversificarea ofertei de produse mai ales in magazine online dedicate cafelei, cum este Espresso Cafe.
Principalii jucători din piață
Dinamica actuală a pieţei de cafea din românia este dominată de jucători cu tradiţie şi portofolii vaste. Cafea Fortuna, JDE, Nestlé, Strauss și Tchibo România dețin aproximativ 76% din valoare şi volum, iar acești giganți cu experiență, vin permanent cu sortimente noi, idei şi soluţii care să păstrează atenția consumatorilor deja educaţi. La polul opus se... mai mult
Vineri, 26 Noiembrie 2021, ora 17:59