FMI ne scoate la vanzare si maduva oaselor

Vineri, 04 Martie 2011, ora 12:00
5827 citiri
FMI ne scoate la vanzare si maduva oaselor

Profitand de situatia dramatica in care insusi programul prescris a adus economia din Romania, FMI n-a scapat ocazia ca, folosindu-se de noul acord cu Romania, s-o puna sa joace pe aria rasuflata a privatizarii ca panaceu al tuturor problemelor, indiferent care ar fi acelea.

Desigur, nu putea lipsi martie din post! Premisa programului FMI pentru Romania a constituit-o ipoteza - falsa - ca toate problemele economice din Romania vin de la stat si de aici ideea ca, daca acesta se "ajusteaza", toate respectivele probleme se rezolva si apoi va curge lapte si miere.

Nu este insa catusi de putin asa, intrucat marile dezechilibre interne si vulnerabilitati externe ale Romaniei nu vin de la stat, ci de la sistemul privat si vor ramane intacte oricat s-ar ajusta statul.

Si, daca economia nu revine pe crestere, sa nu ne miram, caci nu de la stat vine hiba! Nici nu stii ce sa crezi: d-l Franks ori o face pe niznaiul american, ori chiar nu intelege cum sta treaba!

Caci de mirat vedem ca se mira ca n-a revenit cresterea economica! Macar este insa consecvent cu sine: daca a pus statul la zid, atunci este firesc sa-i ceara sa privatizeze si ce mai are acesta prin ograda!

Ceea ce i-a mai ramas prin ograda - dupa ruinatoarea campanie "vreti aderarea (la UE), dati economia" - nu mai reprezinta mare lucru.

Ar fi vorba de doua categorii de active: pe de o parte, cele strategice, care n-ar trebui sa ajunga niciodata la straini (Romgaz, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Transgaz, Transelectrica, Loteria Romana, Posta Romana), cel putin dupa tragica experienta a externalizarii exploatarii resurselor de petrol; pe de alta parte, cele care numai in mintile bolnave de pe la FMI ar putea fi puse in ecuatia "privatizare sau lichidare"!

Este vorba de termocentrale, de companiile din minerit, de transportul feroviar de calatori sau de furnizarea centralizata de caldura.

Acestea nu ar avea parte de clienti la privatizare pentru ca nu sunt rentabile sau rentabilizarea lor presupune o asemenea crestere a tarifelor de livrare incat risca sa ramana in Romania fara clienti.

In majoritatea lor avem de a face cu prezente in sectoare indispensabile economiei, astfel incat lichidarea lor este o poveste pentru recruti.

Dar FMI uita ca nu mai exista recruti, caci armata in Romania a ajuns si ea sa se faca pe bani. Nu se poate fara transport de calatori. Nu se poate fara furnizare de agent termic. Nu se poate fara termocentrale, caci nu vine Dumnezeu din ceruri sa faca unele noi.

Nu se poate fara productie de carbune, pe baza careia se obtine 40% din electricitatea consumata in Romania si in lipsa careia ar trebui importuri de petrol si gaze, evident mult mai costisitoare decat subventiile primite de minerit de la stat.

Si atunci, pentru ca ideile FMI nu sunt multe, dar fixe, programele acestuia o tin ca gaia-matu cu privatizarile vindecatoare, cu toate ca minunatele privatizari la care insusi FMI, impreuna cu surata sa Banca Mondiala, au fortat Romania n-au prea rezolvat nimic in economie sau, mai precis spus, n-au facut altceva decat ca au transformat economia din economie romaneasca in economia din Romania!

Ca urmare, FMI se confrunta in Romania cu absolut aceleasi probleme: reforme, restructurari, arierate! Mai ales ca se face a nu vedea problemele cu adevarat noi, respectiv dezechilibrele generate de sistemul privat, datoriile sistemului privat la stat (nu le vede decat pe cele ale statului la sistemul privat)!

Si FMI ii da inainte cu privatizarea!

A mai gasit ceva pe care sa asmuta cainii: Oltchim si CFR Marfa! Ambele puse pe butuci in mod artificial spre a fi pregatite perfect pentru cei ce vor sa le cumpere pe nimic!

Dar mai sunt pregatite pentru privatizare si pachete de actiuni din acele active care n-ar trebui sa ajunga niciodata la straini! Asta, asa doar ca prim pas!

Cand n-o mai avea statul cu ce sa plateasca, nu pensii si salarii, ci chiar datoriile la FMI si Uniunea Europeana, atunci, adica in curand, vor fi scoase si acestea integral la vanzare pentru straini! Si acestea, adica maduva oaselor!

Industria în care se câștigă cel mai bine în România. Salariul mediu net sare de 11.000 de lei
Industria în care se câștigă cel mai bine în România. Salariul mediu net sare de 11.000 de lei
Salariul mediu net a scăzut în luna august până la 5.158 de lei, ajungând sub nivelul din martie, arată datele publicate vineri, 11 octombrie, de Institutul Național de Statistică. Cele mai...
Salariul minim european, la un pas de a intra în vigoare. Cum ar putea fi calculate veniturile anagajaților români
Salariul minim european, la un pas de a intra în vigoare. Cum ar putea fi calculate veniturile anagajaților români
Proiectul de lege înaintat de Guvernul României privind stabilirea "salariilor minime adecvate" a fost aprobat, la data de 7 octombrie 2024, de plenul Senatului, urmând ca votul final să se...
#acord fmi, #arierate, #fmi, #ilie serbanescu, #jeffrey franks, #pensii, #privatizare, #salarii , #Editorial

Curs valutar

1 EUR = 4.9752 RON

-0.0007

1 USD = 4.5471 RON

-0.0050
  1. Încă o investiție importantă pentru frații Pavăl. Creatorii Dedeman ridică un mare ansamblu comercial
  2. Merită efortul să deții o mașină electrică? Concluzia unui șofer care conduce de patru ani un astfel de vehicul
  3. Dacia a dezvăluit SUV-ul Bigster, cel mai mare model din istoria mărcii. Autoturismul va fi produs tot la Pitești FOTO/VIDEO
  4. Creatorul Bitcoin ar fi fost identificat. Ce spune acesta despre asocierea cu pseudonimul Satoshi Nakamoto
  5. Șefa Comisiei Juridice din Camera Deputaților a demisionat după implicarea în scandalul Nordis
  6. Ucraina îl lovește pe Putin unde îl doare cel mai rău. Investițiile Rusiei se prăbușesc
  7. Înmatriculările de mașini electrice s-au prăbușit în România. Producătorii și importatorii acuză o „lovitură crâncenă”
  8. Regulile de conducere pe care prea puțini șoferi le cunosc. Titi Aur: „Am o mare problemă"
  9. Fenomenul care lovește Rusia se răspândește rapid. Criză acută din cauza sancțiunilor SUA
  10. Cum producătorii de mașini din China pot fenta taxele vamale din UE. Reacția unui mare gigant auto