Nu va fi vorba doar despre sport la Jocurile Olimpice de iarna din acest an. Coreea de Sud se foloseste de prilejul gazduirii evenimentului pentru a prezenta lumii unele dintre cele mai avansate tehnologii ale momentului.
Tara in care au luat nastere companii precum LG, Samsung si Hyundai, a zecea economie a lumii si ocupanta locului cinci in topul celor mai mari exportatori la nivel global, Coreea de Sud promite sa ofere cele mai high-tech JO de pana acum.
Vizitatorii sunt intampinati de roboti multilingvi si se pot deplasa prin friguroasa statiune Pyeongchang cu autobuze autonome prevazute cu ecrane in loc de geamuri. Tehnologii de ultima ora vor face posibila imersiunea totala a spectatorului prin intermediul smartphone-urilor si al tabletelor.
Olimpiada alba de la Pyeongchang este transmisa live in realitate virtuala de camere Intel care vor filma la 360 de grade, iar cu ajutorul tehnologiei "time slice" a operatorului sud-coreean de telefonie mobila KT Corp fanii sporturilor de iarna pot sa priveasca evenimentele din orice unghi doresc.
De asemenea, pot urmari o cursa de bob, de exemplu, din perspectiva concurentului, cu ajutorul unei camere instalate pe casca acestuia.
In cazul transmisiei competitiilor de schi poate fi folosita tehnologia "ghost skier", care compara in timp real evolutia unui schior cu cea precedenta, oferind informatii vitale greu de observat cu ochiul liber.
Interviurile acordate pe partii sunt proiectate ca holograme,... mai mult
Sambata, 10 Februarie 2018, ora 08:22
Competitia pe piata sponsorilor Jocurilor Olimpice de la Londra este la fel de dura ca cea de pe terenurile sportive. Ce au de castigat companii precum Coca Cola, Heineken sau Puma din statutul de sponsor oficial?
IEG, o firma de consultanta, care a lucrat cu sponsorii si organizatorii Jocurilor Olimpice a identificat modalitati prin care companiile implicate in organizarea evenimentului au mari sase sa faca profit si din calitatea de sponsor, scrie Businessinsider.
In timp ce, unele companii mizeaza pe recunoasterea internationala de pe urma calitatii de sponsor a Jocurilor Olimpice, altele profita de "ocazie" si de functie pentru a se promova.
Coca Cola, sponsor international
Pentru a face Olimpiada o experienta relevanta si pentru tineri, Coca Cola l-a delegat pe Mark Ronson sa creeze o linie melodica in care sa fie incorporate sunetele produse de atleti in timpul competitiilor. Melodia se numeste "Move to the Beat", iar Cola isi "provoaca" fani sa o remixeze si sa creeze videclipuri, pe care sa le promoveze pe retelele de social media.
Puma, sponsor oficial
Potrivit unui comunicat de presa, Puma a ales sa fie sponsor al Jocurilor Olimpice pentru a sustine evenimentele sportive, compania fiin partenerul oficial al atletilor din Jamaica. Adevarata miza este, insa, asocierea cu Usain Bolt. Marcile pe care le poarta ceilalti atleti devin neimportante in comparatie cu cea purtata de cel mai rapid om din lume.
Heineken, partener oficial si sponsor... mai mult
Marti, 17 Iulie 2012, ora 18:43
Reteaua de televiziune NBC devine mai sociala si mai digitala asa cum nu a fost niciodata, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Londra.
Televiziunea va face video streaming via NBCOlympics.com si prin intermediul aplicatiilor mobile, care vor fi lansate la mijlocul lunii iulie.
Unul dintre directorii grupului, Mark Lazarus, a declarat ca transmisia live de oriunde si oricand a fost o alegere usoara, avand in vedere stadiul de inovare tehnologica la care s-a ajuns.
Practic, NBC va avea live streaming pentru toate evenimentele care se vor desfasura in cadrul Jocurilor Olimpice.
NBC a adaugat, de asemenea, componente sociale pentru a-si promova transmisiile. Spre exemplu, a gazduit o conferinta video pe Google+ cu jucatorul de fotbal americxan Megan Rapinoel. La inceputul acestei saptamani, a anuntat un parteneriat "olimpic" cu Shazam.
"Vor fi primele Jocuri Olimpice pe Twitter si vom acorda un timp semnificativ intelegerii interactivitatii dintre oameni, cum se conecteaza acestia intre ei si ce inseamna acest lucru", a declarat Alan Wurtzel, cercetator sef in cadrul NBC Universal.
