Producatorii germani de masini de lux au doua fete la Salonul Auto de la Frankfurt: cea "rea" si ce eco. Cele doua categorii au un punct comun: dotarile tehnologice high-tech, destinate cuceririi segmentului de tineri bogati.In randul masinilor "rele", isi fac debutul o serie de automobile destinate sa domine autostrazile si sa defineasca luxul prin "putere". Aici intra noul M5 de la BMW, S7 de la Audi, ultimul model AMG produs de Mercedes-Benz, SLK 55 AMG cu 422 de cai putere si noul Porsche 911.
Insa mai intrigante si riscante sunt automobilele din categora eco. Mercedes a parcat o flota de masini electrice Smart chiar in fata intrarii principale a Salonului de la Frankfurt, relateaza Wall Street Journal.
Inauntru, producatorul prezinta noua B-Class, un vehicul care seamana cu un "hatchback" (masina a carei usa din spate se deschide prin ridicare) obisnuit si ajunge la viteza unei masini compacte. Doar steaua de pe capota ne aminteste ca este, totusi, un model Mercedes.
Acesta este un exercitiu de echilibristica delicat, insa unul pe care producatorii de masini de lux sunt obligati sa-l faca pentru a ramane in pas cu dorintele consumatorilor.
Brandul de lux al Volkswagen AG, Audi, spre exemplu, a invitat, la inceputul acestei saptamani, academicieni si experti din industrie pentru a discuta despre provocarile din viitorul apropiat, in conditiile in care 70% dintre oameni vor locui in orase congestionate.
Obisnuintele de consum in domeniul auto vor fi creionate de o... mai mult
Miercuri, 14 Septembrie 2011, ora 07:05