Compania Coca-Cola genereaza anual valoare adaugata de 446 milioane de euro pentru economia romaneasca, 17.500 de locuri de munca si 204 milioane de euro, sub forma impozitelor platite bugetului de stat, arat un studiu privind impactul activitatii societatii asupra Romaniei.
Studiul a fost realizat cu sprijinul Coca-Cola, sub coordonarea profesorului Ethan B. Kapstein de la Universitatea Georgetown.
Au fost analizate datele aferente anului fiscal 2010, ajungand la concluzia ca la o valoare adaugata directa de 48 de milioane de euro, realizata de cele doua companii din Romania - Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania - este generata in economie in mod direct sau indirect o valoare adaugata de 446 de milioane de euro (0,37% din PIB).
Acelasi lucru se intampla si in cazul impozitelor platite statului anual de 19 milioane de euro, care antreneaza plata a 204 milioane de euro taxe la bugetele publice (0,57% din veniturile publice fiscale).
In plus, cei 1.800 de angajati ai companiilor Coca Cola ajung sa genereze circa 17.500 de locuri de munca in mod indirect.
Directorul general Coca Cola Hellenic pentru Romania, Stephane Batoux, a explicat ca rezultatul studiului arata faptul ca "fiecare euro valoare adaugata produsa de Coca Cola genereaza alti opt euro in restul economiei nationale".
In plus, fiecare loc de munca de la Coca-Cola genereaza indirect alte noua slujbe in restul economiei, sustine Stephane Batoux.
De asemenea, directorul de operatiuni... mai mult
Vineri, 21 Septembrie 2012, ora 09:40
Coca-Cola Hellenic a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.
Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.
Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Scadere de 2% a vanzarilor Coca-Cola in T1
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 19:02