Comertul romanesc va inregistra, in acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vandute in numai cateva zile si incasari de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arata o analiza Frames, realizata pe baza estimarilor din piata.
Cea de-a 9 editie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, insa punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua in care toti marii jucatori din piata, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anuntat campanii speciale in care reducerile de preturi vor merge pana la 80-90%.
Potrivit estimarilor analistilor de la Frames, editia din acest an va aduce un plus de cel putin 50 de milioane de euro incasari pentru retaileri, in conditiile in care campania de,, Black Friday'' a ajuns la un nivel de maturitate.
"De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea optiunilor de plata (rate fara dobanda, leasing etc.) si campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte si servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de alta parte, intr-un moment cum nu se poate mai bun si in privinta cererii, cresterile de salarii si modificarea obiceiurilor de consum generand un plus semnificativ si in acest segment", arata analiza Frames.
In 2018, Black Friday a adunat, in numai citeva zile, vanzari de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco si FashionDays in prim-plan.
Unul... mai mult
Vineri, 01 Noiembrie 2019, ora 10:48
Desi evenimentul Black Friday a debutat in Romania abia in 2011, tara noastra a ajuns rapid in top si, in prezent, este pe locul doi dupa Statele Unite ale Americii in ceea ce priveste volumul cautarilor online raportat la numarul total al locuitorilor tarii, conform Google Trends.
Retailerii din Romania, in ultimii doi ani, au devansat data si deruleaza campaniile de Black Friday la finalul penultimei saptamani din noiembrie.
In SUA, acest eveniment inca se desfasoara in ultima vineri, dupa Ziua Recunostintei.
Exista insa diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday inca din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut in Romania pentru acest eveniment, remarca agentia de marketing online Today's a care a analizat evenimentul Black Friday si interesul pe care il au utilizatorii fata de acesta.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorilor in luna noiembrie, in 2012, unul din patru romani din mediul urban sustinea ca este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua editie a evenimentului.
Anul urmator, utilizatorii au cumparat, pentru prima data, mai mult din online decat din offline in perioada Black Friday.
In 2014, cinci milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane de euro.
Acum, trei ani mai tarziu, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday.
Pe Google, interesul pentru... mai mult
Joi, 19 Noiembrie 2015, ora 13:36
Black Friday inseamna pentru consumatori o oportunitate imensa de a achizitiona produsele ravnite la preturi mai bune, iar comerciantii se intrec sa le ofere acestora cele mai bune conditii pentru shopping.
Valentin Stefan, director de marketing in cadrul magazinului Zorile Store, dezvaluie pentru Business24 cateva secrete din spatele acestei sarbatori ce a luat tot mai mare amploare in ultimii ani.
In 2012, ZorileStore primea titlul "Cel mai bun Magazin Online Start-Up", iar in 2014 a primit titlul titlul de "Cel mai bun magazin online de fashion" si cel pentru "Cea mai buna prezenta in Social Media".
Ce succes are Black Friday intre consumatorii de fashion online din Romania?
Notiunea de Black Friday a prins foarte bine in Romania, iar zona de fashion online nu putea face nota discordanta.
Ca sa va puteti face o idee de cat de mult asteapta consumatorii Black Friday, va putem spune ca, in general, cu o saptamana - doua inaintea lansarii campaniilor de Black Friday, se simte o usoara scadere a vanzarilor si asta nu numai in segmentul de fashion.
Consumatorii prefera sa amane o achizitie in speranta ca de Black Friday vor gasi produsul dorit la un pret mult mai mic.
Cu cat cresc, de obicei, vanzarile in aceasta perioada?
Vanzarile de Black Friday cresc in mod normal fata de o o zi obisnuita cu 400-500%.
Evident, aceasta crestere este data de faptul ca multi consumatori strang bani special pentru acest eveniment si pentru ca, in general,... mai mult
Joi, 12 Noiembrie 2015, ora 18:44
Rezultatele campaniei de reduceri Black Friday au inceput sa fie anuntate de principalii retaileri, vanzarile acestora apropiindu-se de 50 de milioane de euro.
