Volksbank, reclamata pentru amenintarea clientilor

Sambata, 27 Noiembrie 2010, ora 00:31
1968 citiri
Volksbank, reclamata pentru amenintarea clientilor

Un client al Volksbank reclama ca banca nu a pus in aplicare o hotarare a instantei privind suspendarea platii comisionului de risc pana la finalizarea judecatii pe fond si ca a fost amenintat cu scadenta anticipata a creditului, dar institutia de credit sustine ca nu a primit oficial decizia.

"Dupa pronuntarea deciziei, le-am trimis o noitificare cu o copie dupa extrasul instantei cu sentinta, prin care le-am adus la cunostinta dispozitiile instantei, pentru a fi foarte rigurosi in procedura, desi ei  au fost prezenti la termenul de judecata (...) In aceste conditii, saptamana trecuta, clientul a primit sms de la banca prin care i se aducea la cunostinta ca figureaza cu restante la plata ratelor la credit, cu suma corespunzatoare comisioanelor de risc pentru cele doua credite. Clientul a platit in intregime ratele lunare, mai putin comisioanele de risc", a declarat avocatul clientului, Cristian Bacanu.

Potrivit avocatului, clientul a fost sunat saptamana trecuta de catre un reprezentant al bancii, care i-a adus la cunostinta ca figureaza cu restante la plata ratelor.

Reprezentantului bancii i s-a explicat ca nu exista restante si respectivele comisioane de risc nu au fost platite ca urmare a unei sentinte pronuntate de instanta.

"Cu toate acestea, miercuri, 24 noiembrie, clientul a primit doua notificari scrise prin care i se punea in vedere sa achite sumele asa-zis restante din data de 5 noiembrie 2010, ulterioara datei in care s-a pronuntat instanta. Mai mult, mama clientului, care este garantul unuia dintre cele doua contracte de credit, a primit tot miercuri o adresa prin care i se aducea la cunostinta asa-zisa restanta a debitorului si prin care i se solicita sa efectueze plata in contul acestuia. Instiintarea precizeaza ca in caz contrar banca poate declara scadenta anticipata a soldului creditului cu toate consecintele ce decurg din aceasta actiune", a continuat Bacanu.

In notificarea transmisa girantului se spune: "In atare situatie, va reamintim faptul ca, in caz de neachitare de catre client a sumelor restante, Banca poate proceda la punerea in aplicare a prevederilor Sectiunii 8 din Conditiile Generale ale Conventiei de Credit mai sus mentionata, privind declararea scadentei anticipate a soldului creditului, cu toate consecintele care decurg din aceasta".

Ulterior, clientul a primit notificare de la banca prin care era anuntat ca va fi inscris la Biroul de Credit.

"O noua amenintare, care va fi cu siguranta adusa la indeplinire, pentru ca sistemul lor genereaza automat instructiunea catre Biroul de Credit daca nu este operata o modificare de catre operatori cu privire la restantele respective", considera avocatul.

Banca sustine ca in notificare nu face "sub nicio forma" referire la declararea scadentei anticipate, ci la raportarea clientului la Biroul de Credit pentru restantele de plata.

"Au existat restante de plata, fapt care a dus la primirea notificarii. In ceea ce priveste decizia judecatoreasca de suspendare a platilor, Volksbank Romania o va pune in aplicare imediat ce vom primi instiintarea oficiala. Momentan, nu am primit nimic oficial legat de aceasta sentinta", se arata intr-o declaratie de presa.

Avocatul Bacanu sustine ca banca a depus deja recurs, in termenul precizat.

"Aceste miscari se incadreaza in doua actiuni: santajul pentru ca se constrange o persoana printr-o amenintare sa dea sau sa faca o actiune, in vederea dobandirii unui folos injust pentru sine sau terta parte. Amenintarea consta in declararea creditului scadent pentru o restanta fictiva, atat timp cat instanta a dispus suspendarea platilor, iar folosul injust consta in incasarea unor sume banesti ce nu sunt datorate in acest moment, conform aceleasi decizii. 

De asemenea, este vorba de abuz in serviciu contra intereselor personale, in sensul ca functionarul bancii, in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, indeplineste in mod defectuos un act, transmite adresa de amenintare si pretinde o plata nedatorata, cauzand o vatamare a intereselor legale a altor personae, care au fost stabilite printr-o decizie judecatoreasca executorie. Am luat legatura cu reprezentantii bancii care considera in continuare ca este un coimision datorat si la acest moment, in baza contractului semnat si asumat", a precizat Bacanu.

El sustine ca a inaintat deja o plangere la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, iar in urmatoarele zile va depune si o plangere penala.

In procesul pe fond privind nelegalitatea comisionului de gestiune redenumit comision de administrare, instanta a acordat termen in luna septembrie 2011, dar avocatul a facut cerere de preschimbare si a obtinut un termen in decembrie 2010.

HMD a lansat smartphone-uri la prețuri sub 800 RON. Cu ce specificații vin
HMD a lansat smartphone-uri la prețuri sub 800 RON. Cu ce specificații vin
HMD a lansat recent trei noi smartphone-uri sub marca proprie: HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ și HMD Pulse. În cadrul unei întâlniri online care a avut loc pe 17 aprilie, Adam Ferguson,...
Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Compania Infinix Mobility, cunoscută pentru tehnologiile inovative și telefoanele de buget, mid-range și high-end, își extinde acum operațiunile pe piața din România. Fondată în 2013,...
#volksbank, #instanta, #comision de rismcredit , #stiri Volksbank