Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, nu va mai vrea sa prezinte niciun scenariu despre cum ar putea arata viitoarea taxa auto pe care o vor plati romanii, pentru ca spune ca nu are pana la acest moment niciun studiu care sa arate exact care e nivelul de emisii in tara.
"Nu am exact studii care sa-mi demonstreze, si studii nu facute aleator in nu stiu ce mare aglomerare, ci peste tot, in toata tara, in care sa ni se demonstreze care este nivelul de emisii, atat pe monoxid de carbon, pe CO2, pe pulberi in suspensie, nu o sa mai prezint niciun fel de formula, pentru ca asta inseamna ca nu suntem total ancorati in realitate", a afirmat Gavrilescu, luni, la Ploiesti, intrebata cand va anunta care va fi noua taxa pe care o vor plati posesorii de autoturisme din Romania, potrivit Mediafax.
Declaratia Gabrielei Gavrilescu privind lipsa unor studii este surprinzatoare avand in vedere ca Romania tocmai a fost data in judecata de Comisia Europeana pentru nerespectarea standardelor privind calitatea aerului.
Mai exact, CE a spus ca aerul pe care il respira romanii e mult prea poluat si autoritatile nu au luat masuri pentru a proteja cetatenii, masura aceasta fiind luata ca urmare a calitatii proaste a aerului din Bucuresti, insa si alte mari orase din tara sunt in situatii grave.
Particulele in suspensie reprezinta un amestec complex de particule foarte mici si picaturi de lichid. In mod natural, ele se formeaza in caz de eruptii vulcanice, eroziunea rocilor sau... mai mult
Luni, 04 Iunie 2018, ora 16:30
Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a declarat, marti, ca o inlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc in luna martie 2018, inainte de aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM).
"Principiul va fi acelasi, adica 'Poluatorul plateste!'. Amprenta trebuie sa fie neaparat carbonul ca emisie. De asemenea, speram ca saptamana viitoare sa avem HG-ul de adoptare a Planului National de Gestiune a Deseurilor si, in felul acesta, procedura de infringement si o conditionalitate ex-ante pentru Romania sa fie bifata, sa notificam Comisia Europeana", a spus Gavrilescu.
In septembrie, Cornel Brezuica, seful Administratiei Fondului pentru Mediu, declara ca
in grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate doua variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, fie o data pe an, in functie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.
Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pe 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificata, iar Guvernul a scazut valoarea acesteia cu o treime.
De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atat la reinmatricularea masinilor inregistrate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, cat si pentru cei care aduceau masini din Vest.
Incepand cu... mai mult
Marti, 12 Decembrie 2017, ora 17:09
1