HOT TOPICS

Claudia Filip: 2011, un an bun pentru publicitate. Interviu Business 24

Claudia Filip: 2011, un an bun pentru publicitate. Interviu Business 24


O agentie de publicitate, o companie de catering si un program de slabit, sunt doar cateva din lucrurile cu care se mandreste Claudia Filip. In ciuda crizei, afacerile sale au reusit sa se mentina si chiar sa prospere sub atentia sa si a echipei sale.

Anul 2011 a fost unul dintre cele mai bune pentru Claudia Filip, care recunoaste insa ca, odata cu aparitia crizei si a controlului mai atent al bugetelor, atitudinea companiilor fata de campaniile de publicitate, s-a schimbat. Majoritatea se orienteaza acum spre o comunicare directa cu cumparatorii.

Cum a fost anul 2011 pentru mediul de afaceri romanesc si in special pentru afacerile dumneavoastra?

Conform BNR, Romania incheie anul 2011 pe crestere economica. Avand in vedere ca in anii anteriori am avut schimbari ale taxelor cu impact major in economie - TVA-ul a crescut de la 19% la 24%, s-a impus impozitul minim putem spune ca anul 2011 a trecut usor, fara modificari majore.

Este adevarat ca au plecat cativa investitori mari ceea ce a insemnat un numar mai mare de someri, dar alte domenii au inregistrat o crestere frumoasa, cum ar fi online-ul.

Pentru mine, 2011 a fost cel mai bun an de pana acum. Clientii sunt mai atenti cu bugetele, se orienteaza mai mult in comunicarea directa cu publicul ceea ce a facut sa inregistram o crestere pe serviciile oferite in retail (productie de shop display, productie publicitara) si in campaniile de BTL.

Din cei 3 ani de criza prin care a trecut Romania, care a fost cel mai dificil pentru mediul de afaceri?

2009 mi s-a parut anul cel mai greu dar nu cat sa scape de sub control. In 2009 tocmai incepeam sa simtim schimbarile. Ieseam usor din acea "dolce vita" din anii trecuti, incepeam sa ne facem calcule amanuntite si realizam cat de multe iroseam.

Ce va propuneti pentru 2012?

Cel putin mentinerea nivelului din 2011. Evident ne dorim o crestere fata de anul acesta dar cel mai mult imi doresc stabilitate, consolidare.

Detineti Greater Ad, o agentie de publicitate. Investesc companiile in publicitate in timp de criza?

Da, dar si-au reorientat bugetele. Nu mai investesc in ATL bugetele de altadata.

Au devenit companiile mai stricte cand vine vorba de investitii?

Daca ne referim la bugetele alocate in publicitate, atunci cei care au fost atenti si au cerut rezultate au fost asa mereu, nu s-a schimbat acest lucru. Si noi suntem exigenti in tot ceea ce facem, urmarim campaniile si efectele lor.

Care sunt cele mai mari 3 companii cu care lucrati?

Avem placerea sa lucram de mult timp cu Samsung, Lufthansa Group si Like it (RHS Group).

Pe langa Greater Ad, detineti si compania de catering Pomello. Mai comanda romanii mancare pe timp de criza?

O, da. Fenomenul este unul invers: oamenii muncesc mai mult asa ca nu mai au timp. In plus, chiar o clienta afirma ca pentru ea este mai eficient sa comande pentru ca economiseste - nu te duci la piata si cumperi doar 2 morcovi cat iti trebuie la un fel de mancare, cumperi 1 kg...ce faci cu restul? Ii arunci in cateva zile.

In plus, companiile isi organizeaza intern aniversarile, petrecerile de Craciun. S-au inregistrat cresteri si in ceea ce priveste meniul saptamanal pentru angajati - firmele prefera sa comande mancarea pentru angajati decat acestia sa piarda o ora si jumatate in pauza de masa. O servesc la sala de mese si asa economisesc timp, pauza se reduce la maxim 1 ora.

A crescut sau a scazut media comenzilor in 2011 fata de 2010?

A crescut in lunile de primavara si toamna. Vara este perioada de concedii, oamenii ies afara, la terase, mananca mai putin, mai usor.

Go Go Diet este un program de slabire pe care il organizati. Prin dieta South Beach livrati clientilor intreg necesarul de mancare pentru doua saptamani. Aleg romanii sa slabeasca intr-un mod atat de confortabil?

Da, si mai mult prin puterea exemplului. Este suficient ca o persoana dintr-un grup sa inceapa dieta, sa se vada rezultate si apoi prietenii solicita si ei. In plus, este singurul program de dieta care are ca si meniul dieta South Beach - o dieta foerte sanatoasa si cu rezultate excelente ce se mentin pe termen lung.

Ce planuri aveti pentru 2012?

In primul rand doresc sa ne mentinem aceeasi echipa minunata de care suntem foarte mandi si fara de care nu am putea realiza atatea, atat la Greater Ad, dar si la Pomello si Go Go Diet!

Mai sper sa avem o stabilitate economica si sa fim buni in tot ceea ce facem. Si, cine stie, sa ne deschidem noi directii catre alte domenii.

Despre Claudia Filip

A infiintat Greater Ad in 2000, pe atunci G&C Media, alaturi de sotul sau, iar in 2008 a deschis Pomello, prima firma de catering din tara care serveste mancarea la oala, cratita sau tava. Odata cu acest business, drumul a dus, in mod natural, spre decizia de a infiinta un program de dieta, Go Go Diet, unde clientii primesc mancarea gatita direct dupa regulile South Beach.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4755 ori