Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cristina Miu, de la Metro la cel mai mare club de shopping online home&deco

Cristina Miu, de la Metro la cel mai mare club de shopping online home&deco


Cristina Miu este managerul unui club de shopping online pentru cei pasionati de home&deco. A estimat si a atins o cifra de afaceri de 1.500.000 de euro in 2013, iar anul 2014 este pentru ea anul profitului.

Afacerea pe care o conduce dupa ce a parasit boardul de management al Grupului Metro are in spate un fond olandez de investitii care a vazut o mare oportunitate in Romania.

Proiectul ii merge atat de bine, incat are in plan extinderea in tarile vecine. Nu isi doreste sa devina antreprenor, pentru ca stie ca o astfel de schimbare i-ar rapi din timpul liber. Iar de cand au aparut cei mici, tot acest timp este dedicat lor.

Totusi, daca ar fi sa se desprinda de Homeycomb.ro si sa se dezvolte pe cont propriu, ar investi intr-o unitate de invatamant.

"Un punct major ca importanta este educatia copiilor de azi, respectiv adultii de maine. Consider ca aici este cea mai buna investitie care merita facuta, si in plus, ai si cele mai mari satisfactii", spune Cristina Miu, intr-un interviu acordat Business24.

Ati trecut de la Metro (Gupul Metro) la un magazin online de home deco. Cat de "dura" a fost aceasta trecere?

Trecerea de la Grupul Metro la magazinul online homeycomb.ro nu a fost o trecere dura. De fapt, a fost un pas natural, o provocare mai mare, o trecere pentru care am simtit ca sunt pregatita.

Unde este mai greu sa fii manager, in businessul traditional sau in cel online?

Sunt de parere ca nu exista un manager pentru bussines-ul traditional si unul pentru online. Cred ca de fapt, exista OMUL manager, si atat. Daca ai capacitatea de a relationa cu oamenii, de a-i intelege, si de a te pune in locul lor, totul devine usor.

In plus, eu vreau sa cred ca pasiunea mea pentru acest domeniu este molipsitoare si pentru echipa din care fac parte. Consider ca atata vreme cat reusesti sa ai o echipa de oamenii bine pregatiti, tie ca si manager nu iti mai ramane decat sa valorifici cunostintele si resursele lor.

Chiar functioneaza ideea de "club de shopping online" in Romania?

Functioneaza foarte bine, piata are nevoie de un astfel de sistem si practic, beneficiezi de un avantaj suplimentar. Clubul privat de shopping online este comunitatea membrilor inregistrati pe site si care in fiecare zi vor primi cate un newsletter pe adresa lor de mail care ii informeaza despre campaniile zilnice si produsele care beneficiaza de oferte.

Astfel, in loc sa cauti tu informatia, vine ea la tine. Ce este interesant pentru clienti, sunt reducerile de pana la 70% si accesul la branduri de renume. E ca si cum efectul de Black Friday se extinde 365 zile, iar clientii au acel sentiment de a intra si de a se grabi sa achizitioneze cele mai bune produse la cele mai bune preturi.

Cine este investitorul din spatele Homeycomb si care este povestea sa, ca brand?

In spatele www.homeycomb.ro este un fond olandez de investitii care, in urma unei analize de piata, a identificat, in Romania, lipsa unui concept care sa iti permita sa achizitionezi produse home&deco de o calitate foarte buna la preturi fara competitie, numai de la un click distanta, fara sa conteze unde te afli. Si asa este.

La noi ai aceste doua mari beneficii pe care nu le gasesti niciunde altundeva: nu trebuie sa te deplasezi pentru a gasi produsul dorit si ai preturi cu pana la 70% mai mici prin lipsa costurilor generate de chiria spatiilor comerciale si a personalului. In plus, in Romania, in acest moment nu exista o competitie reala pe segmentul home&deco online.

Ati estimat un volum de vazari de 17.000.000 euro si 1.500.000 abonati pentru 2015. Pe ce se bazeaza aceste perspective optimiste?

In primul rand, in perioada urmatoare ne vom extinde si in tarile vecine. Prima tara in care urmeaza sa lansam conceptul este Bulgaria. Apoi, un alt aspect asupra caruia ne vom concentra atentia incepand cu anul viitor este diversificarea categoriilor de produse, pentru ca ne dorim sa le oferim membrilor nostri o experienta de shopping cat mai placuta.

De asemenea, ati estimat un turover de 1.500.000 euro pana la finalul anului, in conditiile in care sunteti pe piata romaneasca doar din 2012. Care a fost secretul?

Estimarea a fost realista si ne bucuram ca din estimare s-a transformat in realitate. Secretul este de fapt, extrem de simplu: o echipa foarte bine pregatita si produse foarte bune. Facem totul cu multa pasiune si avem satisfactia lucrului bine facut.

Ne dorim sa devenim un reper calitate-pret pentru clientii nostri, iar pentru asta, un aport major il aduce echipa de buying, cea care face selectia produselor care intra zilnic in campaniile de pe site.

Ati declarat ca 2014 va fi anul profitului. V-ati pregatit pentru cumparaturile de Sarbatori? Ce vanzari estimati? Putem spune ca incepand de la Craciunul 2013 tatonati terenul pentru profiturile din 2014?

Pentru a aduce business-ul la un nivel atat de inalt, au fost necesare investitii considerabile, dar in 2014 vom fi pe break-even si, da, vom marca si profit. In perioada sarbatorilor vom avea campanii dedicate la preturi extrem de avantajoase.

Ne dorim sa fim primul loc in care clientul isi cauta produsul dorit, iar din feedback-ul de pana acum al clientilor se pare ca reusim sa ne atingem acest tel. Perioada Craciunului nu are ca scop in sine profitul, ci dovada, inca o data, ca la noi gasesti cele mai bune produse de care ai nevoie.

Ati declarat, de asemenea, ca va ganditi adeseori la antreprenoriat, dar va place statutul de angajat pentru ca respectati timpul acordat familiei. Daca ar fi, totusi, sa va faceti propria afacere, care ar fi ea? In ce v-ar placea sa investiti?

Un punct major ca importanta este educatia copiilor de azi, respectiv adultii de maine. Consider ca aici este cea mai buna investitie care merita facuta, si in plus, ai si cele mai mari satisfactii.

Cum alegeti sa va petreceti timpul liber, acel timp acordat familiei? Cum va relaxati?

O mare parte din timpul meu liber este dedicat copiilor. Termenul de relaxare imi este strain de cand am copii. Nu prea mai stiu ce inseamna, insa o carte sau un film bun ma detaseaza.

Sunteti pasionata de decoratiuni pentru casa?

Da, dar in limita normalului, nu este dusa (pasiunea - n.red.) la extrem. De altfel, daca nu as fi pasionata probabil ca nu as putea sa am atat de multe satisfactii de la domeniul in care profesez.

Care a fost cea mai frumoasa vacanta? De ce?

Ma bucur de toate clipele petrecute alaturi de familie. Atata timp cat sunt cu familia mea, orice vacanta este frumoasa. Sunt de parere ca omul "sfinteste locul".

Cum va veti petrece Sarbatorile?

Sarbatorile le voi petrece in familie si cu prieteni apropiati, in Romania.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4363 ori