NBC nu este singura entitate care va face streaming video in aceasta vara de la Jocurile Olimpice. Canalul YouTube dedicat Jocurilor Olimpice va transmite 2.200 de ore de reportaje HD pentru locuitori din 64 de teritorii din Asia si Africa.
Mediul digital si social vor juca un rol masiv la Jocurile Olimpice de la Londra. In aprilie, Comitetul International Olimpic a lansat un... mai mult
Vineri, 29 Iunie 2012, ora 09:01
Intr-o miscare care nu doar ii intareste statutul de furnizor major de continut pentru cele mai mari evenimentele ale lumii, dar este si un pas inaintea rivalei Twitter, reteaua Facebook a lansat un hub dedicat Jocurilor Olimpice care furnizeaza linkuri catre Paginile atletilor, echipelor si sporturilor prezente in competitie.
Noua resursa de continut a fost anuntat intr-un eveniment dedicat, la Londra.
Portalul Facebook ii ofera utilizatorului posibilitatea de a naviga si de a da like paginilor sportivilor si echipelor care participa la Jocurile Olimpice 2012, dar si de a vedea noutatilor si actualizarile centrate in jurul sporturilor. Utilizatorii sunt invitati sa urmareasca ultimele noutati ale Jocurilor Olimpice si sa le primeasca in fluxul lor de stiri Facebook (News Feed).
In prezent, exista doar cateva sute de atleti, dar portalul va fi intregit inainte de inceperea Jocurilor, care incep in luna iulie.
Lansarea Facebook vine la cateva saptamani dupa ce Twitter a anuntat ca va promova brandurile si actualizarile asociate cu acestea.
Twitter a explicat ca oferi ultimele stiri din NASCAR cu mesaje, fotografii si informatii despre soferii din curse. De asemenea, in acelasi loc, Twitter va oferi actualizari de la familiile sportivilor, fani si comentatori.
Pentru a vizita pagina dedicata, utilizatorii ar putea accesa cuvantul special (hashtag) #NA SCAR.
Atat Facebook, cat si Twitter isi incurajeaza utilizatorii sa viziteze paginile dedicate, pentru a... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 08:16
O imagine care o infatiseaza pe sportiva britanica Jessica Ennis a fost desenata pe un gazon din apropierea aeroportului londonez Heathrow de catre unul dintre sponsorii editiei din acest an a Jocurilor Olimpice.
Imaginea care a fost desenata de catre compania Brittish Airways pentru a putea fi vazuta din avion are alaturat textul "Bun venit pe terenul nostru" si este de 53 pe 75 de metri. Astfel, desenul este mai mare decat 15 terenuri de tenis sau 193 de autobuze londoneze si este situata la aproximativ cinci kilometri de aeroportul londonez.
Transportatorul aerian si-a motivat decizia prin faptul ca doar echipa Marii Britanii are avantajul terenului propriu. De asemenea, pe gazon a fost scrisa si adresa de Twitter #HomeAdvantage (n.r. - avantajul terenului propriu).
Jessica Ennis, favorita la proba de heptatlon
Jessica Ennis este una dintre favoritele probei de heptatlon din cadrul Jocurilor Olimpice.
"Sunt incantata sa fiu prima fata pe care oamenii o vor vedea atunci cand vor veni in Marea Britanie pentru Jocurile Olimpice. Sper sa aduca entuziasm in randul britanicilor care vin acasa si sa le reaminteasca sportivilor din celelalte tari ca suntem gata si pregatiti. Avem cei mai devotati fani din lume si vor fi alaturi de noi pentru a ne da avantajul terenului propriu", a spus Ennis.
Pentru realizarea desenului s-au folosit peste 600 de litri de vopsea rosie, alba si albastra (n.r. - culorile steagului britanic) rezistenta la apa, iar acesta a fost... mai mult
Vineri, 15 Iunie 2012, ora 17:55
Jocurile Olimpice de vara mai au un pic pana la start si se anunta a fi cele mai discutate Jocuri in mediul social din istorie. Desi competitiile sportive urmeaza sa fie difuzate pe Internet, intrebarea ramane daca exista fani ai Olimpiadei care sa urmareasca spectacolul in fata calculatorului.
Un studiu recent arata ca, in ciuda eforturilor depuse pentru difuzarea online a Jocurilor Olimpice, nu multi vor opta pentru aceasta optiune, scrie Mashable.
