Polonia a impus subsidiarei locale a grupului auto german Volkswagen o amenda de 120,6 milioane de zloti (31,8 milioane de dolari) pentru ca i-a indus in eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anuntat miercuri Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia (UOKiK).
Amenda acopera perioada cuprinsa intre 2008 si 2016 si vizeaza marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5, transmite DPA.
Acest program software detecteaza momentul in care automobilul este supus unor teste si atunci reduce emisiile de oxid de azot in scopul obtinerii unor note mai bune.
In schimb, in conditii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari. Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante inregistrate in timpul testelor pentru a-si promova automobilele in randul consumatorilor, subliniaza UOKiK.
De asemenea, Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia a decis sa sanctioneze Volkswagen pentru recomandarile trimise dealerilor sai, in care acestia erau indemnati sa nu ia in seama plangerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie sa informeze fiecare consumator care a achizitionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Polonia.
Grupul auto german a fost deja amendat... mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2020, ora 12:38
Polonia a impus subsidiarei locale a grupului auto german Volkswagen o amenda de 120,6 milioane de zloti (28,56 milioane de euro) pentru ca i-a indus in eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anuntat miercuri Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia (UOKiK), transmite DPA.
Amenda acopera perioada cuprinsa intre 2008 si 2016 si vizeaza marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5.
Acest program software detecteaza momentul in care automobilul este supus unor teste si atunci reduce emisiile de oxid de azot in scopul obtinerii unor note mai bune. In schimb, in conditii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari.
Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante inregistrate in timpul testelor pentru a-si promova automobilele in randul consumatorilor, subliniaza UOKiK.
De asemenea, Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia a decis sa sanctioneze Volkswagen pentru recomandarile trimise dealerilor sai in care acestia erau indemnati sa nu ia in seama plangerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie sa informeze fiecare consumator care a achizitionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Polonia.
Grupul auto german a fost deja amendat pentru... mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2020, ora 11:32