Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Statiunea Mamaia: Asa imn, asa turism. Specialistii demonteaza strategiile ieftine de promovare

Statiunea Mamaia: Asa imn, asa turism. Specialistii demonteaza strategiile ieftine de promovare


Imnul statiunii Mamaia, un videoclip in care canta Loredana, Alex Velea si Cabron, lansat cu fast pe 1 Mai, odata cu inceperea sezonului estival, a reusit in doar doua saptamani, sa starneasca reactii virulente. In plus, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) cerceteaza de unde provin banii folositi pentru videoclip.

Muzicologul Horia Moculescu: Nu sunt adeptul acestui gen de mesaj

Melodia lansata de Loredana si primarul Constantei, Radu Mazare, reflecta "multe aspecte ale societatii romanesti", comenteaza muzicologul Horia Moculescu:


Horia Moculescu, dezamagit de imn

"Nu sunt adeptul acestui gen de mesaj. In ultima instanta, chiar si mesajul pentru turisti...Ce se intampla daca un turist strain ar vrea sa i se traduca textul"? se intreaba retoric compozitorul.

Moculescu mai spune ca a facut o serie de drumuri prin tara si ca este revoltat din cauza numarului mic de turisti care vin. In opinia sa, cu o promovare eficienta, lucrurile s-ar putea imbunatati, "dar nu cu genul 'Frunza' pe care il cunoasteti sau cu acest tip de melodie", mentioneaza Horia Moculescu, facand referire la brandul turistic al Romaniei lansat de Elena Udrea in 2009.

Specialistii in turism, sceptici cu privire la succesul imnului

Consultantul in turism Traian Badulescu incurajeaza strategiile de promovare a statiunii Mamaia, considerata "Capitala Distractiei", dar atrage atentia ca nu este bine sa se ajunga la "kitsch".

"Initiativa este, in sine, buna. Mamaia este foarte cautata de turisti si mai ales de turistii straini, datorita vietii de noapte foarte active si a numarului mare de cluburi si discoteci", spune Traian Badulescu.

Pe de alta parte, statiunea de pe litoral ar avea mai mult de castigat daca s-ar organiza un Carnaval. "De ce sa nu avem Carnavalul de la Mamaia pe harta statiunilor?" se intreaba consultantul.

In ceea ce priveste potentialul real de atragerea turistilor in Mamaia, reprezentatii agentiilor de turism sunt sceptici. Cristina Tanase, directorul agentiei VIP Travel, nu crede ca vor veni mai multi turisti in Mamaia doar pentru ca statiunea a fost asociata cu Loredana.

"Cei cu bani veneau oricum in Mamaia. Ei nu trebuie sa fie convinsi de un videoclip sa aleaga aceasta statiune", crede directorul agentiei.

Acuzatii de plagiat in privinta imnului statiunii Mamaia

Melodia lansata de Loredana seamana izbitor de mult cu o piesa din Croatia, intitulata sugestiv "Imnul Betivilor" si contine cuvinte, precum "paranghelie", care nu se potrivesc decat cu sticlele de bere si cu peturile aruncate pe plaja sau care plutesc in continuare, in unele locuri de pe litoral.

Imnul Statiunii Mamaia


Imnul Betivilor


Promovare cu cantec, la DNA

O alta controversa legata de imnul statiunii Mamaia este recenta implicare a DNA-ului, care cerceteaza de unde provin cei 32.000 de euro, bani folositi pentru piesa.


Radu Mazare interpreteaza rolul unui salvamar in piesa Viva Mamaia

"Ma cauta DNA-ul pentru videoclip. Neoficial, Curtea de Conturi a venit in control la primarie si a primit adresa de la DNA pentru a vedea din ce fonduri si de ce a fost realizat videoclipul. Daca face cinste salvamarul, sa il cercetam, nu? A pornit de la o plangere la DNA. Daca nu faci, de ce nu ai facut, daca faci, de ce faci. Romaneste... Dar le ducem pe toate", a declarat, in 15 mai, Radu Mazare, la Realitatea TV.

Asociatia Litoral-Delta Dunarii a precizat ca piesa a costat "doar 32.000 euro", dintre care 24.000 euro au fost costurile de productie, iar 8.000 euro - onorariul compozitorului croat, care a acceptat ca piesa lui sa fie preluata de Loredana Groza.

Toata productia este platita din taxa de promovare care va fi stransa, din 1 iunie, de la detinatorii de active din statiunea Mamaia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4060 ori