Companiile Grup Feroviar Roman (GFR), SNCF (Franta) si RZD (Rusia) vor primi avizul pentru a participa la etapa a doua a privatizarii companiei feroviare de transport marfa si pasageri TRAIN OSE din Grecia, intrucat respecta conditiile, inclusiv cea privind capacitatea financiara, scrie presa elena.
Conducerea agentiei de privatizare din Grecia (TAIPED) se va reuni joi pentru a aproba lista companiilor care vor participa la privatizarea TRAIN OSE si la cea a companiei de mentenanta a materialului rulant ROSCO. Pentru ROSCO liciteaza operatorul de cale ferata RZD (Rusia), Alstom (Franta) si Siemens (Germania).
Atat in cazul TRAIN OSE, cat si in cel al ROSCO, toate companiile care au transmis scrisori de intentie in prima etapa a privatizarii vor primi acordul pentru a trece in faza a doua, cea a transmiterii de oferte angajante, intrucat indeplinesc condtiile minime cerute, respectiv criteriile referitoare la capacitatea financiara si know-how, au declarat surse apropiate situatiei pentru cotidianul elen Kathimerini.
In ambele cazuri, statul vinde 100% din actiuni.
Autoritatile elene au anuntat la mijlocul lunii septembrie ca GFR, SNCF si RZD au depus scrisori de intentie pentru preluarea TRAIN OSE.
Oficialii eleni spera ca statul sa obtina in urma privatizarii companiei 200 de milioane de euro, potrivit Reuters.
Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnata in luna iulie castigator al licitatiei pentru... mai mult
Joi, 31 Octombrie 2013, ora 13:17
Termenul pana la care Grupul Feroviar Roman (GFR) trebuie sa achite toti banii pentru preluarea pachetului majoritar al CFR Marfa a fost decalat pana la data de 20 decembrie 2013, deoarece tranzactia are nevoie de avizul Consiliului Concurentei, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern initiat de Ministerul Transporturilor.
In plus, activele non-core nu sunt prinse in evaluare si vor fi transferate fara plata catre alte companii de stat inainte de finalizarea tranzactiei, a precizat, luni, Cristian Ghibu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si seful Comisiei de Privatizare a CFR Marfa.
"Avand in vedere obligatia cumparatorului de a notifica prompt, dupa semnarea contractului de vanzare - cumparare de actiuni, Consiliul Concurentei si/sau alte autoritati de concurenta competente cu privire la tranzactie, conform prevederilor Legii nr. 21/1996, daca finalizarea nu a avut loc pana la data de 20 decembrie 2013, contractul se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei", se arata in textul proiectului.
Hotararea de Guvern initiala, intrata in vigoare la 14 august, preciza ca, daca finalizarea procesului nu are loc intr-o perioada de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare, contractul de privatizare se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia... mai mult
Luni, 07 Octombrie 2013, ora 17:11
Operatorul de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, HZ Cargo, va fi cumparat de Grup Feroviar Roman, care va investi 30 de milioane de euro in modernizarea sa. Afacerea va avea loc in saptamanile urmatoare.
Compania feroviara croata urmeaza sa fie vanduta investorilor romani "Feroivar" (Grup Feroviar Roman - n.red.), scrie Croatian Times.
Ministrul croat al Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic a confirmat stirea la inceputul saptamanii, explicand ca a fost cea mai buna solutie pe care o avea compania, care avea nevoie disperata de o injectie financiara pentru a putea supravietui.
Citeste mai multe despre Cat valoreaza compania croata cumparata de GFR si cat investesc romanii pe Ziare.com. mai mult
Joi, 25 Iulie 2013, ora 08:16
Grup Feroviar Roman si-a exprimat interesul pentru preluarea operatiunilor de transport de marfuri din Grecia, in concurenta cu grupul francez SNCF si compania nationala feroviara din Rusia, au declarat surse oficiale elene.
Astfel, trei companii feroviare europene sunt interesate sa cumpere integral sau partial transporturile feroviare de stat din Grecia, in cadrul programului de privatizari asumat de guvernul de la Atena in schimbul pachetelor de asistenta financiara externa de la Comisia Europeana si Fondul Monetar International (FMI), potrivit surselor citate.
Rusia vrea sa cumpere integral reteaua de cai ferate din Grecia si operatorul ei, Trainose, iar Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator feroviar privat din Romania, si-a exprimat interesul pentru operatiunile de marfuri, au afirmat doi inalti oficiali eleni.
Un reprezentant al Cailor Ferate Ruse a declarat ca societatea de stat a discutat preluarea integrala sau partiala a retelei grecesti.
Directorul general al companiei ruse, Vladimir Yakunin, a declarat pentru Reuters: "Mentinem legatura cu grecii. Nu s-au hotarat inca ce model (de privatizare - n.r.) vor urma, asa ca este prea devreme sa discutam despre participarea noastra".
SNCF, face concurenta Cailor Ferate Ruse
Compania feroviara franceza SNCF vrea sa peria mai multe rute de pasageri si de marfuri si a efectuat deja procesul de due diligence, potrivit unui oficial elen care a participat la discutiile purtate la Atena si Paris... mai mult
Vineri, 13 Aprilie 2012, ora 17:27