Conform grupului media Perform, care a realizat studiul, doar 16% dintre fanii sporturilor din SUA intentioneaza sa urmareasca competitiile prin intermediul PC-ului si doar 7% prin intermediului unui alt dispozitiv conectat la Internet. Cu toate acestea, site-ul NBCOlympics.com va difuza toate evenimentele din toate categoriile sportive, dar si ceremoniile de decernare a medaliilor, in total peste 3.500 de ore in iulie si august.
Studiul mai releva si faptul ca 71% dintre americani vor urmari Jocurile in fata televizoarelor. 23% au spus ca se vor informa cu privinta la probe prin intermediul PC-urilor si 7% prin dispozitivele mobile, in timp ce 27% se vor informa din sursele media traditionale si 12% prin platformele de social media.
In Australia, unde mare parte din competitii se vor desfasura in timpul orelor de munca, numarul celor care vor urmari Jocurile Olimpice online este mic. Doar 10% din respondentii din Australia au spus ca vor accesa site-ul NBC, in timp ce doar 6% au spus ca vor face acest lucru de... mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2012, ora 13:01
Participantii la Jocurile Olimpice de la Londra 2012 vor avea parte de mese imbelsugate, anunta organizatorii. Acestia au oferit mai multe detalii despre tipurile de mancare oferite milioanelor de spectatori care vor sosi la evenimentul sportiv incepand cu data de 27 iulie.
Reprezentantii Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice (LOCOG) au precizat ca spectatorii vor avea parte de 150 de feluri de mancare, prin intermediul carora vor fi scoasa in evidenta cele mai bune parti ale bucatariei britanice, fiind expusa, in acelasi timp, si diversitatea etnica a acestei tari, potrivit Reuters.
"Vrem ca cei care vin la Jocurile Olimpice in aceasta vara sa aiba experienta incredibila si esentiala a ceea ce inseamna mancarea si bautura oferite", spune seful LOCOG, Paul Deighton.
"Am parcurs distante mari pentru a gasi cea mai buna calitate, astfel incat sa avem o mancare gustoasa care celebreaza ceea ce e mai bun in Marea Britanie".
Mai mult de 14 milioane de mese vor fi servite fanilor si celor 15.000 de atleti in timpul Jocurilor Olimpice, in peste 40 de locatii. In cea mai aglomerata zi a Jocurilor, 65.000 de mese vor fi oferite atletilor, majoritatea acestora urmand sa manance in sala de 5.000 de locuri aflata in centrul Olympic Village. Meniul va include feluri de mancare din Marea Britanie, alte tari europene, zona Africii sau Insulele Caraibe.
Paul Deighton a spus ca preturile pentru mancare nu vor fi ridicate, tinand cont de faptul ca Anglia se... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 16:10
Cu mai putin de 100 de zile pana la startul Jocurilor Olimpice, Comitetul International Olimpic (CIO) a lansat o platforma de social media prin care fanii pot tine legatura cu sportivii.
"Olympic Athletes Hub" agrega feed-urile a peste 1.000 de conturi verficate ale unor fosti concurenti sau ale unor sportivi care participa in prezent la Olimpiada, scrie Mashable.
Va fi postat continutul de pe pagina de Facebook sau conturile de Twitter, platforma permitandu-le fanilor sa interactioneze cu sportivii. Utilizatorii vor putea primi informatii cu privire la programul antrenamentelor, sau pot castiga premii in functie de prezenta si activitatea pe platforma.
"Un alt element interesant privind aceasta aplicatie, este faptul ca sportivii pot interactiona nu doar cu fanii, ci si intre ei, atat pe parcursul Jocurilor Olimpice, cat si dupa finalizarea acestora. Este o platforma prin care toata lumea poate interactiona cu toata lumea", a declarat Alex Huot, responsabilul cu activitatea pe retelele de social media.
Prima "olimpiada sociala"
In timpul Jocurilor Olimpice din iulie si august, pe site vor aparea actualizari in timp real in sectiunea de socializare incorporata, unde vor fi tinute si sesiuni de chat cu atleti. Jocurile de la Londra din 2012 sunt deja caracterizate ca fiind prima "olimpiada sociala". Multi au ramas insa surprinsi deoarece exista restrictii cu privire la folosirea canalelor de social media la anumite probe.
Cu toate acestea, Huot considera... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2012, ora 08:43