Este de asteptat ca aceasta cifra sa fie depasit cu mult, deocamdata, doi dintre cei mai importanti retaileri offline urmand sa-si anunte performantele.
De la "jucarii" marca Mercedes, pana la jucarii pentru cei mici, toate reducerile s-au bucurat de un interes crescut din partea romanilor.
eMag, cele mai mari vanzari
Deocamdata, dintre companiile care au anuntat rezultatele campaniei Black Friday, eMAG a avut cele mai mari vanzari, respectiv 250.000 de produse in valoare totala de 23 milioane de euro.
Pe parcursul campaniei, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite si 13.000 de comenzi.
eMAG a stabilit un nou record de Black Friday cu un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, pe care l-a vandut cu la 45.000 de euro. Pentru acelasi model, magazinul a listat si cel mai mare discount oferit vreodata unui produs tranzactionat online de Black Friday, in valoare de 12.600 de euro. Din cele 63 de autoturisme Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes-Benz in valoare totala de un milion de euro, au fost vandute 60.
Pe parcursul campaniei Black Friday, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 00:01
Black Friday 2012 a generat vanzari peste asteptari pentru unii retaileri, in timp ce pentru altii a insemnat blocarea site-urilor. Principalele site-uri de profil de pe piata, altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, au inregistrat reale probleme in acest interval si nu au putut fi accesate.
Pana la 09.30, eMAG.ro epuizase 40% din stocul de produse desktop si monitor si 69% din stocul de produse electrocasnice. Cele mai mari procente au fost inregistrate de laptopuri (83%), imprimante (84%) si produsele de ingrijire personala (77%).
La ora 12:00, eMAG a anuntat noile cifre record pentru Black Friday: peste 100.000 de produse comandate. Pana la acea ora, peste 1,2 milioane de vizitatori intrasera pe site-ul eMAG.ro, care s-a blocat in cateva momente, cumuland 20 de minute de inactivitate.
Un alt site IT, evoMAG a anuntat pe Twitter in jurul orei 13:30 ca magazinul a vandut pana 60% din stocul de produse aflate in promotia Black Friday 2012.
Flanco si-a indemnat clientii sa viziteze magazinele, iar la doua ore de la lansarea campaniei Black Friday inregistrase vanzari de peste 30 de ori mai mari decat intr-o zi obisnuita, dupa cum au anuntat reprezentantii companiei.
Cele mai vandute produse, in primele doua ore, fusesera televizoarele cu ecran plat, notebook-urile si masinile de spalat.
Ulterior, la ora 13:25, oficialii Flanco au anuntat noi cifre de vanzari. Mai precis, dupa cinci ore de la inceperea Black Friday, Flanco vanduse peste... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 18:36
Black Friday 2012, cea mai asteptata zi din an de reduceri, a generat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, pentru comercianti. Cea mai mare campanie de marketing din an, reprezinta un dublu beneficiu: companiile mari isi adancesc profitul, iar cele mici dobandesc notorietate.
Chiar daca la inceputul zilei, site-urile principalelor magazine online, cum ar fi altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, nu au putut fi accesate, pe parcursul zilei de vineri, probelemele s-au remediat, iar accesarile au ajuns la un nivel record. Comenzile mari inregistrate de cele mai mari companii de electronice, dar si de catre site-uri care comercializeaza carti, cosmetice sau jucarii au rotunjit veniturile retailerilor.
Flanco a incasat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, eMAG a epuizat stocul de produse electrocasnice in cateva ore, iar elefant.ro a vandut cu aproape 60% mai multe carti ca de obicei.
Cele mai bine vandute produse au fost laptopurile, tabletele, dar si sistemele home cinema, televizoarele sau electrocasnicele.
Business24 a prezentat in format LIVE TEXT principalele momente ale zilei de Black Friday 2012.
