Dan Diaconescu si-a exprimat intentia de a participa si la privatizarea CFR Marfa, companie cu peste 9.000 de agajati. Organizatorul procesului de privatizare, Ministerul Transportului (MTI), nu stie daca omul de afaceri va avea voie sau nu sa participe la acest proces.
Pe de o parte, Cristina Militaru, sefa serviciului privatizare din cadrul MTI, a declarat ca Dan Diaconescu va putea participa la privatizarea CFR Marfa "in masura in care el se va asocia intr-un consortiu". Numai asa poate demonstra ca indeplineste criteriile de precalificare cu privire la experienta si capacitatile financiare.
"Va trebui o firma din domeniu sau un fond de investitii, care la randul lor sa fie asociate cu persoane juridice care pot indeplini aceste criterii operationale sau tehnice sau economice ce urmeaza sa fie incluse in caietele de sarcini. O persoana fizica nu va putea participa in nume propriu la privatizare", a detaliat Cristina Militaru.
Criteriile de precalificare nu au fost inca publicate. Ele vor aparea in dosarul de prezentare, care va fi disponibil la inceputul lunii octombrie.
Pe de alta parte, Horatiu Buzatu, secretar general in cadrul ministerului si coordonatorul procesului de privatizare a CFR Marfa, a declarat ca "viitorul proprietar trebuie sa fie un operator serios, experienta in domeniu fiind unul dintre criteriile de precalificare".
Dan Diaconescu a castigat licitatia pentru actiunile detinute de stat la Oltchim, acesta oferind cel mai mare pret, de 203,149 milioane lei.
Privatizarea CFR Marfa se va incheia pana la sfarsitul anului, urmand ca societatea sa fie vanduta integral si nu doar capitalul majoritar.
Un numar de 86 de companii din domeniu, grupuri de investitii si banci si-au exprimat interesul de a prelua compania, care va fi vanduta integral. Initial, la ultima misiune a Fondului Monetar International a fost luata decizia privatizarii capitalului majoritar al companiei, insa ulterior autoritatile au solicitat si au primit acordul institutiilor financiare internationale pentru a privatiza integral CFR Marfa.
Consortiul format din Deloitte Consultanta, Musat & Asociatii Sparl si Systra a acordat consultanta la pregatirea si derularea procesului de privatizare a CFR Marfa.
Privatizarea se va realiza incluzand conversia in actiuni detinute de stat a datoriei catre bugetul general consolidat, de circa 700 milioane lei, si a unei parti din restanta catre CFR SA, urmata de o vanzare a pachetului de 100% din actiuni la o valoare de piata ce depaseste 1,1 miliarde lei.
Compania CFR Marfa are prevazute in bugetul pentru 2012, publicat in Monitorul Oficial, venituri de peste 1,222 miliarde lei si cheltuieli de 1,317 miliarde lei urmand sa incheie anul cu pierderi de 95 milioane lei.
Bugetul pentru 2012 al companiei prevede cheltuieli de investitii in suma de 97,416 milioane lei, din care 82,6 milioane lei din surse proprii.