- 16.40 - Cele mai multe stocuri au fost epuizate la eMAG, Flanco si domo.ro.
- 15:37 - Vizibilitatea Black Friday in social media: peste 24 de milioane de vizualizari estimate, peste 4.000 de mentionari pe Twitter si peste 18 milioane de vizualizari pe Facebook - via Cristian Manafu.
- 14:05... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 17:38
Utilizatorii Okazii vor beneficia de reduceri de pret de pana la 70% pentru un numar de peste 100.000 de produse. Cumparatorii vor putea achizitiona la pret redus produse electronice si electrocasnice, telefoane mobile si accesorii, carti, jucarii sau articole de imbracaminte si incaltaminte.
In campania Black Friday Okazii isi anunta prezenta si V46 Outlet, La Redoute, TinaR, TheBodyShop, Ivatherm, Toyz, Clevertoys, Quick Mobile si retailer-ul DOMO, care aduce pe Okazii peste 100 de produse electronice si electrocasnice, cu reduceri de pana la 50%.
Preturile vor fi reduse cu pana la 70% la produse din categoriile Electronice, Electrocasnice, Fashion&Lifestyle, Telefoane Mobile, Jucarii, Carti si Acesorii Auto-Moto. Comenzile se pot face atat pe site, cat si telefonic.
"Conceptul de Black Friday debuteaza in forta anul acesta pe Okazii. Ne asteptam la un numar foarte mare de vizitatori, care sa profite de reducerile consistente si varietatea mare de produse de pe Okazii ", declara Costin Cadelcu, marketing manager Okazii.
Incepand cu aceasta data, cumparatorii de Fashion vor gasi in Okazii doua noi sectiuni cu discount-uri permanente si promotii cu timp limitat, Fashion Time si Fashion Outlet. In premiera, in Romania, cumparatorii vor gasi discount-uri de pana la 70%, selectate zilnic de echipa Okazii din peste 500 magazine din Romania.
Cu aceasta ocazie retailer-ul DOMO isi anunta prezenta pe Okazii, in calitate de magazin partener. DOMO participa in cadrul... mai mult
Miercuri, 21 Noiembrie 2012, ora 16:01
Conceptul de Black Friday, ziua cu cele mai mari promotii din an, a inceput sa aiba succes si in Romania, campania fiind profitabila in 2011, insa ce asteptari ar trebui sa avem in acest an?
Black Friday a adus magazinelor online din Romania recorduri dupa recorduri in 2011: milioane de vizitatori online, sute de mii de produse vandute si comenzi in valoare de zeci de milioane de euro.
Spre exemplu, eMAG.ro a avut 1,1 milioane de vizitatori, 90.000 de produse comandate si comenzi in valoare de opt milioane de euro.
In 2012, Black Friday va pica in data de 23 noiembrie. Ca si anul trecut, promotia va incepe la ora 5 dimineata si se va termina duminica la ora 23.59.
Cea mai mare campanie de vanzari va fi sustinuta in acest an in mediul online de magazine precum eMAG.ro, Domo.ro, Flanco.ro, evoMag.ro, PCgarage.ro sau Koyos.ro.
Anul trecut, stocul din promotia Black Friday a fost epuizat in toate magazinele online.
Asadar, daca ai in minte foarte clar ce vrei sa-ti cumperi, iti recomandam sa fii pe site-urile online inca de la prima ora a reducerilor. Tine cont de faptul ca anul trecut, intre 5 si 6 dimineata, cand s-a dat startul promotiilor, peste 100.000 de vizitatori unici trecusera deja pe site-ul eMAG.ro, generand peste 4.600 de comenzi.
Vei evita, astfel, problemele tehnice pe care le-ar putea intampina site-urile din cauza traficului foarte mare. Chiar si eMAG, pentru care Hostway s-a pregatit cu cinci saptamani inaintea Black Friday si a... mai mult
Luni, 29 Octombrie 2012, ora 13:35